ervaringen eisprong e.d. na erg lang pilgebruik

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door meintje, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hallo lieve meiden,

Ik lees al even mee op het forum en heb al heel wat zinvolle informatie gevonden en antwoorden op vragen.

Nu vraag ik me alleen af of het nog verschil maakt hoe lang je aan de pil bent geweest...
    Ik heb 15 jaar lang dezelfde pil gebruikt zonder tussentijds ooit te stoppen. Sinds 1 juli ben ik gestopt en mijn ontrekkingsbloeding was op 6 juli. Wij willen zoals zovelen heel graag een kindje krijgen alleen is het nu nog best moeilijk doordat we nog geen goed idee hebben van het verloop van mijn cyclus.

Ik kan me niet meer herinneren hoe mijn ongesteldheid verliep voordat ik met de pil begon, aangezien ik dat maar twee maanden ben geweest (was 13 destijds). Ik weet dus ook niet wat ik verwachten moet en wat normaal is voor mijn lichaam. Dit voelt erg onzeker en nu voel ik vanalles aan/in mijn lichaam maar dat kan uiteraard gewoon het ontpillen zijn of het willen voelen van vanalles. Ik weet dus ook niet hoe een eisprong voelt....

Komt het krijgen van een eisprong normaal gesproken goed op gang na het stoppen met de pil en is de kans groter dat het langer duurt voordat je een eisprong hebt als je langer de pil hebt geslikt?
    Zou ik toch moeten temperaturen in mijn geval? (eigenlijk wilde ik dat voorlopig niet en wilde de natuur zijn gang laten gaan, maar we vrijen wel veel extra nu en zijn er stiekum dus toch meer mee bezig en meer aan toe dan we eigenlijk dachten...)

Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen/geruststellen ;)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb 10 jaar de pil geslikt zonder tussenpozes.
    Heb de eerste ronde netjes op dag 17 mn ei gehad en dag 30 ongi.
    Cyclus van 29 dagen dus.
    Tweede ronde netjes dag 16 ei en dag 29 ongi.
    Cylcus van 28 dagen.
    En deze ronde (3e) zal ik morgen mn ei krijgen en waarschijnlijk dus weer 28 dagen cyclus.

Maar het kan net zo makkelijk anders gaan.
    Maar het heeft niets te maken met hoelang je de pil geslikt hebt.
    Zelfs na 2 maanden slikken kan alles al in de war zijn.

Gewoon afwachten dus of gaan tempen als je meer zekerheid wilt.

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik ben 17 jaar aan de pil geweest.
    Mijn cyclus was meteen weer als daarvoor 27-28-29 dagen (ligt aan ei)

Mijn vriendin evenlang aan de pil geweest daarna weer net zo onregelmatig als voordat ze aan de pil ging (was voor haar toen een reden om aan de pil te gaan)

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb vanaf mijn 13e 10 jaar de pil geslikt. Eerst een paar jaar de Diane, en daarna Microgynon30. Toen ik daar op mijn 23e mee stopte (niet om zwanger te worden, maar omdat ik genoeg had van die chemische zooi in mijn lichaam) werd ik eerst 3 maanden niet ongi. Daarna werd ik het wel steeds om de 4-6 weken. Neem aan dat ik vanaf toen dus ook een eisprong had.
    Het laatste halfjaar ben ik mijn cyclus gaan bijhouden: 38-36-38-37-39-32. Toen we voor het echie gingen, was ik in de tweede ronde zwanger. Was erg blij dat ik toen al jaren van de pil af was, maar weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als ik net met de pil was gestopt en zwanger wilde worden.

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Stomme vraag misschien, maar zonder eisprong heb je dus ook geen ongesteldheid of kun je toch een bloeding hebben?

Het moeilijke is dat ik vanalles voel in/aan mijn lijf en bij een gewone cyclus zouden die dingen misschien kunnen duiden op een eisprong, maar aangezien ik totaal geen benul heb hoe een eisprong aan zou moeten voelen kan ik er wel helemaal naast zitten. :(

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan gewoon maar geduldig afwachten of er een ongesteldheid wil opkomen, dan weet ik weer veel meer natuurlijk. De onzekerheid is toch vervelender dan ik dacht....

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zonder eisprong kan je gewoon ongi worden.
    Bij mij voel ik de eisprong tussen mn lies en schaambeen in.
    Soort drukkend krampjes gevoel.

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik ben ook 15 jaar aan de pil geweest, nu nette cylus steeds. De laatste keer wel erger ongi geweest dan ik had, maar goed, misschien is dit juist wel normaal. Heb vandaag toch maar s ovulatietesten gehaald, heb wel erg nieuwsgierig of mijn ei op tijd komt en alles verloopt zoals het beschreven staat. Morgen maar s testen :D

8. Niet meer actief

Hoi,

Dit heeft misschien niet zoveel met dit onderwerp te maken maar misschien weten jullie wat en hoe ik het nu moet bekijken.
    Ik voel nu ook voortaan of ik slijm heb zeg maar en nu heb ik slijm gehad op:
    (Sinds 9 juli voel ik naar slijm)
    9 juli
    13 juli
    14 juli
    21 juli
    En ja weet niet of er nog meer dagen komen maar tot nu toe is dit de stand.
    Is dat normaal, je kan toch maar enkele dagen achter elkaar slijm hebben en niet verspreid over je cyclus?
    Wie weet dit?

9. nic1

nic1 Lid

20 jul 2008
    72
    0
    0
    docent muziek
    Rijswijk
    Hoi Meintje,

Dit is mijn ervaring. 12 jaar de pil geslikt. Gestopt met de pil en voor het eerst een ei-sprong gemaakt. Heel pijnlijk aan een kant (links of rechts)onderin je buik. Steken voel je, je kan je dan niet echt uitrekken, soms kan je beter gaan liggen. Dit hoeft niet elke maand hetzelfde te zijn. De ene keer erger dan de andere keer. Zo ervaren de meeste vrouwen het, de vrouwen die het voelen dan, want een hele hoop voelen niks.Mijn menstruatie was elke maand precies op tijd, alleen het duurde maar 2 dagen. Vrijdag weet ik nu voor de 5e keer ongesteld word, of zwanger ben

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoi Wendy,
    Volgens mij heb je in principe alleen vruchtbaar slijm (wat lijkt op rekbaar eiwit) rond je eisprong. Dus zoveel dagen als jij noemt lijkt me vreemd. Zag het er allemaal hetzelfde uit? Echt rekbaar? Of was het misschien 'gewone' afscheiding vermengd met sperma?

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Inderdaad kan je afscheiding nogal anders zijn door de sex.
    Nu we meer vrijen is het moeilijker om te bepalen wat de toestand (klinkt zo raar...) van mijn afscheiding is omdat het toch af en toe vermengd is met sperma. Dus conclusies trekken uit de afscheiding wordt hierdoor niet makkelijk gemaakt.

Ik denk dat je daarom op meerdere dagen zo'n soort afscheiding hebt gehad, wendyvanliemde.

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik voelde mijn eisprong tijdens pilgebruik gewoon.. veel mensen zeggen dat kan niet maar tja, dat kan! Ik heb het elk cyclus gevoeld. Maar nu zonder pil voel ik het NOG sterker (bijna ongi krampen van toen ik nog op de pil was... en ongi krampen nu NOG sterker).

13. Niet meer actief

Hoi,

Thx voor jullie antwoorden.
    Misschien is het wel zoals jullie al zeggen vermengd met sperma.
    Ik voel nog maar pas dus ben er nog niet helemaal goed in zeg maar wat het verschil zou kunnen zijn, op dit moment lijkt het voor mijn oog allemaal op rekbaar-slijm.
    Ik ken er wel draden van trekken zeg maar, maar als ik een dag voordat ik voel heb geklust, dan zou het wel sperma kunnen zijn tuurlijk.
    Ik zal het eens in de gaten gaan houden.
    Ik ben al blij met dit antwoord.
    Heb nog 1 vraagje, heb je trouwens 1 dag of meerdere dagen achter elkaar het rekbaar-slijm als het in ieder geval rekbaar-slijm is, snappen jullie me?
    Alvast weer erg bedankt.

14. nicoline78

20 jul 2008
    75
    0
    0
    Ik heb het een paar dagen (3 a 4) achter elkaar en het stopt na de eisprong.

Ben je trouwens zwanger? Ik zie dat je over tijd bent!

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik had dat meestal een dag of 2 na elkaar.

16. Niet meer actief

Hoi,

Thx voor je antwoord.
    Ik weet niet of ik zwanger ben ik ben ook nog steeds niet ongi geworden dus het zou nog kunnen.
    Weet je wat het is, ik durf niet te testen omdat ik bang ben dat het negatief is en dan is het weer zo van niet zwanger en niet ongi en dat vind ik zo`n moeilijk punt.
    Weet niet of ik de enige ben die dat gevoel heeft maar zolang ik het kan uitstellen wil ik het uitstellen.
    We gaan morgen naar Duitsland en zit er aan te denken om in Duitsland de test te doen vrijdagmorgen, maar weet het nog niet zeker.
    Ik heb gisteren en eergisteren wel buikpijn en hoofdpijn gehad dus misschien komt de ongi eraan of ik dacht aan een eventuele innesteling als ik late ei heb gehad zeg maar.
    13 en 14 juli veel slijm gehad vandaar de gedachte.

17. nicoline78

20 jul 2008
    75
    0
    0
    Hoi Wendy,

Je langste cyclus duurde 36 dagen, misschien moet je tot dan wachten met testen, dan heb je nog 5 dagen te gaan.
    Met een evt eisprong op 14, valt je NOD ongeveer 28 juli, toevallig (!) ook over 5 dagen...

succes!

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb 17 jaar diane 35 pil geslikt, en werd pas na 96 dagen ongesteld, toen 3 keer daarna elke maand redelijk gemiddeld om de 30 dagen.
    Voor de pil was m'n menstru ook heel onregelmatig.

Deel Deze Pagina