Ervaringen emesafene tegen zwangerschapsmisselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dubbelfris, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nou ik hoop niet dat ik hg heb ik wat voor vorm dan ook. Lijkt me vreselijk
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Slikte je alleen primperan? Of combi emesafene & primperan? Soms werkt de combi wel maar beide afzonderlijk niet. Ook kunnen beide nog met Zofran gecombineerd worden, dus vooral echt aan de bel trekken als het niet gaat.

    Huishouden echt los gaan laten. Iedereen die hulp aan biedt laten helpen. Laat ze maar stofzuigen/eten voorbereiden en invriezen/ de wc soppen /oppassen etc.

    Ik heb tot week 17 last gehad van lichtprikkels (zonlicht, tv etc) maar dat is wel over gegaan.

    Wil je geen ziekte aanpraten, maar denk dat het ziektebeeld wel overeenkomt met HG. Het voordeel is dat behandeling wel mogelijk is in de meeste gevallen.

    HG komt voor in variaties. Zowel in als in . Zorgprofessionals hanteren verschillende definities voor HG, waarbij de lengte van HG nauwelijks meegewogen wordt:

    ‣ Sommige vrouwen hebben het kort, anderen de gehele zwangerschap

    ‣ Sommige vrouwen hebben de “droge” variant; denk hierbij aan brok in de keel, niet kunnen eten, 24/7 misselijk zijn

    ‣ Sommige vrouwen hebben de “natte” variant; denk hierbij aan tot vele tientallen keren per dag overgeven

    ‣ Sommige vrouwen worden bedlegerig en zijn compleet uitgeput, anderen kunnen met moeite blijven werken of het gezin draaiend houden

    ‣ Sommige vrouwen kunnen iets ondernemen, anderen totaal niet
     
  3. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ik slikte eerste alleen emesafene, hielp niet. Daarna alleen primperan, hielp ook niet.
    Ik weet wel dat mn huisarts heel moeilijk deed bij mn verzoek voor primperan. Zij vond het eigenlijk niet nodig omdat ik niet overgeef. Ik heb door gezanikt omdat het zelfs zonder overgeven echt gewoon niet echt te doen is, zo misselijk. Ik denk dat ze me geen zofran gaat geven maar zal het aankaarten. Ik las ook van iemand hier in dit topic dat je dit niet “zomaar” bij een “misselijkheidje” krijgt. Niet dat ik zomaar een misselijkheidje heb maar schijnbaar zijn er mensen waaronder mijn dokter die vinden dat het zonder spugen Allemaal oke is
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Je kan altijd je huisarts een doorverwijzing vragen of via stichting ZEHG een contactmoment (mail of telefoon ) plannen met dr. Painter. Contactgegevens staan op www.zehg.nl
     
    Dubbelfris vindt dit leuk.
  5. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Thanks voor de tip! Ik ga erachter aan
     
  6. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik heb dit nu ook voorgesvhreven gekregen. Maar sta enorm in tweestrijd. Ik wil mijn werk nog niet neerleggen. Maar als ik het zou nemen zou ik wel moeten aangezien je er noet mee mag rijden em ik buschauffeur ben...
     
  7. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Je mag er de eerste paar dagen niet mee rijden toch? Na een paar dagen wel weer... zo is het mij destijds verteld in ieder geval
     
  8. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Klopt.. maar als er iets gebeurd en zit aan die medicatie ben ik niet verzekerd
     
  9. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Ook na die paar dagen ja? Dan snap ik je dilemma...
     
  10. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ja helaas wel
     
  11. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral aan je eigen gezondheid denken. Het uwv betaalt jouw salaris dus het kost je baas niks, behalve dat het natuurlijk vervelend qua rooster. Maar je krijgt die medicijnen niet voor niks voorgeschreven.

    Daarbij is een spugende buschauffeur ook niet heel veilig.
     
  12. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    helemaal mee eens!
     
  13. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    I know i know.. maar heb ook pas mijn contract en wil me ook niet gelijk ziek melden. Voelt niet goed zeg maar. Morgen toch maar naar mn leidingevende stappen en het vertellen. Al was ik dat nog niet van plan. Maar ziekmelden met een smoes voelt al helemaal niet goed. Gelukkig heb ik een vrouwelijke leidinggevende... :cool:
     
  14. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Spannend moment... heel veel succes morgen!
     
  15. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ik werk ook pas sinds februari voor mijn werkgever, daarnaast heb ik ook nog een managerfunctie en in een restaurant dus best lastig vervangbaar. Ik ben direct eerlijk geweest en mijn general was super lief en coulant. Ook personeelszaken waren erg begripvol en iedereen zei: als het niet gaat gaat het niet, neem de tijd die je nodig hebt en maak je vooral nu niet druk om je locatie.

    mensen kunnen echt heel begripvol zijn als je eerlijk bent over de stand van zaken.

    echter hebben bij mij de medicatie niks geholpen.. omdat ik zo radeloos was heb ik mijn vk gebelt en het enige wat zij mij nog kon aanraden wat wellicht mogelijk zou kunnen helpen is acupunctuur en gembercapsules.
    De capsules ben ik gister mee begonnen en de acupunctuursessie staat vanmiddag.

    Iemand positieve ervaring met acupunctuur bij zwangerschapsmisselijkheid?
     
  16. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze goed reageerden. Herkenbaar dat je je niet ziek wil melden, maar je moet echt aan jou en het kindje denken.
    Huisarts bellen. Er is naast emesafene heel veel andere medicatie en combinaties mogelijk en veilig tijdens zwangerschappen (Primperan, Zofran etc.). Ze zijn alleen heel terughoudend met iets voorschrijven omdat artsen bang zijn dat als er iets mis gaat dat op het medicijn te verhalen is, waardoor zij aansprakelijk zijn. Gemberpillen gaan geen zoden aan de dijk zetten als medicatie niet werkt. Acupunctuur wil nog wel eens helpen, maar dat komt vooral omdat je dan echt ontspant, inspanning en stress maken de misselijkheid erger.
     
  17. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Mijn hemel! Vanmiddag mn eerste sessie gehad en waar ik me vanochtend nog beroerd voelde , voel ik me nu vergeleken met afgelopen weken echt zoooveel beter! Moet vrijdag weer. Ik had dit nooit verwacht!
     
    Oilell vindt dit leuk.
  18. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Heb de dag overleefd. Ben er achter dat ik op kaascroissants mijn werkdag goed vol kan houden. (Wel weeig maar niet spugen) Zodra ik dan thuis kom breekt de pleuris dubbel zo hard uit en kom ik niet meer uit de buurt van een wc of emmer.. maar goed.. fftjes volhouden nog. Donderdag 1.5 week vrij. Dan met de med. Beginnen kan ik er rustig aan wennen(mocht het dan nog nodig zijn)
     
    SjH vindt dit leuk.
  19. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Op welke tijdstippen namen jullie de Emesafene?
    Ik gebruik het sinds gisteren en ben nog een beetje zoekende.
     
  20. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    zoals het mij verteld is: voor het slapengaan en indien nodig ook ‘s ochtends bij het opstaan
     

Deel Deze Pagina