Wat hebben jullie gekocht VOOR je 20 weken zwanger was?

Discussion in 'De babyuitzet' started by brabbel1988, Oct 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Nu ben ik zwanger, en zit ik te bedenken wat ik allemaal wil kopen, welk merk, welke kleur enz enz.
    Ik wil na de 20 weken echo veel dingen in kleur kopen, maar dat duurt nog zooooo lang, :) ;)

Dus mijn vraag is:
    Wat hebben jullie in t aller begin aangeschaft voor je t geslacht wist?

Voedingskussen (Lekker voor mee te slapen!)
    Babyfoon
    Baby/zwangerboek
    Hydrofiel doeken
    Oorthermometer
    Unisex rompertjes

Dit staat al op t lijstje.
    Wat zou ik nog meer aan kunnen schaffen??

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Dingen zoals kamertje, wagen, draakzak, wipper, maxi cosi, box. Deze dingen wilde ik zelf in neutrale kleuren voor het geval er ooit een tweede komt met een ander geslacht ;)
    Verder heb ik het aankleedkussen, aankleedkussenhoezen, spuugdoekjes en slabbers, kruikenzakken, hydrofielen en badcapes al vroeg gekocht omdat ik die toch allemaal wit wilde. Dat kan namelijk heter gewassen worden en eventueel met bleek want er komen vlekken in die er anders écht niet uit gaan ;)

3. monedoos

monedoos Actief lid

Mar 12, 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Ik heb sowieso voor de 12 weken echo niks gekocht. Ook voor de 20 weken echo weinig gekocht, meer al wat dingetjes gehad. 20 weken echo is toch wel erg belangrijk ivm gezondheid van je baby.
    Heb mij wel georiënteerd op heel veel spullen.
    Zie dat je nog niet heel lang zwanger bent, en nog wel even te gaan hebt :)
    Hele fijne tijd alvast !

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Wij hebben onze eerste aankopen gedaan toen de 20-weken echo goed bleek te zijn. Om te vieren dat ze gezond was zijn we toen gezellig gaan shoppen. Voor die tijd durfde ik niks te kopen. Ik wilde mezelf in bescherming nemen voor het geval ze niet gezond was. Alleen het voedingskussen hebben we idd eerder gekocht omdat ik daar zo lekker mee kon liggen. In de praktijk wordt hij meer gebruikt door man en poes:)
    Oh en die oorthermometer; maak daar maar een gewone van want die zijn veel nauwkeuriger. Ik had ook een oorthermometer gekocht maar van de kraamzorg moest ik een gewone kopen.
    Mocht je toch wat willen kopen dan zou ik me beperken tot leuke kleertjes of een knuffel ofzo. Al die praktische dingen als hydrofylen daar heb je nog 9 maanden de tijd voor als alles goed gaat.

5. Me81

Me81 Bekend lid

May 9, 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is zit er ook een 'gewone' thermometer in je kraampakket. In de mijne wel in ieder geval.
    Was alleen zo traag als wat, dus de thermometer van de Hema gehaald, die geeft in een paar seconden resultaat! Oorthermometer zou ik ook niet nemen. Als je niet helemaal goed op het trommelvlies richt krijg je foute uitslag. En aangezien die ukken nooit echt stil liggen..

6. Gefeliciteerd brabbel!

Uh.. hadden bij mijn zoontje met 17 weken het kamertje en de kinderwagen besteld.
    Ik had een paar unisex setjes en rompertjes in huis. Witte hoeslakens had ik.
    En inderdaad een voedingskussen om mee te slapen.
    Het grootste gedeelte heb ik na 20 weken gehaald..

Bij mijn dochtertje had ik vooral dingen uitgezocht. Een paar jurkjes wel gekocht. De rest wilde ik later halen.. is er helaas nooit gekomen.

Mijn tip: vooral oriënteren nu wat je wilt hebben en nog niet teveel kopen. Hopelijk verloopt je zwangerschap gewoon goed, maar als het niet zo is zit je weer met die spullen. Straks heb je nog tijd zat om los te gaan hoor :)

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Voor de termijnecho nog niets gekocht op een zwangerschapsdagboek na. (Bij de 2e wel snel iets aan positiekleding, maar aan babyspullen nog niets).

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    In mijn kraampakket zat geen thermometer maar die van de Hema is het beste en het goedkoopste.
    Ik zou me nu ook vooral orienteren op internet en prijzen vergelijken. Ik vind de meeste babywinkels zo duur en met een beetje prijzen vergelijken op internet kom je het voordeligst uit (bijna altijd bij de Hema:D). Voor meubels kun je ook heel goed terecht op Marktplaats. Een wiegje gebruik je bv maar een paar maanden dus waarom zou je die niet 2dehands kopen.
    Veel plezier!

9. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik had alles al voor de 20 weken echo.

- kleertjes in unisex kleur
    - babykamer
    - kinderwagen
    - zwitsal producten
    - flesjes, speentjes, badje, thermometer

Ik had dus echt alles al. Eigenlijk al voor de 16 weken want toen hadden we de geslachtsbepaling

10. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    helemaal niks. Na de 20 weken heb je nog tijd zat om alles te kopen.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

een zwangerschapsdagboek is wel leuk om te hebben al en erin te schrijven, maar met de rest zou ik nog wachten.

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben morgen 20 weken en ik heb nog helemaal niks, haha! :D

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    al heel veel

- kamertje ( staat zelfs al! :) )
    - matras
    - box
    - wipstoelje
    - aankleedkussen , luieremmer, badje
    - boxkleden , voedingskussen

Eigenlijk alleen nog nodig;
    - kinderwagen + maxi cosi
    - verzorgingsspullen/hydro. etc
    - kleding
    - magnetronst. + babyfoon

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij hadden voor de 20 weken alles al gekocht ( en veel gekregen ).
    Nadat wij wisten wat het geslacht was, hebben we nog een paar kleertjes gekocht, verder hadden we alles.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    gefeliciteerd met je zwangerschap, wat duren de eerste weken lang he ;)
    ik zou sowieso wachten met wat kopen (behalve bv een rompertje voor de heb) totdat je een goede echo gehad hebt.
    het is erg sneu als je van alles hebt gekocht en de echo is niet goed en ik weet waar ik het over heb :( (natuurlijk kan het altijd mis gaan in de zwangerschap maar met een goede echo heb je al een stuk minder kans).
    nadat ik 2 keer een MA heb gehad waren we een stuk voorzichtiger maar hebben na de 12 weken echo een kamer uitgezocht en een kinderwagen omdat daar een lange levertijd op zit.
    ook heb ik een paar neutrale kleertjes tot nu toe aangeschaft en een Doomoo zitzak maar voor de rest wachten we tot na de 20 weken echo als we weten wat het wordt en stiekem blijf ik het ook nog wel erg spannend vinden ook al heb ik een heel goed gevoel over deze zwangerschap.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Als eerste van harte gefeliciteerd!!!! Super!!

Zo leuk he, spulletjes shoppen, heerlijk gewoon!

Maar Ik denk nu wel 2 keer na voordat ik wat koop tijdens een zwangerschap.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik het ledikantje al geverfd, veel unisex kleertjes gekocht, badje enz...

Ging het met de 16 weken mis........moest ik alles weg gaan doen, vreselijk!!!!!!!!(ik was net 20 jaar en het was een per ongelukje, dus vandaar dat ik alles weg moest doen)

De zwangerschappen erna heb ik niets meer gekocht, een keer een zwangerschapsboek, maar toen ook die zwangerschap weer eindigde rond de drie maanden, koop ik niets meer geloof ik totdat ik uitgerekend ben;):D!

We hebben een zoontje geadopteerd, dus een babykamertje hebben we al, inclusief een kinderwagen en vanalles wat je voor een kindje nodig hebt. Maar echt voor de as baby dingen kopen durf ik denk ik pas heel erg laat..

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen ik 17 weken was hebben we een pretecho gehad en daar werd al gezien dat we een dochtertje krijgen en dat ze helemaal gezond was dus toen zijn we gaan shoppen daarvoor ook wel geshopt maar alles heel neutraal kwa kleertjes veel wit.

Met 18 weken alles besteld, kamertje, wagen, autostoel, box etc etc.

18. hier scheelde het dat ik dus nog veel had van mijn vorige zwangerschap. Het stond allemaal nog op zolder, heb alleen de kleertjes die ik voor onze dochter had gekocht op moeten bergen in een doos op zolder..

Je gaat er vanuit dat je zwangerschap goed verloopt, en dat hoop ik ook echt voor je, maar het gebeurt helaas te vaak dat het niet goed verloopt.. dan is het ook moeilijk om er tegen de spullen aan te lopen. zo heb ik een pakje, die ik ook nooit zal gebruiken voor een evt. toekomstig zusje omdat me die teveel aan Aimée herinnert.

Kinderwagens en kinderkamertjes kan je trouwens toch wel gewoon bestellen en evt altijd kosteloos annuleren als je zwangerschap anders afloopt?

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ha Brabbel, wat goed zeg, gefeliciteerd! Sommige mensen vallen me altijd postitief op in topics en ik kan dan heel erg meeleven met ze zonder dat ik ze ken, zo nu ook... ik zit gewoon blij te wezen hier omdat je zwanger bent!

Ehm, wat ik heb gekocht. Sowieso na de eerste goeie echo bij 7 weken iets kleins, een kadootje voor ons. We hebben een neutraal rompertje gekocht en voor opa en oma een knuffel (om zo de zwangerschap bekend te maken).
    Tot 12 weken heb ik me wel redelijk rustig gehouden, daarna durfde ik langzaam wat meer te kopen en natuurlijk groeide dat vertrouwen na iedere echo. Voor de 20 weken hebben we de kinderwagen met MaxiCosi gekocht, dat was een leuke aanbieding. Ook hadden ze in die periode babyweken bij de Wibra, daar kocht ik wat hydrofiele luiers, spuugdoekjes etc. Ook zijn we rustig aan begonnen met het kamertje, die hebben we leeg gemaakt en alvast een likje verf gegeven (we wilden hoe dan ook neutraal en met accessoires roze of blauw aankleden).
    Verder zat ik heeeel veel op internet te snuffelen zonder te kopen, die voorpret vond ik minstens zo leuk. En ik vond het ook wel zo leuk om tot het laatst iets te kopen te hebben, anders zat ik met bijvoorbeeld 25 weken al helemaal klaar en te wachten, dat is niks voor mij.

Geniet er van!

20. zwendel

zwendel Niet meer actief

#20 zwendel, Oct 23, 2011
    Last edited by a moderator: Oct 23, 2011
    Ik had de kinderwagen na de 10 weken echo van mijn ouders en het kamertje met een week of 12 (hadden er 1 op marktplaats gezien die we graag wilde). verder ben ik vanaf de 12e week echt langzaamaan vanalles gaan verzamelen was gewoon zo blij dat die echo met 10 weken goed was (had daarvoor een mk gehad met 7 weken) en het enige wat ik nu echt nog moet hebben van de lijst zijn kraampakket en kruiken. verder kan ik gewoon los op leuke dingen. ook idd het alvast kijken op internet en prijzen vergelijken is al erg leuk om te doen. ook al hebben we de meeste dingen al kan ik nog wel ff bezig blijven met kopen de laatste paar maandjes. maak ook alvast een lijst met alles wat je echt nodig hebt (had ik in excell gedaan en kon zo elke keer iets afstrepen) ook ben ik met een week of 7 alvast begonnen met een lijstje maken wie ik een kaartje wilde sturen. Lijkt misschien overdreven vroeg maar daardoor ging de tijd wel snel naar de voor mij 10 weken echo.

Share This Page