De titel zegt het al.... Iemand ervaringen met emesafene? Ben nu ruim 8 weken zwanger en heel de dag (en nacht) zo misselijk als een hond. Nu werk ik zelf als doktersassistente dus één van mijn bazen heeft dit geneesmiddel voorgeschreven. Hoop zo dat ik in 1x van mijn misselijkheid afben! Anders nog andere goede tips tegen de misselijkheid? Heb dit nooit gehad bij mijn eerste zwangerschap.... Groetjes, Tamara
Ik heb emesafene gehad voor het overgeven. Ik moet zeggen dat het heel goed helpt maar iedere keer voor een uurtje of 3. Ik nam er daarom ook 3 per dag. Ik weet niet of het ook voor het misselijk zijn helpt. Ik heb ze nu gelukkig niet meer nodig maar ze hielpen echt super. Succes !
Bedankt voor je reactie! Doet me goed dat het bij jou in ieder geval geholpen heeft. Het moet ook helpen tegen de misselijkheid, zeggen de artsen voor wie ik werk. Alles komt wel omhoog zeg maar, het braaksel komt er alleen niet uit.... sorry voor de details....
Mij helpt het zeker wel. Ik moet helaas nog wel overgeven, en mijn maag, slokdarm en keel doen er ondertussen erge pijn van, maar zonder is het absoluut erger (sorry dat het een heel juichend verhaal is trouwens, dat had je natuurlijk liever gehad ). Ben zelf in overleg met de huisarts over primperan nu, dat schijnt een ook goed werkend alternatief te zijn, daar weet ik weer niets vanaf.
bij mij heeft het niks geholpen van mijn beide zwangerschappen ben ik kotsmisselijk gweest. Ik had 3 keer per dag emesefine
ik was ook erg misselijk, heb dat spul 1x 's ochtends gebruikt en omdat ik me toen nog misselijker voelde, ben ik er maar weer mee gestopt....
ik heb eerst seabands gebruikt. van die bandjes met drukpunten op je polzen. die hebben een paar weken redelijk goed geholpen. daarna heb ik emesafene gekregen. en met 1 (of 2 dat weet ik niet meer zeker)per dag. was ik er zo goed als helemaal vanaf. tussendoor nam ik ze af en toe niet om te kijken of ik zonder alweer van mijn misselijkheid af was.
hier bij alle 4 de zwangerschappen emesafene gehad.. ik ben ziek van dag 1 tot week 40. bij 1e 3 hebben ze nooit iets gedaan.. nu halen ze iets van de scherpte eraf... verder geen gouden tip, heb al zoveel geprobeerd.. enige dat werkte waren stemetil zetpillen, maar die zijn niet meer in de handel helaas. verder zoveel geprobeerd.. cola, seabands, homeopatische middelen, gember, lollies, droge koekjes voor het opstaan, niet eten, wel eten, zonder kruiden ,wel met kruiden.. nog 28 lange weken te gaan dus hier.
Ik heb deze pillen (ik had emesafene zetpillen) beide zwangerschappen gebruikt. Voor mij hebben ze redelijk goed gewerkt, ze hielpen me om de dag rond te komen en het overgeven te beperken tot maar een enkele keer. Maar ik werd er wel heel erg moe/sloom/duf van, dat was wel een wat minder fijn iets, maar beter dan de andere kwaal ! In mijn eerste zwangerschap ben ik ermee begonnen rond de 11 weken en rond de 24 weken ben ik er weer mee gestopt. Toen ging het weer, ik gebruikte 1-2 pillen per dag. In mijn tweede zwangerschap heb ik ze weer gehad. Ben ermee begonnen rond de 12-13 weken (omdat ik maar over bleef geven) en heb ze gebruikt tot het einde van de zwangerschap (2 dagen voor de bevalling mee gestopt). Beide keren 'moest' ik van de gynaecoloog 2 pillen per dag doen, maar beide keren heb ik afwisselend 1 of 2 pillen per dag gedaan. Een beetje op gevoel dus eigenlijk, want had er toch dubbele gevoelens over. Hoop dat de medicijnen voor jou wat verlichting zullen geven! Liefs, Hanneke!
Ik gebruik ze nu ongeveer een maand, 2 pillen per dag. De misselijkheid is nu een stuk draaglijker, maar nog lang niet over helaas. De ene dag red ik zonder overgeven, de andere dag hang ik 5 keer boven het toilet. Heel vervelend, maar ik wil niet weten hoe erg het zou zijn zonder die pillen! Ik hoop dat ze bij jou goed werken en dat je snel van de misselijkheid verlost bent.
Ik heb ze vier weken gebruikt en het hielp wel, maar ik werd er ook erg moe en duf/draaierig van. Ook niet een echt lekker gevoel. Maar ik kan me voorstellen dat je dat voor lief neemt om maar van je misselijkheid af te komen. Sterkte, ik hoop voor jou dat het werkt!
Mij heeft emesafene niks geholpen. Toen maar primperan gaan proberen. Dit helpt mij gelukkig wel wat. Succes! Groetjes Gwen
Misschien kan je je huisarts vragen of je iets anders mag proberen. Er zijn namelijk nog andere medicijnen die je evt kunnen helpen. Succes in ieder geval!
Ik heb wel het idee dat het heel erg belangrijk is/blijft om je maag ook heel erg te ontzien. Dat betekent in mijn geval ook echt bijna continu HELE kleine beetjes eten. Eet nu al dagen geen boterham of normale portie avondeten meer, maar alleen stukjes cracker, stukjes rijstewafel, hapjes vanillevla, stukjes banaan, beetjes yoghurt, dat soort dingen. Soms bijv een stukje komkommer zonder schil of wat druiven omdat ik er zo'n zin in heb, maar dat valt niet erg goed. 's avonds letterlijk 2 eetlepels rijst en 1 hapje saus/gare groenten ofzo. En vitaminepillen natuurlijk . Als ik meer eet komt het eruit en/of gaat mijn maag erg pijn doen.
Mij heeft Emesafene wel goed geholpen. Was vanaf week 6 misselijk en moest vooral 's ochtends overgeven. Maar dit was goed te doen. Vanaf week 13 werd het erger en kon ik helemaal niets meer binnenhouden qua eten, drinken wilde gelukkig nog wel. Ik heb van huisarts emesafene gekregen en deze 2 keer per dag gebruikt t/m week 25. Eerder stoppen ging echt niet. Ik hoefde niet meer over te geven en kon gelukkig weer eten. Hoewel mijn smaak en zin in eten niet echt overhield, hield ik datgene dat ik at wel binnen in ieder geval. Inmiddels bevallen van een gezonde wolk van een dochter, Carlijn.
bij mij hielpen de emesafene zetpillen ook niet, ik heb toen de primperan zetpil gekregen 3x per dag en deze deed iets beter zijn werk! succes ermee, hopelijk ben je er snel van af