Baby knelt tepels af: pijn! Wat nu?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door USAbaby, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

Sinds een paar dagen heb ik erge pijn in mijn tepels tijdens en na het voeden (ik moet echt mijn tanden op elkaar zetten). Echt in mijn tepels, want aan de buitenkant zijn ze helemaal gaaf en kan ik ze rustig aanrsken zonder een centje pijn. Nu kwam ik op een site terecht die over een tepel die na het voeden op een lipstick lijkt / een schuine platte streep en die aangaven dat de baby dan de tepel afknelt en dit tot pijn lijd. Helaas stond er niet bij wat je eraan kunt doen en verdere google acties hebben ook niets opgeleverd.

Herkent iemand dit? Iemand raad?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Dit krijg je als je kindje niet groot grnoeg hapt. Dan wordt er enkel aan (het puntje van) de tepel gezogen ipv dat de tepel achteraan in het mondje getrokken wordt en met de achterkant van het tongetje gestimuleerd. De remedie is correct laten aanhappen: mondje wijd open, baby naar de borst brengen met je tepel ter hoogte van het neusje, vervolgens zou het onderlipje mooi naar buiten gekruld moeten zijn. Voor het correct aanhappen moet je echt altijd aandacht blijven houden.

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ok bedankt! Eens kijken of ik het kan veranderen :)

Deel Deze Pagina