Ervaringen eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekriebel, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn zoontje van 4 maanden heeft rode, droge plekken op z'n buikje, bovenaan rug, elleboogjes, net boven de binnenkant van de elleboog en op z'n kuitjes.
    Van de huisarts hebben we Vaseline cetomacrogol creme gekregen omdat ze het niet ernstig genoeg vond voor hormoonzalf (gelukkig, want hormoonzalf lijkt me echt troep als je dat soms leest). Maar we hebben nog niet echt het idee dat iets helpt (bijna 2 weken aan het smeren nu). De plekjes op z'n armpjes en beentjes lijken een beetje minder te worden, maar die op z'n buik en rug juist meer.
    We gaan al niet meer elke dag in bad. Nu nog maar 2x per week (zemelenbadje, badolie in bad hielp niet) en de rest wassen met alleen water. Wat kan ik nog meer doen om het te verbeteren? En zal het ook beter worden?

Zijn hoofdje is net herstellende van Berg. Maar sinds hij iets meer controle heeft over z'n handjes, krabt hij z'n hoofdje helemaal kapot en heeft ie allemaal wondjes op z'n hoofd. Is dit ook eczeem of jeukt het beetje Berg dat hij nog heeft nog heel erg?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou op jou eten letten om de eczeem te verbeteren en misschien mm in zijn badje?

3. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wat in mijn eetpatroon kan eczeem verergeren dan? Waar moet ik op letten?
    En wat is mm?

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm is mama melk :)
    varkensvlees zorgt vaak voor eczeem, dat zou ik als eerste uit je eten proberen te houden.

5. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Onze dochter heeft ook eczeem en ze heeft echt fases waarin het ineens erger wordt. Een paar weken later wordt het dan ineens weer minder. Wij gebruiken geen hormoonzalf maar wel een andere creme maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het helpt.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Alles in jou eetpatroon kan het verergeren als hij daar gevoelig voor is, maar begin eens met melkproducten. Noten, ei, gluten kunnen ook triggers zijn.

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey

Poosje terug, geloof weekje ofzo? Was er hier iemand met het topic tip bij eczeem, was een bepaalde zalf die supergoed werkte. Weet helaas niet meer van wie... maar even terugzoeken of hopen dat ze reageert ;)
    Succes!

8. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Die ga ik dan even terug zoeken, bedankt!

De rest ook bedankt voor de tips! Ik ga proberen dingen in m'n eten te elimineren en kijken wat mss de eczeem kan verergeren. Na hoelang iets niet te hebben gegeten zou ik al resultaat moeten kunnen zien? (Dat ik niet te snel van het één naar het andere hop)

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij wel een paar weken per keer. Ik weet niet of ik dit zou testen zonder hulp van een dietiste omdat ik niet weet of je bijv. nog genoeg calcium binnen krijgt voor de kleine als je alle melkproducten mindert of weg laat.

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hormoonzalf lijkt troep maar lees de informatie op de site van het UMC maar eens. Staat het heel goed uitgelegd. Eczeem heeft helaas in sommige gevallen hormoonzalf nodig. Zonder krabt mijn dochter zich helemaal kapot en die gevolgen zijn erger dan goed gebruik van hormoonzalf. Je hebt hormoonzalf in verschillende klasse en je begint dus met een hele lage klasse. Ik merk hier vaak dat er een onterecht beeld is over hormoonzalven. Bij goed gebruik zijn de eventuele bijwerkingen tijdelijk. Ik had eerst ook een ander beeld ervan maar heb me goed laten informeren door artsen en eczeem verpleegkundige. Als ze erg last hebben van het eczeem kan het ook de ontwikkelingen remmen en daar schrok ik wel van. Dan heb je het wel over ernstige vormen van eczeem maar zonder hormoonzalf zit ze hier helemaal onder en krabt ze alles open. Het begon hier trouwens ook mild (wil je natuurlijk niet bang maken). Hier is het niet voeding gerelateerd maar echt genen (helaas!). Zou dat eerst uitzoeken wat de eczeem veroorzaakt

11. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Hebben hier ook weleens hormoonzalf moeten gebruiken omdat m'n dochter erg last had van eczeem. En inderdaad, bij juist gebruik is daar niks mis mee. Wat bij onze dochter ook erg goed hielp, was Lipikar baume van Roche Posay. Erg fijn spul!

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    hier een mannetje van 5 maanden die aldoor last van eczeem heeft, en inderdaad.. ook wij hebben eerst grsmeerd met vaseline lanette creme etc. en hij is echt minder gegroeid doordat hij zo'n last heeft van de eczeem!

inmiddels lopen we in het umcg bij de dermatoloog en bij de eczeem verpleegkundige, en gebruiken we een lichte en een middenklasse hormoonzalf, of de hele erge plekken smeer ik de middenklasse, en op de plekken die weg zijn maar waar wel eczeem heeft gezeten smeer ik de lichte zalf..

als ik jou was zou ik me gewoon door laten sturen naar een dermatoloog of eczeem verpleegkundige.. ik zou er niet te lang mee wachten

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Soms ontkom je niet aan hormoonzalf.Mensen denken er heel negatief over maar dit wordt gevoed door onvoldoende kennis hierover.Onze zoon van nu 10 jaar kreeg rond de 3/4 maanden last van dauwworm in het gezicht.Ik herkende het niet en was continue aan het proberen met allerlei cremetjes.Op een gegeven moment toch naar de huisarts gegaan want op zijn borst/hals kreeg hij kapot eczeem.Ik wilde eerst ook niet aan de hormoonzalf en dit kwam ook door angst hiervoor.Huisarts accepteerde mijn mening en ik kreeg vette zalven mee om te smeren.De dauwworm in het gezicht verdween maar de eczeem op zijn borst werd alleen maar heviger.Dusdanig dat smorgens zijn pyama onder het wondvocht zat.Toen weer naar de huisarts en ik zat weer te zeuren over liever geen hormoonzalf blablabla.Toen zei de huisarts heel stellig van je kunt kiezen of delen.Je begint nu met de zwakste klasse en voorkomt erger of je blijft aanmodderen en je kunt straks gaan smeren met een klasse 3.Toen gestart met Hydrocortison en na 2x smeren al een wereld van verschil.Hij is nu nog steeds gevoelig voor eczeem maar hormoonzalf is zelden nodig.Vaak moet de tube weg omdat hij over de datum is gegaan.Wat ben ik blij dat de huisarts mij toen het licht heeft laten zien en mij niet heeft laten aanmodderen en mijn zoon onnodig belasten met allerlei infecties ed.
    Hormoonzalf is bij goed gebruik helemeaal veilig dus ik zou het toch maar eens proberen.

Succes.

Deel Deze Pagina