Hallo dames, Ik ben vandaag voor een extra echo naar het ziekenhuis geweest, ik ben 35 weken officieel, het hoofdje liep op 34,3 en het botje in het bovenbeen op 36,1 (wat natuurlijk helemaal prima is) toen ze het buikje ging opmeten kwam hier een termijn uit van 38,4 (de echoscopist heeft het later nog een keer extra gemeten en toen kwam precies hetzelfde eruit) dus de baby haar buikje loopt bijna 4 weken voor!! Ik schrok best wel, mijn zoontje was 53 cm en 3950 gram en die hebben ze met buikcompressie en een knip pas ter wereld gekregen omdat hij simpelweg er niet uit kon.. Ik ben wel overgedragen aan de gyneacoloog, ik denk dat ze hier elk consult een echo maken om het in de gaten te houden. De gyneacoloog zei dat de weg vrijgemaakt is door de eerste dus dat het echt geen probleem gaat zijn met een normale bevalling maar omdat de vorige keer best heftig was zit het heel erg in m'n hoofd. Heeft iemand hier ervaring mee, hebben jullie de volle termijn van 40+ doorgelopen of zijn jullie ingeleid/ geplande keizersnede oid en hoe zwaar was jullie kindje uiteindelijk.
Mijn zoontje liep 5weken voor op groei op 32weken. Uiteindelijk op 39.4 weken bevallen en hij woog 4315gram/53cm. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken omdat het enkel het buikje is en de rest niet. Uiteindelijk gaat het hem vooral over de grootte van het hoofdje. Ik ben niet ingeleid en natuurlijk bevallen zonder epidurale. Pijnlijke bevalling, maar op 3 uur tijd was hij er. Heeft wel even 'vast gezeten 'in het geboortekanaal, persen heeft vrij lang geduurd.
Hoi, Wij kregen een groeiecho bij mn zoontje (geboren op 9 januari) omdat mijn dochter voor de termijn erg groot was. Hij zat bij 32 weken precies op de middenlijn qua gewicht/lengte etc. Mijn dochter kwam bij 37+4 en woog 3785. gr Bij haar heb ik wel ruim 5 kwartier moeten persen. Mijn zoon kwam bij 38 en woog 4330 gr (groot dus). Hij heeft dus nog echt een groeispurt gehad in de laatste 6 weken. Maar bij hem heb ik maar 7 minuten hoeven persen. De weg was dus idd vrijgemaakt zoals jouw gyn ook al heeft gezegd. Ik zou me dus maar niet al te druk maken! Liefs, Lies