Ervaringen emesafene tegen zwangerschapsmisselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dubbelfris, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Oh dit wist ik niet en had ik nog niet geprobeerd. Ga ik meteen mee beginnen. Moet zeggen dat hier de middag en avonden nu ook het ergst zijn
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  2. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nou ik ben inmiddels met de emesafene geminderd want het helpt me werkelijk niks. Ik neem er nu alleen s’avonds nog 1 voor het idee een spiegel in mn bloed behouden maar verder doet het niets helaas. Ik hoop dat dit snel overgaat
     
  3. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Misschien kun je Primperan erbij vragen?

    Sowieso had in in de beginfase van mijn (HG) zwangerschap, via de huisarts gehoord dat het goed is om Emesafene in de avond in te nemen, daar moest ik mee beginnen. In het ziekenhuis vonden ze dat belachelijk, toen ik daar uitgedroogd kwam te liggen, zeiden ze; wat een raar advies, je had het beter in de ochtenden kunnen innemen.

    Wat daar nou precies van waar is, weet ik niet hoor. Mijn dosering werd vanaf dat moment sowieso enorm opgehoogd.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh wat gek, ik moest meteen 2x per dag van mijn huisarts, ‘s ochtends én ‘s avonds.
     
  5. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Laten we zeggen dat mijn huisarts sowieso weinig weet had van zwangere vrouwen. Ik ben niet voor niets een maand na dit advies (en nog veel meer rare dingen) overgestapt naar een andere ;)
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  6. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    idd achterlijk advies. Echter heb ik dit zelf besloten om uit te proberen omdat ik het idee had dat emesafene alleen maar averechts werkt. Ik had gister overdag echt een oke dag ondanks dat ik me pil niet had genomen s’ochtends. Echter kreeg ik savonds na die pil weer onwijse last.. ik heb morgen een afspraak met de HA om andere medicatie te bespreken. Ik denk niet dat ik HG heb omdat ik niet spuug. Gewoon een vervelende vorm extreme misselijkheid. Heb jij alleen bij 1 zwangerschap hg gehad? Dus t hoeft niet bij elke zwangerschap terug te keren?
     
  7. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde, ook (gelukkig nog niet) overgegeven, maar wel aan de emesafene.
    Heb niet echt het idee dat het veel helpt, alleen een beetje de scherpste randjes er vanaf denk ik.
    Ik draag sinds vandaag een ‘wagenziekte’ armband, met een drukpunt dat kan helpen tegen misselijkheid, word ook gebruikt voor misselijkheid door narcose en tegen misselijkheid door zwangerschap.
    Ik merk vandaag nog niet veel, maar ik wil het wel even langer gaan proberen.
     
  8. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Oh dat wil ik ook weleens proberen. Tot nu toe werkt helemaal niets.
    Wanneer werd jij misselijk? En heb je al het idee dat het juist erger is geworden of is verminderd?
     
    Madelie vindt dit leuk.
  9. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Nee dan zal je gewoon extreem misselijk zijn inderdaad. Ik heb alleen mijn tweede zwangerschap HG gehad. Heeft de hele zwangerschap geduurd. Kon het gelukkig redelijk onderdrukken met medicatie. Maar o wee als ik het vergat ;)

    Bij de eerste ook extreem misselijk geweest, met zo’n 2x per dag overgeven, gemiddeld.
    Gaat niet bemoedigend zijn, maar dat heeft toen aangehouden tot 26 weken zwangerschap. Maar heb om eerlijk te zijn toen ook nooit om medicatie durven te vragen. Dus geen idee of ik het dan had kunnen tegenhouden ;)
     
  10. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    6 weken begon het en ik heb wel het idee dat het steeds een beetje erger aan het worden is. Ik heb ‘s morgens vaak weinig tot geen last (ik moet om 8 uur opstaan en heb om kwart voor 7 op mijn nuchtere maag de emesafene ingenomen.) maar gisteren stapte ik in de auto en toen begon het kokhalzen al...
    En op mijn werk, als ik dingen tegelijk wil doen dus lopen en praten dat gaat niet goed...
    Bij mij is het vooral ‘s avonds, na het eten moet ik echt een uur rustig rechtop zitten en als ik dan naar boven wil gaan (alleen het idee al dat ik op moet staan) begin ik alweer met kokhalzen... super naar!

    ik heb die armbandjes nu 2 voor 5,- gekocht bij de hema, hangen bij de kofferlabels enzo. Gister niet echt gevoel gehad dat het iets deed maar heb hem nu al voor mijn werk om..
     
  11. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Wat heftig zeg! En wat ontzettend dapper dat je na zo een last ervan te hebben gehad nu voor een 3e wil gaan!! Ik had ook graag 3 kindjes gewild maar er nu voor gekozen dat ik het bij 2 laat :roflmao: Wil dit nooit meer haha
     
  12. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Oh dit klinkt echt net als mij. s'ochtends gaat het bij mij nu ook wel, maar langsaam maar zeker wordt het echt heftig en 'avonds is het echt niet meer om uit te houden. ik had zo gehoopt dat het net als bij mijn zoontje bij 9 weken minder zou zijn :roflmao: ik zit nu in de ziektewet voorlopig want ik kan nu gewoon echt niet werken.
     
  13. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Haha, ik heb ergens de hoop dat het nu met een andere partner anders is. En zo niet, dan komt het ook wel weer goed! Het bijkomende voordeel was dat ik heel veel extra echo’s kreeg. En ben 50kg afgevallen, dus fysiek veel sterker. Ik hoop dat me deze keer een betere zwangerschap gegund is. En anders komt het genieten daarna wel :)
     
    Dubbelfris vindt dit leuk.
  14. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Dat is wel fijn die echo’s, en 50kg verliezen een hele prestatie! De manier waarop is natuurlijk ruk, maar je mag trots zijn. Uiteindelijk is het allemaal voor een goed doel he, maar nu sta ik er even in van, nooooooit meer dit haha! Ik zal duimen dat je snel zwanger word en een fijne zwangerschap hebt!
     
    Jori88 vindt dit leuk.
  15. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Thnx hopelijk houdt bij jou het misselijk zijn gauw op en heb je verder een fijne zwangerschap!
     
  16. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nou ik heb vandaag primeran voorgeschreven gekregen.. ik merk nu al een lichte verbetering eerlijk gezegd. Wel ook een beetje zweverig af en toe maar ach als dat het ergste is haha. Ennnnnnn

    Ik heb vandaag voor het eerst het hartje van ons kindje zien kloppen en man wat een magisch iets was dat. Ondanks dat ik me echt bagger en bagger slecht voel steeds heeft dit me toch weer wat kracht gegeven.
     
    Fuddey, Doublemom, Jori88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik was in mijn tweede zwangerschap extreem misselijk zonder spugen (en had veel honger, at ook veel), maar de misselijkheid was zo ernstig dat ik al snel in de ziektewet belandde (vanaf 9 wkn). Het had bij mij veel relatie met actief/werken, ik moest heel veel rust houden en dan nog was het afzien. Medicatie deed niets.

    Bij de derde was de misselijkheid hetzelfde (extreem) maar nu wel met spugen, nauwelijks kunnen eten en dus flink afvallen (en dus HG). Medicatie deed op het misselijke gevoel vrijwel niets, maar was alleen 'zinvol' om het spugen (en dus uitdrogen) in de hand te houden.

    Je kunt nog overwegen om (nog) meer rust in te bouwen (ik weet niet wat je wel/niet doet?), als ik (bij tweede zw) een dag gewerkt had, lag ik daarna 2 dagen in bed in foetus houding (met hoofdpijn, huilerig) omdat ik me zo vreselijk misselijk voelde... Het was echt niet meer in verhouding en binnen een paar weken kon ik ook echt niet meer werken.

    Sterkte!
     
  18. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Je kan ook droge HG hebben, waarbij je niet overgeeft.
     
    Mvm2018 vindt dit leuk.
  19. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik wist niet dat zoiets bestond, vind het zo fijn om te lezen. Ik ben ook zooo extreem misselijk geweest. Was continue aan het kokhalzen en kon echt bijna niks. 18 weken werd het wat minder. Maar voelde me zo'n aansteller.
     
    Oilell vindt dit leuk.
  20. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en wat heftig zeg! Nou ik dacht dat de primperan hielp, maar dat was een illusie. Helaas alleen de eerste avond en verder niets. Ik zit al 2 weken in de ziektewet en ik merk op de dagen dat ik alleen thuis ben en alleen in mn bed lig het wel iets beter gaat en draaglijker is. Hoe meer ik me inspan met het huishouden doen enzo hoe beroerder ik ben. Ik doe alleen de hoognodige dingen maar daarnaast heb ik ook nog wel de zorg voor mijn peuter. De misselijkheid is echt zo extreem en zo vervelend. Zit zo in me keel alsof ik een enorme slijmprop in me keel heb :( walgelijk.
     

Deel Deze Pagina