Waar kunnen we heen van de zomer?? Afgelopen jaar zijn we naar Duitsland geweest, het jaar daarvoor naar België. We willen eigenlijk wel het land uit maar zien vliegen nog niet zo zitten met E. (waarom weten we zelf eigenlijk ook niet) We zijn redelijk avontuurlijk aangelegd, een strandvakantie is bijv. niks voor ons. We gaan graag omgeving bekijken, en leuke oude plaatsen bezoeken. Nu ook nog het volgende wat we mee willen nemen, E is dan bijna 3, en we gaan vanaf eind het jaar voor een Brusje, ik weet dat het niks zegt maar met E was ik 3 maanden na het stoppen met de pil in verwachting. Mocht dat dus nu weer zo snel gaan zou ik nov. dec. uitgerekend kunnen zijn. Met E kon ik vanaf week 22 niks meer. Dus kortom gezegd zoeken we: - iets in het buitenland - iets met bezienswaardigheden/wandelmogelijkheden - iets wat leuk is voor een peuter van bijna 3 - iets waar je ook de mogelijkheid voor ontspanning heb bij ev een zwangerschap - liever niet te lang rijden en liever niet vliegen. Wie weet iets?
Wil je een vakantiepark, camping of ? Duitsland is natuurlijk heel groot... Dichtbij het Saargebied, verder weg het zwarte woud. Denemarken is ontzettend kindvriendelijk Luxemburg is ook erg leuk, best veel te zien- goedkoop openbaar vervoer, niet te ver weg.
Ik ben zelf fan van Tsjechië, echt een geweldig vakantieland. Kindvriendelijk ook en lekker goedkoop qua eten/uitstapjes. Veel mooi steden en bezienswaardigheden en ook veel natuur. En met de auto goed te doen. Noorwegen vind ik ook erg mooi, maar wel duur, wat verder weg, en minder kans op echt lekker weer. Denemarken is inderdaad wel een goed alternatief, maar daar heb ik op een of andere manier minder mee. Als ik legoland wel erg leuk om een keer te zien!
Oostenijk is echt super ook in de zomer! Leuke dorpjes, mooie bergen, bossen, kloven en super luxe campings (vaak sauna/welness aanwezig), vaak met een gasthof, dus hotel bij de camping.
Ierland zijn we 3 jaar geleden geweest op huwelijksreis, zijn helemaal verliefd op geworden. maar dan moeten we vliegen en het was best prijzig. Zwitserland en Oostenrijk ook al geweest maar te ver rijden met E. 4 á 5 uurtjes is echt de max. het liefste zitten we gewoon in een huisje, of het op een vakantiepark is of niet maar niet zo gek veel uit.
Schwarzwald ! Mooie natuur, veel pitoreske plaatsjes, enorm pretpark Europapark waar ook heel veel voor kleintjes te doen is, bergen, meren en stapels vakantieparken. Bovendien lekker dichtbij
Denemarken misschien nog een optie? Weet niet precies hoe ver dat rijden is. Misschien leuk met Legoland en zo
La cote de Nacre. Camping in Normandie (fr.) -Is makkelijk te rijden in een dag (+/- 6uur, ligt eraan waar je woont). -Heel veel te zien van de oorlog, maar ook havenstadjes en grotere steden. Mont Saint Michel - Ook diverse stranden in de buurt en lekker wandelen in de duinen. -De camping is vrij groot, veel speelgelegenheden en fijn zwembad. -Wij hadden een stacaravan van Yelloh! met afgezet terras. Dit gaf ook rust omdat onze zoon toen gewoon buiten kon spelen bij de caravan maar er niet zomaar vandoor kon gaan.
Italië. En dan naar een van de kleinere, onbekendere meren. Toen ik zwanger was van de eerste zaten we in een pittoresk dorpje, Bossico. De weg er naar toe was al een avontuur op zich. Boxen op een berg. Onderaan de berg meer leuke dorpjes en stadjes. En lago d'Iseo. Je kunt goed rijden naar verschillende moet steden, zoals Venetië.
Ik ook! In 94 verliefd geworden op het land, en er sindsdien 13x geweest, man 10x, dochter (9) 7x en zoon (0) 1x Ben zelfs op de geschiedenis vh land afgestudeerd..., er staat hier ongeveer 6 meter aan boeken over Tsjechoslowakije en Tsjechie...