Wie helpt me? Kan ik hier wat over zeggen? Onze buren hebben een dochtertje van bijna 3 jaar, klein tenger meisje van hooguit 12 kg. Nu zag ik van de week dat ze hun groep 1 stoel hebben ingewisseld voor een zitverhoger zonder rugleuning.. Ik ben bang dat ze het gevaar gewoon niet zien, kan ik ze advies geven hierover? Of komt dat erg betweterig over? Geld hebben ze genoeg allebei dikke fultime baan, zou het gewoon gemakszucht zijn? Vind het zo sneu voor dat meisje.. Als ze een ongeluk krijgen komt ze er echt niet goed uit
Je kan t benoemen maar m'n ervaring is vaak dat ze wel degelijk weten waar ze mee bezig zijn! Veel mensen die ik aanspreek op losse gordels, baby's van 3 maanden los in de auto, baby's van 6 maanden in opvolg stoel en dan pas 6 kilo zijn, die reageren vaak boos dat ze zelf wel weten.
Weet niet wat de band met je buren is? Ik zie het ook regelmatig, mensen (in mijn omgeving) die hun kindje al in een groep 1 stoel hebben zitten maar die echt nog geen 9 kg/15 maanden etc zijn. Zeg er zelf nirt zo snel iets van. Uiteindelijk vind ik het echt de verantwoordelijkheid van de ouders (Hoe onverantwoord het ook is).
Als je nu eens verteld dat je voor jezelf aan het inlezen bent over kinderstoelen of in hebt gelezen en dat je oog viel op hun stoelverhoger en dat vraagt waarom ze hiervoor gekozen hebben?
Ik bemoei me er ook niet meer mee. Wat ik allemaal zie bij mijn kinderen op school. baby bij moeder op schoot acxhter het stuur . De kinderen van 2 a 3 jaar voorin de auto op de bijrijdersstoel zonder gordel. Als de baby al in de MC zit zit die niet vast met de gordel of met de rijrichting mee. 75% van de kinderen zit niet eens in een stoel . Dan denk ik wel eens ben ik nu een zeikert dat ik ze wel in de gordel wil of in een stoel. Mijn dochter (9) zit sinds kort zonder verhoger in de auto gewoon met de gordel Mijn zoon (6) zit nog op een verhoger zou zonder kunnen is best lang maar dan zit de gordel in zijn nek en dus zit hij nog op een verhoger .
Nee hoor hier nog een zeikerd En waar ik helemaal een hekel aan heb is dat geprop op de achterbank. Natuurlijk kunnen er 5 op de achterbank