Meiden, dinsdagmiddag kreeg ik telefoon van de woningbouw. We zijn als 1e ingeloot voor een koopwoning. Een rijtjeswoning met 3 slaapkamers en een redelijk diepe tuin Voor 114.000 had ik er niet veel vertrouwen in dat het veel zou zijn maar mijn ouders zijn dus gister even wezen spieken. En het huis is prima onderhouden zowieso van buiten. Strak in de verf, 2 professionele overkappingen achterthuis, een stenen schuur, de muren zijn nog prima(geen afbrokkelende stenen oid) de keuken zag er ook nog prima uit qua betegeling en de vloer is perfect (antraciet plavuizen) Vrijdag mogen we binnen kijken met de makelaar en krijgen we 3 dagen bedenktijd of we het huis willen. Ik hoop zoooo dat het van binnen ook goed is en dat alles in goede staat is(ketel,leidingen,elektra,geen lekkages) Want...dan gaan we deze zomer verhuizen!!!! Financieel kunnen we dit rondkrijgen, we zijn voor een andere woning al bij de bank geweest dus we weten wat we kunnen. Ik vind het zooooo spannend! Want dan zouden we eindelijk een "heel" huis hebben Een eigen paleisje
Ik hoop het ook zo meiden Sanka, hebben jullie al wat op het oog? Consider, wat gaan jullie bekijken?gezinswoning?koop of huur?
oh wat goed zeg! wij krijgen vanmiddag de woningbouw hier thuis want we zijn gebeld dat we ons huis konden kopen of verhuizen met voorrang.. stiekem hoop ik dat ze een leuke huis in de aanbieding hebben of we gaan deze opknappen!
Het zal vast wel goed zijn, de meeste woningstichtingen onderhouden hun woningen goed. Wij gaan kijken naar een ruime 1 gezins hoekwoning, hoop dat dit eindelijk is wat we zoeken...we zijn al ruim een jaar op zoek.
Wij zijn wezen kijken vrijdag, en het huis is super! Ga dalijk de makelaar bellen dat we ervoor gaan Als het goed is neemt de hypotheekadviseur vandaag of morgen contact op en dan kunnen we de boel in werking stellen.
wat geweldig! gefeliciteerd! Wij hebben nu ook een voorrangsregeling via onze woningbouw. We hebben voorrang op zowel huur als koophuizen en krijgen 5265,- mee als "vergoeding" Jeetje wat een mazzel toch! want we hoeven niet persee weg maar ik zit hier gewoon niet op mijn plek dus ben heel erg blij!! ook voor de kids is dit niet de ideale plek omdat wij geen tuin hebben. Dus nu in spanning afwachten wanneer we wat gaan horen. Alleen sloopwoningen gaan voor en daarna wij.. spannend
Oh wat leuk zeg gefeliciteerd!!! Wij zitten nu midden in een verhuizing, wilden ook al heel lang weg hier en nu ook eindelijk werkelijkheid. Wat een opluchting kan dat zijn he!!
Wil jullie graag een beetje op de hoogte houden van de situatie betreffende het huis. We hebben bij de makelaar papieren ingevuld en getekend. Dinsdag zijn we naar de bank geweest. Dit zag er allemaal heel gunstig uit, we moeten wel een gemeentelijke starterslening aanvragen(Mijn inkomen telt niet mee omdat ik als "zelfstandige" nog geen 3 aaneengesloten jaren heb gewerkt) maar volgens de hypotheekadviseur ziet het er zo goed uit dat dat ook wel goed komt Ben dus helemaal blij! Volgende week woensdga gaan we naar de notaris om de voorlopige koopakte te tekenen en dan kunnen we naar de gemeente om ook daar de boel in werking te stellen. En als we de toezegging van de gemeente krijgen, dan krijgen we 5 juli de sleutel van ons nieuwe paleisje!