Net begonnen, last van vies bruin bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nw94, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nw94

Nw94 Nieuw lid

27 dec 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben een meisje van 15 en ik ben vrijdag 18 december met de pil (de Yaz pil). Ik heb toen 4/5 dagen last gehad van normaal rood roze bloedverlies en de normale menstruatieklachten. Echter daarna ging het buikpijn weg maar ik heb een vieze bruine bloedverlies overgehouden. Ik schaam me er best voor, en ik durf ook niet naar mijn moeder te gaan. Ik heb geen seks gehad in die tijd.

Weet iemand wat dit is? Gaat het vanzelf weer weg?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
    groetjes Nicole

Edit: met het bloedverlies bedoel ik vies bruin, met zwart bruin slijm erin. Heel vies.

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Volgens mij is dat heel normaal hoor. Je lichaam moet nog wennen aan de hormonen en zich daarop aanpassen.

Zou het nog even aankijken. Stel nou dat het over 2 weken nog niet over is toch even met je huisarts bellen.

Verder heb je nergens last van toch?

3. Nw94

Nw94 Nieuw lid

27 dec 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb verder nergens last van, nu moet ik er wel bijzeggen *ik weet niet of het er mee te maken heeft* ik heb een te traag werkende schildklier, maar ik denk dat dat niet uitmaakt.

Verder geen buik- of rugpijn nee.

Ik kijk het dan maar even aan ... vrees ik.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Volgens mij is dat bruinverlies niet erg hoor. Misschien houd je lichaam wel een "grote schoonmaak". Ik heb zelf ook eens in de zoveel tijd dat er allemaal bruine troep e.d uit komt. Ik zou het nog even aankijken en als je het niet vertrouwd het er met je moeder over hebben!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook de Yaz (24+4). Ik heb zelf geen last gehad van dat bloedverlies. Maar de huisarts had me er wel voor gewaarschuwd (en allerlei anders standaard bijwerkingen van de pil). Hij vertelde me dat na ongeveer 3 maanden je lichaam is gewend. De kwaaltjes die je dan hebt, blijven vaak ook.

Ik zou het in ieder geval deze strip nog even afwachten. Je lichaam even laten wennen. Als het echt aanhoud zou je tijdens de volgende strip de huisarts eens kunnen bellen. Maar even afwachten kan nu geen kwaad (denk ik)..

6. Nw94

Nw94 Nieuw lid

27 dec 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik ben die 18 december dus ongesteld geworden, die 4/5 dagen ongesteld, en daarna nog anderhalve week dat vieze bruine bloedverlies. Vervolgens nergens last van.

Ik moet volgens mijn strip vandaag ongesteld worden, maar ik heb alleen maar last van het vieze bruine bloed. Niet het normale helderrode bloed. Ik maak me best wel zorgen, ik hoop niet dat het weer zo lang aanhoud :(

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb met die Yaz, eigenlijk geen vers bloedverlies meer. Alleen af en toe wat oud bloed (een mini menstruatie naar mijn idee). Dus het kan zijn dat je lichaam begint te wennen, en jij ook minder gaat bloeden.

Ik afgelopen woensdag gestopt, en had vanochtend alleen een donker rood streepje, meer niet. En ook amper klachten :)

8. Nw94

Nw94 Nieuw lid

27 dec 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb in ieder geval wel de klachten, ik heb hoofdpijn en buikpijn, en voel me al de hele ochtend misselijk alsof ik elk moment kan overgeven. :( Ik hoop dat het dan is wat jij zegt, en dan kijk ik het nog maar even aan

9. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff met je huisarts overleggen

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je het niet vertrouwd, wel de huisarts bellen!

Met misselijkheid heb ik geen ervaring in combi met deze pil..

11. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Denk ook dat je lichaam erg moet wennen hoor,
    en het bloeden kan ook iets minder worden als je de pil gebruikt volgens mij..

Je kunt zoiets gerust met je moeder overleggen hoor, scheelt je een hoop 'zorgen'. ;) en anders eventjes naar de huisarts, dan weet je het zeker. :)

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ligt wel aan je moeder denk ik hoor. Ik had dit met mijn moeder ook niet kunnen bespreken.

Maar als je twijfelt moet je gewoon je HA bellen hoor.

Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina