Ervaringen ECG apparaatje?

Discussion in 'De lounge' started by Maartt, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hoi dames!

Heeft iemand van jullie ervaring met een ECG apparaatje?
    Eentje die je een tijdje bij je moet dragen om je hartslag te registreren?

Zo ja wat waren jou klachten en wat kwam er uit de uitslag?

De reden dat ik het vraag is omdat ik er nu eentje draag en elke x (en dat is best vaak) als ik bel om mijn opname door te geven zeggen ze dat de klachten duidelijk te zien zijn op het filmpje :(.
    Dit hoeft natuurlijk niks ernstigs te betekenen, en eigenlijk ben ik ook nog niet angstig (zal wel niet dood neervallen :D), maar ik ben wel benieuwd. Die klachten zijn ook niks. Heb er al heeeeeel lang last van (jaren). De huisarts (een nieuwe) neemt het nu wel serieus, aangezien ik al zo vaak met deze klachten heb aangeklopt, en de klachten ook echt ongemakkelijk zijn. Ondanks dat je er aan went.
    Eerder werd het afgeschreven als: Ach heel normaal, je bent jong en jonge mensen hebben zelden iets met hun hart.
    Euhm... oja... en mijn dochter dan die is met 5,5 maand geopereerd.
    Alhoewel ik niet verwacht dat ik een aangeboren hartafwijking heb hoor ;).

Maar goed wel fijn dat het nu serieus wordt genomen!

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Bedoel je het ecg apparaatje voor het holter onderzoek? dat je op een knopje moet drukken wanneer je iets voelt?
    ik heb dat een paar jaar geleden gehad, ik moest 24 uur dat kastje dragen, op het knopje drukken als ik wat voelde. Ik had een onregelmatige hartslag en werd snel duizelig. Toen het kastje afgelezen werd zagen ze dat ik af en toe een overslag had, of juist extra snelle slagen. Was niets ernstig.

3. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Mag ik vragen wat voor afwijking je dochter had ? Mijn dochter is namelijk 3 maanden geleden geopereerd aan een AVSD en deze heeft ze -helaas- van mij geerfd. En mijn moeder en oma hebben/hadden beide ook een aangeboren hartafwijking, weliswaar in een variant die niet geopereerd hoeft. Dus om het uit te sluiten, zou ik als ik jou was bij de cardioloog een echocardiogram laten maken.

Oh en ik heb inderdaad ook een keer een holter onderzoek gehad, maar ik weet niet wat daar is uitgekomen. Liep toen in een ander ziekenhuis zonder vast aanspreekpunt en het was allemaal erg vaag. Had wat hartkloppingen, overslagen.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ja die bedoel ik! Ik mag hem 4 weken houden om zeker te weten dat we het "vangen". Maar ik breng hem maar weer terug want inmiddels heb ik elke dag wel een x kunnen drukken.

Fijn dat het bij jou onschuldig was!

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Mijn dochter heeft tetralogie van fallot. Deze is geopereerd met 5,5 maand. Zou wel gek zijn toch als ze het van mij heeft geërfd? Bij mij hebben ze nooit iets raars gezien, en ben al heel wat keren geopereerd aan andere zaken.. Maar je hebt gelijk hoor het moet wel echt worden uitgezocht. Al is het maar voor de klachten, want die zijn zo onaangenaam!

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ook al heb je het nu elke dag wel een keer kunnen drukken, zou ik toch hem gewoon houden die 4 weken, want dan krijgt je dokter een beter beeld, tenzij je hem in overleg terug brengt natuurlijk.
    wat zijn je klachten?
    ik heb het regelmatig gehad ivm ritmestoornissen en omdat ik een aangeboren en chronische hartkwaal heb.
    ik moest de holter altijd de gehele opgegeven periode gebruiken, zodat ze alles in beeld kregen ook al drukte ik bij wijze van elke dag meerdere keren. want ook per keer dat jij drukt kan het geen ze op beeld zien verschillen bijvoorbeeld,( dit hoeft natuurlijk niet) ze willen het vaak wel zo duidelijk mogelijk hebben en daarom dat je het de gehele voorgeschreven periode draagt.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik hoef hem niet perse 4 weken te houden, maar ik ga inderdaad wel even overleggen. Want soms heb ik nog meer klachten en die heb ik nog niet kunnen vangen.

Mijn klachten zijn oa.:
    Hartkloppingen
    Zweten
    Misselijk
    Benauwd
    Licht in m'n hoofd

Soms heb ik daarbij extreem koude klamme handen.
    Ben ook veel en vaak moe. Maar goed dat kan natuurlijk ook heel veel andere oorzaken hebben..

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    altijd lastig want idd die klachten kunnen ook iets anders zijn.. ik zou idd overleggen en aangeven dat er nog klachten zijn die je nog niet hebt kunnen aanduiden.

succes iig.

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Geen ervaring mee...wel ervaring met dat je hart op hol slaat...vd week naar de dokter geweest ervoor, en het is SVT denkt hij. Bij mij heeft zon apparaatje 24 uur te dragen geen nut , omdat ik het niet dagelijks heb... Gelukkig onschuldig maar wel echt irritant...hoop voor je dat ze de holter kunnen aflezen en zien waar je last van hebt en het ook onschuldig is..!en ze er wel wat aan kunnen doen..!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb nu twee keer een 24-uurs meting gehad. Ook bij mij komt er wel "iets" uit, maar niet zorgwekkend.... wel moet ik me gaan melden bij de cardioloog. Daar ga ik 6 feb maar eens kijken.
    Mijn hart "rent" veel, dus is wel vermoeiend enzo.

11. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ps. als ik jou was zou ik dat apparaatje toch gewoon houden hoor als dat voor vier weken afgesproken is? je hebt hem nu toch...misschien heb je verschillende ritmestoornissen en heb je net niet die andere opgevangen...?

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat was dus ook wat ik bedoelde, zelf zou ik het ook doen hoor gewoon die 4 weken gebruik ervan maken, dan heb je zoveel mogelijk informatie en beelden verzameld

13. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Nee, lijkt me idd ook niet dat ze dat van jou heeft. Wel heftig TvF!! Fijn dat er tegenwoordig zoveel kan. Zit je ook op pah-forum?

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#14 XmoonlightX, Jan 23, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 23, 2014
    Nee, mijn stoornis was gelijk al opgevangen op een ecg in het ziekenhuis.
    Ik had in plotselinge aanvallen, een hartslag van rond de 250 per minuut.
    Ik ben inmiddels behandeld..bij vragen hoor ik het wel!
    Al hoewel ik het wel spannend vind als ik ooit zwanger ben..aangezien ik nog wel een hoge hartslag blijf houden

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Al 2 keer zo'n holter gehad voor 24 uur en al 2 keer niks te zien.

Ik ben op mijn 5 maand geopereerd aan mijn hart, vandaar dat ze dat extra in 't oog houden.

Bij mij konden ze de uitslagen wel pas achteraf lezen.

16. Oh ik moet me morgen melden in het ziekenhuis, krijg ik ook een kastje voor een 24-uurs ECG.
    Loop al sinds de kerst met hartkloppingen, en dan echt dagelijks, van het moment dat ik opsta, tot en met het moment dat ik in slaap val. Ik dacht eerst dat het wel weer weg zou gaan. Maar ja na 3 weken..

Dus vorige week bij de huisarts geweest. En heb dus last van een hartritme stoornis. Niets ernstigs, of gevaarlijk zei ze.
    Maar mijn hartslag zou als hij normaal door zou gaan 80 per minuut moeten zijn, in het tempo wat ze telde dan, maar hij slaat er in een minuut zeker 30 over.

Ze kon ook mijn bloeddruk niet goed meten, de bovendruk wel die was 150, maar de onderdruk dus niet, omdat die hartslag steeds ff weg is.
    Dus morgen zo'n kastje halen, en even bloedprikken, en dan maar hopen dat er niets geks of engs uitkomt.

17. XmoonlightX

Succes allebei!!
    Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

18. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    En weten jullie al wat maarrrt en ingrid77???

19. Ik weet nog niks. Was wel erg blij dat ik dat ding maar 24 uur hoefde. Was blij dat ik hem vanmorgen kon loskoppelen.

In de loop van de week zal ik even de huisarts bellen of ze al wat weten.

Maar ben nu net een bonte koe. Waar die plakkers hebben gezeten, is het vuurrood, en allemaal blaasjes onder. Dus hoop niet dat het weer een keer moet. Want het jeukt als een malle.

20. XmoonlightX

Ook lekker allergisch dus voor die plakkers, had ik ook :x

Share This Page