ervaringen dusselorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miss h, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    aangezien de tweede ivf escape ook is mislukt moeten we verder kijken wat we met onze laatste maar tevens eerste echt poging gaan doen.
    We hebben niet zoveel vertrouwen meer in het zkh waar we nu lopen en zijn dus verder gaan kijken.
    Er werd al gezegd dat het icsi zou worden omdat bij de laatste ivf er van de 8 eitjes maar 1 bevrucht was en ook nog eens matig.
    Na wat surfen zijn we uitgekomen op dusseldorf. Ik heb deze arts gemaild en gesproken met de assistent.
    Ze hebben zelfs kunnen regelen dat we al op 10 september om 8 uur smorgens een intake hebben!
    Allemaal heel spannend
    nu ben ik erg benieuwd of er nog mensen zijn hier die ook ervaringen hebben met dusseldorf?
    Het liefst natuurlijk succes verhalen haha

Maar alle info is welkom.
    Dank jullie wel al vast !!

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Nou, hier een succesverhaal ten top!!!!:D

Ik heb 2 ICSI's gehad in NL, ik was verder heel tevreden, maar ik vond het jammer dat ze heel streng waren met invriezen. In Dusseldorf vriezen ze alles op dag 2 in, dus veel kans op cryo's.
    Ook gaat de punctie onder narcose (holadijee!)
    En...het korte protocol.

Mijn luthale fase was na een terugplaatsing vrij kort. Altijd rond de 8 dagen en na een cryo zelfs 4 dagen!!! De artsen in NL hadden daar een simpele verklaring voor. Mijn lichaam zou het vruchtje snel afstoten als het niet ingenesteld was...hhhmmm...

Toen naar Dusseldorf. Ik had op 12 januari 2010 een evaluatiegesprek in NL ziekenhuis, 25 januari 2010 intakegesprek. Ik werd een paar dagen later ongesteld en kon starten met puregon! Op 11 februari punctie, 11 eicellen waarvan 7 bevrucht. 13 februari terugplaatsing van 2 embryo's waarvan er eentje bleef plakken!!! Voor ondersteuning voor de korte luthale fase kreeg ik naast utrogestaan ook suprefact (neusspray!)

Ik moest rond 6/7 weken een echo laten maken, dit mocht ook in mijn NL ziekenhuis. Toen ik 29 februari belde naar mijn NL ziekenhuis dat ik zwanger was en of ik daar ook een echo kon krijgen waren ze helemaal perplex!!! Mevrouw, u heeft hier 12 januari nog een gesprek gehad!!??? Ja, dat weet ik, haha!

Deze cyclus gaan we terug voor een broertje of zusje voor S.iem! We hebben nog 5 cryo's!

Heel veel succes en wat fijn dat je zo snel kon komen!!!

Liefs Loesie

3. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou dat klinkt geweldig !
    hopen dat wij ook zo veel succes hebben.
    we hebben 10 september de intake, maar ik ben nu ongesteld.
    ik hoop dus een klein beetje dat ik daarna zelf ongi word anders moet ik dus weer opwekken.
    ik vind de puncties hier een hel, maar goed wat moet dat moet. maar het feit dat het onder narcose is is toch ook wel een relaxt idee.

heb je geen utrogestan bolletjes meer gekregen ?
    en wat houd korte protocol precies in?

ik begreep wel dat ze daar echt zo zijn van hup we gaan het doen, eerste echo en dan en dan is al de punctie. maar ja hoe weten ze nu of het aan slaat ???

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ze prikken meteen (tenminste bij ons, vraag het na) na de intake bloed. Dan gaan ze de schildklier enz bekijken. Aan de hand daarvan stellen ze het schema voor de medicijnen op.

Het korte protocol betekent dat je niet eerst aan de pil of aan de decapeptyl hoeft om je cyclus plat te leggen, maar dat je gelijk mag beginnen op dag 2 (of 3) van je cyclus met stimuleren. Dus zorgen dat er eitjes groeien.

Ze hebben bij mij nooit gezegd wanneer ik de punctie had. Dat wisten ze ook nog niet. Is echt afhankelijk hoe je eitjes reageren, maar door dat bloedprikken hebben ze al wel een beetje een idee.

Je krijgt altijd utrogestanbolletjes, maar ik kreeg ook nog suprefact omdat mijn luthale fase zo kort was.

5. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    wel fijn dat ze ook de schildklier testen.
    ik heb er al helemaal zin in raar he haha
    hoop dat het nu eindelijk eens goed mag gaan

hoelang heb jij de bolletjes gebruikt?

6. 3112

3112 Actief lid

15 feb 2010
    217
    20
    18
    Hallo,

Ik raadt je absoluut aan om naar Dusseldorf te gaan. Na 6 mislukte iui-pogingen in nederland ben ik in Dusseldorf na 1 ivf nu 16 weken zwanger! Bij mij is er tot nu toe niet geconstateerd wat er nou aan de hand is maar ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat het aan de innestelling ligt. Van de arts in Dusseldorf heb ik tot 12 weken utrogestan mogen gebruiken en ik denk dat dat mij zeker geholpen heeft. In nederland zijn ze heel zuinig met utrogestan om geen reden. En bijkomend voordeel is dat als je eenmaal je intake hebt gehad je heel snel geholpen wordt, voor je het weet lig je voor de punctie.
    Ik wens je veel succes!

Groetjes

7. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel 3112
    ik denk dat het bij mij ook bij de innesteling mis gaat
    oke mijn eitjes rijpen niet maar daarnaast heb ik al zoveel kansen gehad dmv clomid, puregon en eigen sprongetjes dat het toch een keer had moeten lukken
    we zetten onze kaarten op dusseldorf.....

beetje aardige arts?

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ook ik ben heel blij met Dusseldorf.

Ik liep in Enschede en daar heb ik 2 IVF pogingen gedaan. Allebei met het lange protocol (dus aan de pil, decapeptyl en toen Gonal-f en bij de 2e poging menopur 300). Bij de 1ste poging wilde er helemaal geen follikel groeien dus die poging is afgebroken en bij de 2 IVF had ik wel 1 eitje:x, die is wel bevrucht en terug geplaatst maar is niet bllijven plakken.

Vervolgens kreeg ik een evaluatie gesprek waar mij werd meegedeeld dat ik uitbehandeld ben omdat ik volgens Enschede geen kans zou hebben op een 2 kindje via IVF. Mijn bloed is geprikt en ik blijk een hele lage eicelreserve te hebben, normaal is een waarde boven de 1,5 en mijn waarde is 0,10!

Daar sta je dan weer buiten met HELEMAAL niks!!!!!!!

Toen heb ik DD gebeld en gevraagd of ik wel bij hen de 3e IVF kon krijgen en dat kon. In mei zijn we begonnen met het korte protocol (eigen cyclus, spuiten menopur 450 vanaf dag 3 en vanaf dag 10 cetrotide erbij) en ik had 5 eitjes en 5 bevruchtingen. De eerste TP van 2 embryo's hadden geen resultaat maar de TP op 15-7-2011 van 1 cryo in mijn eigen cyclus dus helemaal zonder hormonen was RAAK. Ik ben nu dus bijna 8 weken zwanger en ik heb al 2 keer een kloppend hartje gezien en gehoord!!!!

Daar sta je dan weer buiten en ben je gewoon ZWANGER.

Ik hoop voor jou ook op een postitief resultaat.

Liefs
    Nataly

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    YOEHOE Nataly, wat een mooi verhaal he!!!

Miss H, ik moest tot mijn 1e echo de suprefact gebruiken en volgens mij de bolletjes ook, maar dat weet ik niet meer zeker!
    Tuurlijk heb je er zin in, dat is heel normaal, haha! Weer een andere weg, nieuwe ronde, nieuwe kansen! En nog 6 dagen en dan is augustus alweer voorbij en dan is het aftellen naar 10 september!

3112, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Liefs

10. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    hebben jullie verschil gemerkt in de hoogte van de medicatie tussen nederland en duitsland?

11. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    nataly wat een geweldig verhaal !!
    is dat je progesteron die ze prikken met die 0,1?

Het is toch raar dat nederland zegt je bent uit behandeld en in duitsland lukt het wel.
    Heb je enig verschil gemerkt tussen de 2 ziekenhuizen?

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb in NL 2x 200IE puregon gespoten. De 1e keer had ik 12 eitjes, de 2e keer 'maar' 6.

In Dusseldorf hebben ze toen bloed geprikt en mijn schildklierwaardes bleken iets aan de lage kant. Daarom moest ik eerst 3 dagen 300IE spuiten en daarna 225IE...Ik had 16 folikels, daar hebben ze 14 eicellen in gevonden, 11 waren er geschikt en 7 bevrucht.

Dus de opbrengst was meer dan de 2e keer en gelijk aan de 1e.
    (1e was 8 van de 12 bevrucht, in DD 7 van de 11)

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Miss H, ze prikken dan (volgens mij) op je AMH, als dat lager is dan een bepaalde waarde dan heb je te weinig eicellen. Dus per keer maar 2 of 3...

14. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    okeee wel fijn een grote opbrengst natuurlijk
    bij mij zijn het iedere keer een ivf escape geweest omdat ik te veel eitjes aan makte. bij de eerste had ik 11 follikels, 7 eitjes en 3 bevrucht, tweede keer 12 follikels, 8 eitjes en maar 1 bevrucht :-
    Maar de medicatie ging natuurlijk steeds iets om hoog omdat het eigen ovulatie inductie was.
    al had ik de tweede poging al voorspeld maan men wilde niet luisteren....

eindigde steeds op 125 eh puregon, ben dus erg benieuwd wat ik nu ga krijgen

15. miss h

miss h Lid

9 dec 2010
    97
    1
    0
    NULL
    NULL
    daar heb ik dus echt nog nooit van gehoord en draai al 11 jaar mee ;)
    Weer wat geleerd :p

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik weet het niet helemaal precies maar ze prikken je op je AMH waarde om te kijken hoe je eicelreserve is.
    Dit staat bij Wikipedia:
    AMH is een proteïne dat bij mensen wordt gecodeert door het AMH-gen. De afkorting AMH staat voor Anti-Müllers Hormoon, maar wordt soms ook vertaald als Anti Mullerian-Hormoon of Anti-Müllerian Hormone.
    Het meten van AMH in bloed is een diagnostische middel om het aantal eicellen van een vrouw te voorspellen. Met de leeftijd neemt het aantal eicellen af. Deze afname kan worden afgelezen aan de hand van de concentratie van AMH in het bloed.

Dit hebben ze in Enschede bij mij getest omdat er bij mijn 1ste IVF GEEN follikels wilde groeien. Bij mij blijkt die dus heel erg laag te zijn of beter gezegd ik zit dus vervroegd in de overgang.

In Enschede wilden ze geen kort protocol doen en gaan ze maar tot maximaal 300 eenheden Menopur. In DD kreeg ik 450 eenheden Menopur per dag en wel het korte protocol en dat werkte voor mij veel beter.

Liefs

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Dat is trouwens ook raar Nataly.

Ik heb in Enschede wél het korte protocol gespoten én 450 EH.

Maar goed, dit is ook alweer 2,5 jaar gelden, dus misschien hebben ze hun protocollen aangepast.

Of een andere arts ;)

Miss H, met zo'n laag bevruchtingspercentage zou je ook eens naar Gent kunnen.
    Daar hebben ze MOAT testen die kijken of de zaadjes wel de juiste capaciteit hebben om eicellen te bevruchten.
    Soms ontbreekt er net een calcium die ze dan bij kunnen voegen tijdens ICSI.
    Maar dit is alleen een aanleiding als er met ICSI ook een laag bevruchtingspercentage is.

Sowieso zou ik niet meer voor IVF gaan, maar voor ICSI.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Sikki, ze deden het inderdaad in het verleden wel maar de gyn die ik daar had vertelde dat ze allemaal naar een wereldwijd symposium in Italie zijn geweest over vrouwen met een lage eicelreserve en slechte stimulatie. In Italie werd hun dus aangeraden om niet hoger te gaan dan Menopur 300 en altijd met decapeptyl omdat het korte protocol en 450 Menopur GEEN beter resultaat zou geven. Enschede heeft dus hun protocol aangepast op basis van dit symposium. De gyn in Enschede vertelde ook dat Uber S uit DD daar ook is geweest.
    Gelukkig is hij niet overstag gegaan en kun je daar nog wel het korte protocol krijgen met 450 Menopur.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook een succesverhaal!!

In NL meerdere pogingen gedaan, die steeds werden afgebroken. Ik mocht maar heel weinig hormonen gebruiken van mijn NL's ZH aangezien ik 1 keer een overstimulatie heb gehad. In DD is mijn AMH geprikt en bleek dat ik juist heel veel moest spuiten aangezien ik vervroegd in de overgang zit!!! Dat was een behoorlijke shock!!
    Maar met 225 eenheden had ik de eerste keer in DD toch 9 eicellen, 5 bevruchtingen. Verse TP van 2 is niet blijven plakken, de cryo TP van 2 ook niet. De laatste hebben we in de vriezer laten zitten en besloten we op advies van de gyn snel door te gaan met een verse poging ivm mn eicelvoorraad. De poging daarop is afgebroken wegens weinig respons. De 2 poging in DD die tot een punctie heeft geleid heb ik 3 embryo's uit 7 eicellen. Allen in 1 keer laten TP'en, helaas niet zwanger. Toen heb ik op eigen verzoek een hystroscopie laten doen en een onderzoek naar mn immuunsysteem laten doen. Uit dit laatste bleek dat ik een geactiveerd immuunsysteem heb en dat ik het beste medicijnen kon gebruiken om deze plat te leggen. Uit de poging daarop had ik maar liefst 11 eicellen!!! Helaas was het niet allemaal even bruikbaar... Slechts 3 bevruchtingen: 1 foute bevruchting dus die moest vernietigd worden. 2 emmy's bleven over en ik wilde een TP op dag 5 na de punctie. Helaas bleek na 5 dagen dat 1 van de 2 emmy's er al mee gestopt was. Ik was behoorlijk depri en geloofde er niet in......................

En toch.............

Ben ik toen hartstikke zwanger geworden!!!!!!!!!!! :D

Ik ben in juli bevallen van een gezonde dochter.
    Wat ze verder ook in DD bij mij hebben ontdekt is dat ik schildklierpatient ben en daar behandeling voor nodig had. Dit terwijl in NL ze het ook meerdere keren hebben 'onderzocht', maar elke keer bleek dat alles 'prima' was...

Kortom: ik ben vol lof over DD.

Nadelen zijn er helaas ook:
    - bij de FM's gaat alles heeeeeel vlug en is er amper tijd om vragen te stellen.
    - ik heb het idee dat de dokter soms te puncties te snel inplanned waardoor je minder bruikbare eicellen hebt.
    - 1 keer hebben ze ipv de afgesproken ICSI, IVF uitgevoerd. Het zaad is bij ons meer dan goed, maar de ICSI deden we ivm mijn eicelkwaliteit. Doordat er qua zaad geen ICSI indicatie is, hebben ze dus toen die fout gemaakt. Dit was de '3 uit 7' poging.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, elke poging kwam er 75 eenheden bij. Mijn laatste keer spoot ik 375 eenheden.

DD tip: onderzoek zelf een hoop, weet wat je wilt en bespreek dat met hem. Zit er zelf bovenop!

Deel Deze Pagina