Puregon spuiten: op de minuut nauwkeurig?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Helaas is m'n ongi gisteren gestart en vandaag moet ik dus voor het eerst Puregon spuiten voor de eerste ronde IUI.
    Nu vraag ik me echter af hoe nauwkeurig je die spuiten nou moet doen. Ik weet dat het iedere dag rond dezelfde tijd is, maar is rond dezelfde tijd op de minuut nauwkeurig of mag daar ook wel een half uur/uurtje verschil in zitten?

En moet je de Puregon in de koelkast bewaren of mag het ook op kamertemperatuur?

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Volgens de gyn is het niet erg als je daar 5 of 10 minuten vanaf wijkt,maar 30 min. is wel teveel. Ik moest alleen pas op cd 3 beginnen,maar dat is misschien per zh verschillend?

Ik bewaar het in de koelkast en leg het een 1/2 uurtje van te voren eruit.

3. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ik bewaar het ook in de koelkast en haal het ook een half uur van te voren eruit.

ik spuit altijd om half 1 smiddags maar heb er ook wel eens een dag tussen zitten dat het een uur of 2 later of vroeger is. heb er nog nooit problemen mee gehad. tegen mij hebben ze er eigenlijk ook niks van gezegd in het ziekenhuis.

succes met spuiten en hoop dat je snel zwanger bent!

liefs

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net het ziekenhuis gebeld en daar hebben ze gezegd dat ik moet proberen om zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip te spuiten. Af en toe een half uur/uurtje verschil is geen drama, maar geen twee uur want dat is te lang.

5. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij hebben ze nooit verteld dat het op het zelfde tijdstip moet gebeuren..... Wel altijd het zelfde dagdeel. Ochtend-middag of avond!
    Dus spuit het altijd voor dat ik ga slapen.....

Ik bewaar het buiten de koelkast! De spuit blijft 28 dagen goed buiten de koelkast....

Deel Deze Pagina