Ervaringen dwarsligger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lufdelefie, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Hoi iedereen,

Onze kleine meid ligt vanaf het begin af aan al overdwars ( Heel raar in ieder geval ) in de buik, en is nu nog steeds niet gedraaid met 32 week zwanger. Iemand hiermee ervaring qua draaien of is het uiteindelijk toch een keizersnee geworden? Stiekem hoop ik dat ze nog draait, want een natuurlijke bevalling lijkt me echt geweldig. Maar per week zakt mijn hoop een beetje verder weg. Ze willen het trouwens niet draaien ivm de placenta en bloedingen die dan kunnen komen omdat het allemaal nogal 'compact' in mijn buikje zit.

Dus iemand ervaringen hiermee? Ben wel erg benieuwd! :D

2. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij zowel mijn 2e als de huidige bleek de kleine in stuit of dwars te liggen bij 35 weken. Bij n 2 is meteen een versie gedaan in het ziekenhuis, helaas draaide hij weer en na de 2e versie is hij normaal geboren.

Mijn huidige lag dus bij 35 weken dwars. Ze is na voetreflex en 4x moxa goed gaan liggen voor ongeveer een week. Helaas gisteren ondekt dat ze weer in stuit ligt. Weer moxa gestart en anders vrijdag versie in het ziekenhuis (37 wk).

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees wel bij jou dat het vrij compact is. Dit is mijn 4e zwangerschap, placenta ligt achter en er is vrijveel plek. Dat is waarschijnlijk toch anders.

4. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Ja , mijn buik groeit niet echt super hard mee en is super strak. Ze ligt dan ook al vrij diep richting mijn rug, maar erg veel ruimte heeft ze niet omdat ze haar wel groot schatten met de metingen. De placenta ligt bovenin bij mij wat het nog kleiner maakt voor madam. Ze willen geen uitwendige draaipoging doen ivm het beschadigen van de placenta. Dus is het nog 4 weekjes afwachtten of ze draait. Heb wel zo een babybell maar dat werkt dus totaal niet, hoe laag die ook hangt. Verder hoor ik veel over moxa inderdaad, ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, het is mijn eerste kindje trouwens.

5. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou voet reflex of moxa kunnen proberen. Met moxa trigger je met een moxa stick (lijkt op een sigaar met eenngloeiend puntje) een acupunctuur punt op je voet en daardoor wordt de kleine erg beweeglijk met daardoor grotere kans op draaien. Ik neb het de eerte keer door een deskundige laten doen en die heeft me uitgelegd hoe het werkt. Op youtube staan filmpjes.

6. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Oke, moet nu wekelijks heen om te bekijken dus als ze nog niet snel draait inderdaad dat maar eens proberen. Krijg je dat via de huisarts of kan je het zelf ergens weghalen? Heb er allemaal geen verstand van helaas haha. En anders moet ik er maar aan toegeven, en zal het een keizersnee worden. Iets anders dan ik had gehoopt ( Ontzettend bang voor een ruggenprik ), maar als het niet anders is is het niet anders natuurlijk. :)

7. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Zit hier inderdaad niet iemand in de buurt, maar heb de Dvd besteld met 5 moxa sticks. Kunnen we het zelf thuis doen, lees er erg goede dingen over dus hoop dat het bij ons ook werkt. Ben zeer benieuwd! Dankjewel! :D

9. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woensdag gestart met moxa en vanmorgen bleek ze braaf met bol beneden te liggen. Nu hopen dt ze zo wil indalen.

10. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Ik heb ook een stuitliggertje. Ook moxa geprobeerd. Kleine werd wat drukker maar daar was dan ook alles mee gezegd. Bij ons dus helaas niet gewerkt.
    Daarom anderhalve week geleden draaipoging gehad. Ook deze is mislukt, mede ook vanwege placenta aan de voorkant en weinig vruchtwater. Ze hebben ook niet lang geprobeerd.
    Nu wordt het een keizersnede omdat de gynaecoloog me een stuitbevalling heeft afgeraden. Spannend!
    Succes!

11. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier lag de kleine tot en met week 35 in stuit maar draaide alsnog net voor de liggings echo met 35 en halve week :)

dus hoop voor je dat je dwarsligger ook gaat draaien :)

12. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Onze kleine lag ook in stuit en is ook zo blijven liggen. De gyn wilde niet draaien omdat mijn bloeddruk wat hoger was en de placenta voor lag. Hopelijk draait jouw kleintje nog!

13. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Die van mij ligt ook in stuit, maar ze heeft nog tijd zat om te draaien toch?!

14. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby die in stuit ligt. Ben benieuwd of hij/zij nog gaat draaien...

15. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben 37 wk en ze is al een aantal keer van hoofd naar stuit gedraaid. Gisteren lag ze goed, nu hopen dat het zo blijft tot de bevalling begint.

16. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Ze heeft inderdaad nog een aantal weken de tijd om te draaien, maar ze ligt voor op de groei maar heeft super weinig ruimte. Je ziet bijna niet dat ik zwanger ben. 26 Maart hebben we weer een liggingsecho, ik zit dan op 35 weken bijna. Ligt ze dan nog dwars, worden we direct overgedragen naar de gyn, en willen ze een keizersnede plannen rondom de 37ste week.

:)

17. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij ligt ook voor qua groei maar bij de zwangerschap is er nog plek zat.

Sterkte en ik duim voor je dat ze goed ligt. Is 37 wk niet erg vroeg voor een geplande keizersnede?

18. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ligt ze nu weer dwars, alsof ze in een hangat ligt. Het is elke dag weer een verrassing, dus grote kans dat we toch voor inleiden gaan. Wachten op spontane bevalling geeft teveel risicos.

19. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Ja inderdaad iedere dag kan anders zijn! Vervelend he, eigenlijk wil je een normale bevalling maar je hebt het helaas niet voor het kiezen. Deze kleine meid ligt ook alsof ze in een hangmat ligt, rondom in mijn buik met het poeperdje lekker naar beneden hangend. Ik heb geen idee wat vroeg is en wat niet, ze hadden het over week 37 met geplande keizersnede ook omdat ze ivm met de groei wel ver voor loopt. Hoeveel weken ben jij nu zwanger dan? En ze gaan bij jou wel voor een keizersnede of toch een natuurlijke bevalling ivm dwarsligging?

20. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 37+4. Morgen gaan we de afspraken, maar ik verwacht dat we volgende week gaan laten inleiden. Er is nog genoeg plek in mijn buik om haar desnoods via een versie goed te leggen en aansluitend in te leiden. Ik wil heel graag een keizersnede vermijden als dit verantwoord kan, ik ben 3x relatief goed vaginaal bevallen en ik heb 2 zeer energieke jonge kinderen rondlopen.

Deel Deze Pagina