Remifentanil versus epiduraal

Discussie in 'De bevalling' gestart door Femmelepem, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Hoi meiden.

Bij de vorige bevalling heb ik een epiduraal gekregen, maar die is naderhand gaan lekken. Enorme barstende hoofdpijn en lichamelijke ongemakken waren het gevolg. Na een jaar was ik er eindelijk weer van genezen.
    Nu ben ik bijna weer op het punt om te gaan bevallen. Er is overleg geweest met verloskundigen en artsen, maar een epiduraal mag ik niet meer gebruiken. Zij raden mij remifentanil aan.
    Wat is jullie ervaring daarmee? Haalt het de pijn echt weg? Wordt je er een beetje stoned van? Wordt je er misselijk van? Hoe lang kan je er mee doen?
    Kortom ik wil er zo veel mogelijk informatie over

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

500000000% ga ik voor remifentanil ipv epidurale!

Dit wordt mijn 4e bevalling en ik ga echt zeker weten voor het pompje!

Bij de eerste 2 had ik een epidurale die totaal niet werkte, het eerste uur maar voor de helft en daarna niets meer. Ook een lek gehad met giga koppijn nadien.

Bij de derde vroeg de gyn of ik een pompje wou, ik dacht dus dat hij zo'n pompje water bedoelde (flesje/spray met water ter verkoeling) en dat wilde ik wel. Ze gingen aan de gang met mn infuus e.d. en dacht nog, blijf er vanaf want heb prima weeen!!! Maar ik kreeg er een extra kraantje op en een knopje in mijn handen, of ik even op het knopje wilde drukken..... De rest kun je wel raden! HEERLIJK! Wel stoned maar echt alles volledig meegekregen, pijn was echt voor 80% afgenomen en ik kon weer lachen.

Minder leuk was dat hij uitgezet werd tijdens het persen en de kleine er binnen 10 seconde uitgeperst werd, dat deed echt gruwelijk veel zeer! Maar ja, dat heb je met een turbo lancering.

Ik heb het pompje bij 6 cm gekregen en in 20 minuten was mijn kleine er al!

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier precies andersom qua ervaringen. Bij de eerste t pompje. Dat is zo slecht bevallen dat ik dat nooit weer zou willen (zoonlief kreeg enorm last van dat spul, het komt nl steeds kortdurend bij t ongeboren kind) Bij de 2e dus gekozen voor een epiduraal en dat was super.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh mijn kleine had er echt totaal geen last van ondanks het gewicht van 2190 gram!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mn zoontje heeft nergens last van gehad goor zover ik weet
    Ik had ook het pompje..

En ja ik werd knetterstoned... In slaap gevallen en kom zelf niet meer op t knopje drukken... Dat moest mn vriend dus doen...
    Misschien werkte het een beetje te goed haha

Maar de pijn werd zeker veel minder, anders was ik niet in slaap gevallen..
    Maar zodra ze hem uitzetten, voor het persen ben je redelijk snel weer normaal

6. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Dank je wel. Ik denk dat ik hier zeker wel wat mee kan.

7. Hier zelfde, zoon reageerde er ook niet goed op dus moest eraf. Toen epiduraal gekregen en dat was echt fijn.
    Maar als je een lekkende epidurale hebt gehad is remifentanil zeker een goede optie voor pijnstilling. Ik werd zeker goed stoned ervan, alleen ging de pijn van de weeën er toch dwars doorheen :(

8. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Ik heb ook het pompje gehad en zou dat nu ook weer willen als ik pijnstilling zou krijgen. Toch meest veilig voor t kind, al vond ik het pijnstillend effect wat tegenvallen. Wel aardig stoned, maar dat was ik ook al van de endorfines :)

9. KaatEhv

KaatEhv Lid

8 jul 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkte de epiduraal ook niet en kreeg ik toen een pompje met remifentanyl. Wat fijn om te kunnen ontspannen tussen de weeën door. Daardoor schoot de ontsluiting stukken beter op en mocht ik na twee uurtjes gaan persen. Mijn zoontje heeft er geen last van gehad verder; zijn hartslag werd goed in de gaten gehouden. Ik zou het wel weten, mocht ik ooit nog weer gaan bevallen. Maar voor iedereen is dat natuurlijk persoonlijk.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Officieel is het zo dat je als moeder ook aan de hartbewakingsmonitor moet met remifentanil.

Kan namelijk ook bij moeder, ademhalingsdepressies en hartproblemen veroorzaken. Al gebeurd dat maar heel weinig.

11. KaatEhv

KaatEhv Lid

8 jul 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, mijn ademhaling en hartritme werden ook goed in de gaten gehouden. :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na rampenbevalling met epiduraal bij de oudste heb ik de volgende gewoon zo, zonder pijnbestrijding gekregen. Had ik dat bij de oudste ook maar zo gedaan! Ik ben helemaal om, never nooit meer pijnbestrijding bij een bevalling!

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tweede gaat vaak een stuk sneller, misschien heb je wel niets nodig ;)
    Bij de eerste ook een ruggeprik gehad en wilde bij de tweede ook graag 'iets'. Maar alles ging zo snel dat ik het zonder gedaan heb. Dingen waar ik wazig van word zou ik trouwens niet hoeven... succes alvast met je bevalling!

14. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Tweede bevalling ingeleid en bij 5 cm remi. Heerlijke bevalling die ik 10 keer achter elkaar zou kunnen doen.

Deel Deze Pagina