Hallo, ik ben Picsi en op zoek naar ervaringen met de Embryoscope en zwangerschap. Mijn man en ik zijn onder behandeling bij dr S in Dusseldorf. We hebben inmiddels drie behandelingen achter de rug. De eerste behandeling (ICSI/IMSI)hebben we in combinatie met een NL ziekenhuis gedaan, maar door een communicatiefout is dat niet goed gegaan. Ik had 17 eicellen maar omdat de meeste eitjes niet rijp waren bleven er maar 5 embryo's over waarvan er maar drie goed waren en die zijn de embryoscope ingegaan. Na vijf dagen waren er helaas geen blasto's. De tweede poging (wederom ICSI/IMSI) had ik 24 eicellen, waarvan er er zes goede embryo's zijn ontstaan en in de embryoscope verder zijn gaan broeden. Tot onze grote schrik was er geen enkele blasto na 5 dagen! Dr S was hierover ook zeer verbaasd. Want dit kwam volgens hem eigenlijk nooit voor. Hij zei dat de kwaliteit van de eicellen achteruit gaat als er meer dan 15 follikels zijn. Op advies van de arts ben ik begonnen met DHEA, ondanks dat mijn amh waarde 1.48 is en dat is goed voor mijn leeftijd (35). Dit heb ik drie maanden geslikt. We zijn toen begonnen met de derde poging (Icsi/Picsi)met minder puregon, maar wel met menopur erbij. Uiteindelijk had ik 9 eitjes die allemaal zijn bevrucht. (Eerst zijn ze nog behandeld met GM-CSF). 6 daarvan zijn in de embryoscope gegaan. Na 5 dagen hadden we 1 blasto. Van deze ben ik helaas niet zwanger geworden. Volgende maand willen we onze laatste drie cryo's laten ontdooien en wederom voor de embryoscope gaan. Alleen is mijn angst nu dat er geen blasto meer bij zal zijn. Ondanks alles wat we hebben geprobeerd, leverde het tot nu toe niet veel op. Heeft iemand dit ook meegemaakt en is ondanks alles toch zwanger geworden? Groetjes Picsi
Ik hoop iemand te vinden met ervaring met de embryoscope en laag aantal blasto's die toch zwanger is geworden.
Ik ben ook onder behandeling in Dd. Vorige poging was ook met imsi en embryoscoop. Van de 7 bevruchte eicellen die allemaal in de embryoscoop zijn gegasn hadden we 2 blasto's. Ik was zwa ger maar met 9 weken overleed het kindje. Heb nu ook 4 maanden dhea geslikt en bereid me voir op de volgende poging. Ga zeker weer voor de embryoscoop. Ben trouwens ook 35 en gebruik menopur en puregon
Hallo Marija, bedankt voor je reactie. Je hebt het ook al flink voor je kiezen gehad. Wat lijkt het me moeilijk als je dan zwanger bent, het alsnog misgaat. Vruchtbaarheidsbehandelingen zijn al zo heftig om mee te maken. Ik hoop voor je dat het de volgende ronde lukt. Wanneer ga je beginnen? Wat is de reden dat dr S je DHEA heeft voorgeschreven?