hoi allemaal, ik zit met een dilemma en weet echt niet wat ik moet doen..ik heb 2x een keizersnede gehad en allebei waren ze met spoed. De eerste begon spontaan en met 5 cm naar het zknhuis, daar aangekomen waren de weeen niet heftig en kreeg ik weeenopwekkers waar uiteindelijk ontsluiting tot 8 cm ging, uit ctg bleek dat de kleine het benauwd kreeg en in nood verkeerde en ik meteen een keizersnede moest..achteraf bleek hij in kruin te liggen. De tweede was ik 42 wkn overtijd en werd ik ingeleid, met balloncatheter ontsluiting tot 3 cm vliezen gebroken en weeen weer niet heftig..toen weeenopwekkers en kreeg ik ontsluiting tot 5 cm. uiteindelijk was de pijn zo heftig dat ze meteen weer over gingen naar keizersnede. achteraf was ze een sterrekijkertje. nu ben ik pril zwanger van de derde en mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ik zowel ''normaal'' mag proberen en of weer een keizersnede. dus in andere woorden moet kiezen tussen die 2..het liefst wil ik via de normale weg,maar aan de andere kant denk ik ''en de risicos''? wat zouden jullie doen???
Dus eigenlijk heb je gewoon 2 keer stomme pech gehad? Ik bedoel, je hebt geen KS gehad omdat je bekken te smal zijn en het niet paste oid? Dan zou ik denk ik gewoon proberen te bevallen en te vertrouwen op de kundigheid van de gyn Als die het niet zou vertrouwen zouden ze je het ook niet laten proberen toch?
hoi chiggy, dank je voor je reactie..klopt ik heb gelukkig geen smalle bekken en inderdaad 2x pech..ik weet wel dat er vrouwen zijn die na 1x keizersnede normaal zijn bevallen,maar 2x geen idee..vandaar ook de zorgen enzo
Ik ben na 2 ks normaal bevallen. Eerste 2 waren gepland ivm met stuitliggers dus geen idee hoe het geweest zou zijn een normale bevalling. Deze keer dus normaal bevallen. 03:00 begon het echte werk en om 09:33 na 8 min persen was ze geboren.
ik heb 2 keer een spoed ks gehad na niet vorderende ontsluiting en mij is toen verteld dat als ik een derde zou willen dat ik een geplande keizersnede krijg.
wauw dat is mooi beter dan dat inleiden..zo vreselijk..maar was alles goed met je litteken? dus geen druk erop ofzo? en werd je goed in de gaten gehouden? hoe voelt het om normaal te bevallen? heel anders zeker he? en mocht je meteen naar huis? sorry voor al die vragen,want dit is echt nieuw voor mij vandaar
Heb echt 0,0 last gehad en er niet eens aan gedacht tijdens de bevalling. Kan nog steeds niet geloven dat ik het gedaan heb. Ben goed in de gaten gehouden en had tussendoor ook geen pijn. Haha was ook nieuw voor mij
dat is fijn om te horen..alleen is jou situatie natuurlijk anders dan die van mij..jij had beide keren gepland ivm stuitliggers..bij mij zoals je boven kunt lezen is het anders gegaan..maar toch zou ik van je willen weten wat jij dan zou doen in mijn plaats? gaan voor een derde keizersnede of toch nog proberen normaal te bevallen??
Ik heb ook twee keizersnedes gehad waarvan de eerste spoed en de tweede gepland. Een eventueel derde kind zou automatisch een geplande keizersnede worden i.v.m het risico op scheuren. Na één keer keizersnede natuurlijk bevallen vinden ze hier wel verantwoord, na twee keizersnedes niet meer i.v.m. het grotere risico op scheuren. Voorafgaand aan de eerste keizersnede had ik al volledige ontsluiting en ook al geperst.
Ik zou, zonder twijfel, weer voor een keizersnede gaan. Na twee keizersnedes zou ik het niet meer aandurven om nog voor een vaginale bevalling te gaan.