Ik moet 10 dagen lang Duphaston slikken om mijn menstruatie op te wekken om vervolgens met Clomid te kunnen starten. As zaterdag zijn mijn laatste pillen van Duphaston. Ik vraag me af of er meer meiden bekend zijn met deze pillen. Heb sinds een paar dagen ontzettend last van mijn buik (trekkerig geval, kleine krampen en pijn in mijn liezen) en mijn tepels zijn super gevoelig! (heb ik werkelijk nog nooit zo erg gehad!) Net of ze in brand staan en kan ze haast niet aanraken. Ik denk dat dit door deze pillen komt. Zijn er meer meiden die dit herkennen? Ik moet als het goed is as woensdag ongesteld worden. Makkie xx
Hoi Makkie, Hier dan toch even een reactie. Ook ik heb voordat ik 3 jaar geleden clomid moest slikken duphaston gehad. De symptonen die je schrijft herken ik wel. De menstruatie was dan ook echt een hel, toen die kwam. Ik heb ook vaak gehoord, dat sommige meiden er geen last van hadden hoor! Succes. Groetjes, Elvira
Hoi Makkie, Ik heb vorige ronde ook Duphastong gebruikt. Had tijdens het slikken helemaal nergens last van, maar eerste dag van menstruatie was erg pijnlijk. Heb die dag onder de hete douche doorgebracht. Volgende dagen nergens meer last van. Groetjes Lot84
hoi ik gebruik ook duspathong voor mijn menstuatie op te wekken. bij mij werkten het erg op mijn lust gevoelens de 1ste keer daarna 50 mg clomid. maar niet voldoende resultaat. nu vorige week clomid 100 gehad, morgen terug voor een echo dus vind het best spannend. sterkte ermee xxxx mia
hai ik lees je bericht nu pas. ik moest ook duphaston slikken idd. hele pijnlijke ongesteldheid, vooral de eerste 3 dagen. had verder geen last van tepels of liezen
Hoi, Ik heb nu ook voor de eerste keer Duphaston gebruikt, zonder bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag; werden jullie cyclussen er korter door? Ik zat op 78 dagen, heb 14 dagen duphaston genomen en na 4 dagen kwamen mijn regels erdoor. De eerstvolgende keer dat ik mijn maandstonden krijg mag ik bij de gynaecoloog langs om met Clomid te beginnen, ik hoop dus dat de Duphaston mijn cyclus verkort heeft. Groetjes, Kiara
he meiden, bedankt voor jullie reacties, ik lees ze nu pas maar wel verschillende verhalen zeg! maar bij de meeste was de menstruatie dus een hel... nou, dan zullen we wel zien wat er wat er bij mij gebeurd.... heb er in iedergeval zin in hahahah! een voordeel dat ik dan wel met Clomid kan beginnen. Hoop echt dat dit aanslaat. Hoor daar ook veel verschillende verhalen over. We blijven positief en gaan uit van het beste! Nog een ander vraagje: Ik heb vandaag mijn laatste pillen duphaston geslikt, als het goed is wordt ik as woensdag ongesteld. Maar omdat ik vrij snel na het slikken van deze pillen last van mijn lijf kreeg, gooide ik er een ovulatietest tegenaan...... deze was warempel positief! Dit was vorige week woensdag.... kan het zijn dat je een eisprong krijgt van Duphaston? En als het een eisprong was maar ik moet as woensdag door de Duphaston ongesteld worden, kan het dan zijn dat ik dan niet ongesteld word omdat er twee weken tussen de eisprong en de menstruatie zit? Of word ik sowieso ongesteld, door Duphaston, ondanks die (eventuele) eisprong? Snappen jullie er nog iets van haha! Makkie xx
Hoi Makkie, volgens mij word je sowieso ongesteld met Duphaston, als je niet zwanger bent tenminste. ik nam Duphaston op dag 16-25 van mijn cyclus. mijn gyn heeft tegen mij gezegd, dat ik rond dag 28/30 van mijn cyclus ongesteld moet worden. en zo niet, dan moet ik nog 7 dagen extra wachten en dan een afspraak maken voor een check up. bij mij is het nu dag 29 en nog niets in zicht, dus ik wacht vol spanning af...
Jeetje spannend zeg! voel je wel dat je menst. er aan zit te komen? Ik heb erge last van mijn buik, dit had ik vrij snel naar het slikken al..... maar als je dan morgen niet ongesteld bent, dan kun je toch een testje doen? Ga je dat doen of bel je dan eerst de gyn? Succes hoor! makkie xx
Hoi Makkie, dag 32 en nog niets te bekennen. de vorige keer voelde ik mijn ongi wel aankomen. nu niet. maar ik voel me ook helemaal niet zwanger eigenlijk. ik ga toch maar een test doen denk ik. op welke dag zit jij nu? groetjes, afrika
hoi! jeetje, wat spannen zeg! en ook vervelend dat je zo nog niet weet waar je aan toe bent! Ik wens je succes met testen hoor! Ik ben nu 2 dagen 'te laat'. Had eigelijk dinsdag ongesteld moeten worden. Vanmorgen de Gyn. gesproken. Ze vind het erg vreemd, maar ik moet morgen van haar een test doen. Als ie negatief is dan moet ik gewoon met Clomid beginnen, zonder dat ik eerst ongesteld ben geworden. Ik baal ontzettend, mijn lijf wil niet eens ongesteld worden met hulpmiddelen! Ik voel me wel iets anders, al aantal dagen hoge temp. en ik heb last van mijn buik/liezen. Misschien komt mijn menstr. alsnog vandaag of morgen..... hoop het. Wil niet weer een test doen en teleurgesteld worden. Maar het moet voor de zekerheid, anders mag ik niet met clomid beginnen. Gebruik jij verder medicijnen ofzo? Succes meid!
ja, ik vind het ook niet leuk om een test te doen en teleurgesteld te worden. ik probeer maar van het ergste uit te gaan. maar je hoopt natuurlijk toch altijd dat je zwanger bent. mijn 'verhaal' kun je onder m'n banner zien. in oktober 2006 met de pil gestopt en sindsdien laaaange cyclus gehad, 3 keer ongi geworden. heb van mijn gyn dus ten eerste Duphaston gekregen. vorige maand werd ik keurig ongesteld. toen aan de Clomid (100 mg). en ik moet ook nog Ovestin nemen. ik weet niet precies wat dat is (Franse bijsluiter), maar volgens mij om de innesteling te bevorderen. verder slik ik geen medicijnen. nou, afwachten he? voor jou ook. ik ga morgen een test doen. zijn we tegelijkertijd! succes! ik houd je wel op de hoogte.
nou meid, ik heb je 'verhaal' gelezen... vervelend allemaal he? Ik heb iets kortere cyclussen gehad, maar helaas maar 2 keer een eisprong gehad. Dit hadden we allemaal (de MMM, hormonen e.d) niet verwacht toen we met de pil stopte! je gaat er eigelijk vanuit dat het vrij snel zou lukken. Helemaal als vrienden en familie om je heen allemaal snel zwanger raken.... maar ja, onze tijd komt ook echt nog wel! Nou, ik hoop dat we dan toch allebei morgen positief testen! Tis niet leuk om te doen, maar het moet maar...... ik laat het je weten en veel succes meis!
niets hier. zelfs geen licht twijfelachtig streepje, nee hoor, spierwitte test. jammer maar helaas deze week maar bij de gyn kijken wat er aan de hand is...
Hee meid, wat naar he? je gaat ervan uit, maar als ie dan echt negatief is, dan is het toch een klote gevoel! Ik ook, echt een vette negatieve test. Ook ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik heb vrijdag de gyn gesproken en ik moet het nog even aanzien. Ik spreek haar morgen weer, voor de uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend.... dan overleggen we even hoe en wat.
ze heeft tegen mij gezegd dat ik nog een paar dagen moet wachten tot ik ongin wordt. nu zit het er aan te komen, maar het zet niet echt door. dus we wachten maar weer af... jij nog nieuws? het is echt een topic van ons tweeen geworden, hihi
hoi! nou gezellig toch om samen te kletsen! Vind het fijn om van me af te kunnen schrijven, euh typen.... Vanmorgen de Gyn gesproken en uitslag van onderzoeken gehad. Mijn progesteron is heeeel laag, waardoor ik waarschijnlijk nooit 'zelf' en eisprong kan krijgen. Ook, was eigelijk al duidelijk, heeft ze vanmorgen bevestigd dat ik echt PCO heb. Gelukkig is het zaad van mijn vriend goed! Ze noemde het zelfs fantastisch! Dat is echt een heel lekker gevoel! Ik heb ook aangegeven dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Ze heeft me nu wat anders voorgeschreven, weet de naam ff niet meer. Tis in iedergeval een sterker middel, en ze verwacht dat het hiermee moet lukken. Deze moet ik weer 10 dagen slikken en dan hopelijk ongesteld.... Daarna op CD 5 met Clomid beginnen.... zo weer een heel verhaal! En jij, nog veel last van je lijf dus, alsof de eraan komen? Lastig he? Ik weet hoe je je voelt, ik heb hetzelfde. Veel last van mijn buik en borsten enzo, maar geen .... Niet fijn! Hopelijk komt er bij jou ook snel schot in meis! Sterkte xxies!