Hoi meiden, Ik kom me hier ook melden!! Ik zal proberen ons verhaal in het kort uit te leggen. Onze kinderwens was al lang aanwezig voordat we echt van start gingen. Dit was mei 2007. Daarna helaas zonder enkel resultaat. Maand in maand uit elke keer weer een grote teleurstelling en een omo witte test voor onze neuzen. Op een gegeven moment toch maar richting het ziekenhuis daar verschillende onderzoeken gehad en daar kwam uit dat het zaad van mijn aan de slechte kant was. We hadden een kans van 2 % op een spontane zwangerschap. Bij mij hebben ze gelukkig geen afwijkingen gevonden. ICSI zou het vervolg worden.Wij op de wachtlijst en net voordat we op gesprek moesten komen voor rondleiding/injectieinstructies. Was ik toch spontaan zwanger dit was januari 2009. Na de 1e goede echo hadden we hoop een wondertje.Helaas eindigde dit na 9 weken in een mk te zien na 2e echo. Na een curretage en een psychisch zware tijd. Gaf de gyn aan dat dit een wonder geweest was en dat we na 1 maand rust weer aan het ICSI traject mochten beginnen. Dit zou juni 2009 worden. Maar warempel had ik 9 mei 2009 (moederdag) weer een positieve test in handen!! wat waren we gelukkig!! Weer een nieuwe kans op een wondertje van ons samen!!! (weer een spontane zw) Op 24 januari 2010 is ons zoontje Jens geboren. Het mooiste geschenk wat er is! Sindsdien zijn we eigenlijk meteen voor uk nummer 2 gegaan gezien onze situatie met moeilijk zwanger worden. In Juli 2010 kreeg ik pas weer mijn 1e mernstruatie na de bevalling dus sindsdien zijn we aan het klussen voor een nieuw wondertje! Helaas nog altijd zonder succes. We lopen nu weer bij de gyn en hebben alweer diverse onderzoeken gehad. Ondanks onze 2x spontane zwangerschap wil de gyn ons graag helpen om via hun zw te worden. Mijn man zijn zaad zag er nu beter uit en we komen zelfs in aanmerking voor IVF ipv ICSI. Donderdag 1 september hebben we weer een afspraak staan om alles nogmaals te bespreken en dan gaan we weer op de wachtlijst. Volgens de gyn stelt de wachtlijst niets voor je krijgt nog 'n bijeenkomst met meerdere stellen en dan zouden we al kunnen starten met het traject. Ik ben zo nieuwsgierig en benieuwd hoe dit traject gaat verlopen. Ik ben dan ook benieuwd wat ons nog te wachten staat voor dat we daadwerkelijk starten! Heeft er iemand hiermee ervaring in het Radboud?? Stiekum hoop ik nog dat we toch nog weer spontaan zwanger raken voordat we het traject in gaan al weet ik dat die kans erg klein is. Ik zit nu op het wachtbankje heb cyclus van 27-35 dagen en zit vandaag op dag 30. Dus we wachten nog even af! Maar ik zou dus graag ervaringen willen horen van meiden die een soortgelijke ervaring hebben, ook in het radboud onder behandling staan of gewoon gezellig mee willen kletsen. En vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!!
hey meid, ik zit ook in Radboud. Volg al een aantal topics hier dus weinig tijd om weer een ''nieuw topic'' te gaan volgen dus mijn advies: sluit je aan bij een topic hier over IVF/ICSI...of wil je liever in bestaande club terecht komen?? sterkte met alles!