Ik ben helemaal weg van de website Kleinezebra.nl In zou zou gehele winkel kopen voor ons baby ) Ik moet ook zeggen dat we zelf persoonlijk vinden dat beter een kraamcadeau aangegeven hebben dan niks: dan gaan mensen hysterische kleuren, nijntjes en verkeerde kleding geven ook vast wel bellen met de vraag: wat hebben jullie nodig nog? En hoe antwoord je dan op die vraag dan?: niks, maakt niet uit wat, doe maar wat, doe maar dat of vraag je welke budget ze hebben? Nou bij kleinezebra kan kan een geboorte lijstje maken van spulletjes tussen 2.50 en tot 80.00 euro bijvoorbeeld. Dan kan je het als optie voor mensen die niet weten of geen tijd hebben het bij kaartje aangeven als een tip in de zin van: kijk even naar onze geboortelijstjes voor inspiratie of makkelijke keuze. Als je iets anders wil kopen dan kan het natuurlijk ook. Enige wat ik dan twijfel is het proces: mensen bestellen en betalen het via website dan wordt het gratis met kaartje (boodschap van de mensen) aan ons geleverd. Dus mensen overhandigen het zelf dan niet. Natuurlijk kunnen ze dan betalen en aan eigen huis afleveren maar daar zitten portokosten bij van c. 6 euro..... Wat ik handig vind is dat het echt een leuke winkel en ik kan echt veel keuzes mensen aanbieden ook handig als zij even niet langs kunnen dan kunnen zij het versturen als zij willen. Ook handig is dat als er iets besteld is wordt het gelijk weggehaald van de lijst zodat het niet dubbel opkomt. Nou wat denken jullie is het okey en hebben jullie daarmee ervaring? We niet in elk geval en enige wat ons dwars zit is dat het niet bij mensen zelf wordt bezorgt. En wat denken jullie van de kosten van zo'n kraamcadeau? Vrinden en collegas natuurlijk kleine bijdragen ik denk rond 10-20 euro max en tantes en ooms misschien wel wat groter. Welke grens zit er in kraamcadeaus? Zal wel jammer zijn als we krijgen heleboel rotzooi dat we verder dan weer gaan verkopen of wegdoen omdat het te lelijk of hebben we al dubbel. En mensen echt zeggen koop nu dat en dat vind ik niet leuk omdat weet niet wat hun budget is (maakt ook niet uit of het 3 euro of 30 euro is) maar vind het beetje raar dan zeggen ja we missen nog een opbergmandje en wipstoeltje en boxkleed etc. En dan mensen nog zeggen geen roze, geen vele kleuren en graag gezonde speelgoed dan mensen worden helemaal in de waar gebracht ermee zou ik zelf niet willen.. Als we kraamcadeau geven dan geven we zelf vaak 10-15 euro en kiezen iets van speelgoed maar ik merkte dat tegen die tijd mensen hebben al hetzelfde soort al 10 stuks zoals muziekdoosje of knuffeltje
Ik heb zelf een lijstje gemaakt op lijstje.nl waar mijn man en onze ouders (die door mensen benaderd werden met de vraag of we wensen hadden) naar konden verwijzen als mensen er naar vroegen. Sommige mensen hebben daar gebruik van gemaakt, anderen kochten wat ze zelf leuk vonden. Ik vond dat ook prima, wel zonde dat bepaalde spullen inderdaad ongebruikt op Marktplaats terecht zijn gekomen, of weggegooid, of doorgegeven. Maar goed, zo is het. (oh en de kleine zebra is ook echt geweldig leuk!)
ik wil mensen ook niet verplichten iets te meenemen of kopen misschien kan ik dan soort tekst bij schrijven? We zouden het erg leuk vinden als je(jullie) even langs komen op de kraambezoek op...... (voor aantal mensen is een kraamdag en voor aantal niet). Kraamcadeautje leuk maar niet verplicht. Mocht je iets willen geven dan je even kijk op Winkels voor kinderen | Kids e-shop De Kleine Zebra voor onze geboortelijstje. Het cadeautje wordt dan feestelijk verpakt en met jullie kaartje bij ons afgeleverd. Heb je iets anders in gedachten of wil je iets zelf maken dan kan het natuurlijk ook. is het wat? we vinden zelf wel zonde van geld en energie als mensen komen met iets wat we toch niet gaan gebruiken (dan liever niks met bloemetje is voldoende hoor) lijstje.nl wel goed iedee maar dan heb je steeds stel: - boxspiraal (nog van nijntje, konijntje etc willen we niet) dan moeten we specifiek erbij zetten: box spiraal >geen vele kleuren, leuke diertjes. Nou mensen zouden de helft van de tijd kwijt om het op te zoeken ) - speelgoedmandjes: niet te groot niet te klein, rond met deksel, in neutrale kleur lijkt mij erg ingewikkeld zo'n lijstje dan voor mensen.... en als je het niet specificeert dan krijg je dus nijntjes, vel roze kleuren en riten mandjes
Vrienden van ons wonen in GB en daar is het heel gebruikelijk om op die manier cadeaus te vragen. Dus voor verloving, trouwen, kids etc. Maar persoonlijk zou ik het niet zo vlug doen. Bovendien vind ik toch dat je een gegeven paard..... Overigens zou ik het geen probleem vinden hoor, als iemand mij zo een lijstje geeft. Het is meer dat ik persoonlijk bij een kennisje ofzo niet direct vragen of ze een verlanglijstje hebben. (oei dat is misschien niet zo attent dan) Bij naaste familie of goede vrienden weer eerder, maar dan koop ik ook vaak iets "duurders". Het is ook maar net hoe dingen gebracht worden. Wij kregen eens een geboortjekaartje van vage kennissen. Daaruit viel een los briefje met daarop een tekst in het trant van... Je komt natuurlijk bij ons op bezoek en we willen graag geld (ik formuleer het even kort en krachtig, maar daar kwam het echt op neer). Dat bracht me wel even in verlegenheid.
Hopefultimes ik snap wat je bedoeld, maar we hebben zo van aantal groepjes mensen de kaartje wordt algemeen en erin leggen we een kaartje waarbij wordt vermeld een kraambezoek dag en tijd of niet (dat betekend dat we dus aantal groepen maken voor vaste dagen: familie, collega's, vrienden). Op die kaartje dan geven we ook aan of niet aan over de geboortelijst. ik weet zeker dat familie het enorm handig zal vinden: meestal oudere mensen die geen tijd hebben en geen zin om iets te zoeken vinden in de winkel kopen liever wat we willen: ik weet bijna zeker dat ze dan het gaan bellen en vragen en we weten niet wat we dan moeten antwoorden: als je iets specifieks aangeeft dan kan het te duur voor hun zijn of moeilijk te vinden als niet dan heb je steeds kans dat je 3-4 hetzelfde soort dingen krijgt. Vrinden gaan dan ook bellen vragen bovendien kopen vrinden en collega's vaker een grote cadeautje van allemaal: voor 100-150 euro dan en dat is dan lastiger met aangeven wat je wil krijgen. Verder gaat kaartje ook naar wat achternichtjes en vrinden die wellicht helemaal niet komen dan als ze willen kunnen ze eventueel wel een klein iets kopen voor 2-3 euro met een kaartje bij. Dat vind ik dan zelf persoonlijk wel leuk: hebben vaak kaartjes van mensen waarbij we gewoon niet komen op kraambezoek maar sturen gewoon een kaartje maar elke keer dan denk ik zou ik dan nog iets wat kopen van 5 euro en erbij doen: maar dan het sturen komt gelijk duur uit. en als je vermeld dat je in principe geen kraamcadeau verwacht maar mochten ze wel iets willen geven dan liever uitkiezen of als een keuze zelf iets kopen of maken (handmade) dan komt het toch niet veeleisend over of zie ik het verkeerd? PS: ik weet nog toen we 3 jaar geleden zijn getrouwd gaven we enorme feest in kasteel in wassenaar voor hele dag, elke gast kosten ons zo'n 200 euro en op de kaartje hebben we wel vermeld: mocht aan klein cadeau denken dan hopen we dat het in het envelop zal passen De meeste mensen hebben het goed begrepen en gevat, en vonden het ook prima beter dan iets iets geven. Maar de bizarste cadeau wat we hebben gekregen van de neef van 35 jaar oud en zijn vrouw is kaartje met plastic verpakking vol verschillende bitjes voor de boormachine )))))) en zelf het prijskaartje van 2.99 was er op op haha We hebben toen het bewaard met de verhaal van als we op hun bruiloft komen geven we het terug haha tja... zo kan dus ook maar dan hebben we liever een kaartje zonder iets dan bitjes voor boormachine van 2.99 )
Haha ik heb bij Lijstje.nl lapen tekst getyped (als kadootje, niet weg te strepen en dan bovenaan) dat ik géén kleertjes wilde, niets van Nijntje, Woezel en Pip of Bumba. En ik zet dus ook neer: boxspiraal van *merk* en dan het bedrag erachter, met een link naar een website Bijvoorbeeld bij een draagzak, die wilde ik graag, maar wél een goede. Maar goed het is maar een idee. ik zou het zelf niet leuk vinden een kadootje niet zelf te kunnen geven maar dat het opgestuurd wordt namens mij. Het hebben van een lijsgje (waar dan ook) vind ik niet vreemd.
JuJu81 ja zo is dan eventueel een optie hoe jij deed hebben mensen daar wel gebruik van gemaakt van jou lijst of weinig? mijn man is oer nederlands en vind juist het handig als mensen bestellen en het wordt dan afgeleverd bij ons en als ze komen dan kunnen we het samen openen: ik weet nog niet hoe het in de winkel zelf gaan misschien krijg je allen in 1 pakket over 3 maanden als iedereen heeft alles besteld Ik vond wel raar zelf dat mijn man het juist ene goed idee vond omdat ik twijfelde indd. ook over dat het cadeau wordt zonder persoon afgeleverd.. En qua ervaring qua bedragen, wat is realistisch? een lijstje samenstellen waar bedragen van 2-5 euro, 10-20 euro en 35-50 euro en hoger of 50 is een max? zelf zou ik dan collega of oude collega of kennis nichtje iets van 10-15 euro geven maar goed we zijn ook niet de rijkste haha. Tantes en ooms geven wellicht meer of niet? heb helemaal geen ervaring mee dus weet het niet... Schoonouders hebben gewoon gevraagd wat we nog niet hebben en we zeiden natuurlijk: kinderwagen en hebben wel erbij gezegt dat ze vrij duur zijn van 1.000 euro +. Ook hebben ze het niet breed konden we het gewoon kopen namens hun met maxi cosi. erg lief maar dat zijn schoonouders natuurlijk enige directe familie.
Wij hebben ook een digitale lijst; Jouw verlanglijst/trouwlijst, met alle cadeaus en geschenken voor je verjaardag, bruiloft, geboorte en huwelijk! - WilGraagHebben.nl erg handig em werkt goed. Mensen zijn blij dat ze weten wat ze moeten kopen. Voor elk bedrag staat er iets op. Erg handig.
Ja ik zoek echt in alle prijscategorieen wat. Hier is er niet veel gebruik van gemaakt, de meeste mensen kopen liever wat zelf.
Zelf zou ik het niet zo leuk vinden als mijn kadootje bij jullie bezorgd zou worden en thuis laten bezorgen kost best veel geld. Ik vind lijstje.nl erg handig. Je kunt toch de link van de site erbij zetten waar je wat hebt gezien en dan wel van verschillende winkels zodat mensen eventueel kunnen kiezen en het zelf kunnen kopen. Ik snap dat het minder leuk is als je dingen krijgt die je liever niet had gehad, maar ok vind wel dat je mensen op deze manier in een vervelende situatie dwingt. Ik vind het persoonlijk erg ondankbaar overkomen. Mensen doen moeite voor jullie kindje. Wellicht niet helemaal jullie smaak maar kom op, het is een gift. Ik zou het gewoon leuk vinden als ze de moeite nemen langs te komen. Dat ze dan ook nog een kadootje mee nemen is dan helemaal leuk. Maar ik vind dat je op deze manier iedereen een beperking op legt die niet bij iedereen goed zou vallen. Vooral omdat de keuze is, of je kan je eigen kado zelf niet geven, of je moet 6.- extra betalen. OP mij zou het overkomen, we willen dit hebben en alleen dit. Dat het Nasr jullie verstuurd zou worden zou op mij overkomen of de kadootjes erg belangrijk zijn en je eigenlijk niet op het bezoek zit te wachten,
Ik vind het helemaal niets, die lijstjes. Ik geef graag wat ik leuk vind om te geven, in aansluiting op hoe ik de betreffende mensen ken. En ik zou het zeker niet op laten sturen. Vind ik zo onpersoonlijk. Als je zo'n lijstje maakt op internet, is het net alsof het daarom gaat. Alsof je die cadeautjes heel belangrijk vindt. Je steekt er tenslotte behoorlijk wat tijd en moeite in. Dat sluit niet aan bij wie ik ben, mij gaat het meer om de mensen. Zo'n lijstje zou mij afschrikken.
Ideaal!! Ik had het er al met vriendlief over of we op een subtiele manier konden aangeven welke kadootjes we wilden. Bij de geboorte van onze meiden kwam zijn familie (20 man) namelijk allemaal aanzetten met dingen die we al hadden, op zolder belandden en nooit gebruikt zijn. Ik ga me hier eens in verdiepen!!
Dit! Ik vind dit allemaal ook heel erg hebberig overkomen. Je moet blij zijn met wat je krijgt hoor, het is geen verplichting en daar lijkt het nu wel op. En wil je dit op het geboortekaartje vermelden? Persoonlijk zou ik het zonde vinden van de geboorteaankondiging van je kindje. Wij hebben een kraamfeest gegeven, 100 gasten en ik heb precies 1 spijkerbroekje gekregen wat ik niet leuk vond. Verder heel veel bonnen van Hema en prenatal. Een enkel kadootje wat ik minder vond bewaar ik voor een evt kraambezoek. Verder een mooi hobbelpaard, badpuzzel, houten speelgoed, geborduurde handdoek, allemaal leuk! Ik heb nauwelijks kleertjes of knuffels gehad. Als je toch perse iets op het kaartje wil zetten doe dan Kadotip? Kadobon! Maar maak er geen verhaal van met wij willen dit en dat en dan wel van dat en dat merk...persoonlijk gaan mijn haren recht overeind staan.
Ik zal het ook niet zo snel doen, en zeker niet op het kaartje zetten. Laatst kreeg ik een uitnodiging voor een verjaardag met meteen een lijst erbij met wat ze wilden hebben. Ik had meteen geen zin meer, het kwam nogal vreemd op ons over. Alsof het niet om onze aanwezigheid op het feestje ging, maar om wat we meebrachten. Wel snap ik je gedachte, het is jammer als je dingen krijgt die je al hebt of die je echt niet leuk vindt en dat je daardoor toch niet gebruikt. De oma van vrienlief komt ook met de meest vreselijke kleertjes aan, maar het mens is 91 en neemt toch de moeite om met haar rollator naar d winkel te hobbelen om wat voor onze kleine uit te zoeken! Als mensen aan ons vragen wat we nog nodig hebben of willen hebben vragen we een kadobon van de Hema of Prenatal.
Het bezorgen zou ik ook niet leuk vinden. Ik vind het juist leuk om zelf iets te geven aan desbetreffende persoon. Wel vind ik het altijd handig, zodat je weet wat je kan geven. Mijn nichtje werd laatst 4 jaar, en haar moeder had ook een lijstje gemaakt. Daar hebben we dus mooi iets van gekozen en af kunnen strepen. Bij Finn zijn verjaardag doen we het eigenlijk ook vaak, maar dringen het niet op. We geven dan het adres als mensen vragen naar cadeaus. Maar daar staat nooit heel veel op, meer de dingen die hij echt leuk vindt, zodat mensen een idee krijgen. Voorde baby hebben we het nu eigenlijk niet eens gedaan... Maar ik vind dan eigenlij bijna alles wel leuk om te krijgen. Mensen die komen weten toch wel wat onze smaak is.
twinkle star nee, we geven dan mensen nog een optie om zelf iets te kopen: we schrijven het zo ongeveer dan: Cadeautip: we vinden het voraal leuk als jullie lang komen. Kraamcadeau uiteraard niet verplicht maar wil je toch iets geven dan alles is welkom ook handmade! En als je niet weet wat je wil geven of geen inspiratie geeft kijk dan eens op de Winkels voor kinderen | Kids e-shop De Kleine Zebra voor onze geboortelijstje: de cadeautje wordt dan bij ons bezorgt met je kaartje erop. maar ik wacht nog antwoord van de winkel zelf met - hoe het precies werkt daar met die lijstje als mensen iets bestellen etc. de meeste mensen die komen zijn familie (die wil liever moeite doen en extra 6 euro betalen voor bezorging maar dan wat we willen); collega's-vriendin (die geven meestal gezamenlijke cadeau dus dan zouden ze ook beter van kleinezebra iets kopen ook omdat in werk in creatieve industrie willen we altijd als iets geven dan gelijk iets goeds en wat ouders zelf waarderen: zoals houten loopfiets etc. Andere vrienden komen ook en geven vaker ook cadeau samen en het is altijd zo wat wat moeten we kopen etc: ik zou persoonlijk zo'n website beter vinden, maar dan zou ik inderdaad nog moet uitzoeken hoe zit het met de bezorging misschien leveren ze gewoon allen op 1 dag van de kraambezoek (omdat we toch kraambezoek doen in 1 dag en niet zo vak kom waneer je wil).
jullie lezen niet goed want ik had geschreven dat io de geboortekaarten zal het niet staan omdat het wordt in honderden stuks afgedrukt omdat ik stuur het ook naar mijn klanten en buren en de rest. Dus het gaan specifiek om de 'inleg' kaartje waarop wordt aangegeven waneer die persoon mag komen datum en tijd en cadeautip. Dan voor verschillende mensen ook andere: voor sommige dan zet ik cadeautip erin en voor sommige niet (hand af van de personnen af). In mijn kring geven we geen bonnen en geven we niet zo maar iets: er wordt altijd gebeld met de vraag: Wat wil je of het om bruiloft gaan of verjaardag of kraamfeest. En dat vind ik altijd irritant omdat moet dan ook terugvragen altijd: hoeveel mensen zijn er die iets willen geven samen en nadeken over HUN budget zelf. Recent hebben we aantal kraamfeestjes gehad en 1 jarige verjaardagen van vriendin: het is altijd een ramp iets te vinden, we bellen vragen en persoon zegt ook niet gelijk wat die wil: je zoek uren in de winkel voordat je iets vind. Je vind iets geeft het en dan die persoon doet alsof die blij maar eigenlijk niet. Een ramp ik zou liever als ik zelf moet iets kopen een duidelijke antwoord willen: geld/bon/winkel/merk/wat Nu al;tijd als ik verjaardag heb of een van mijn vriendinnen dan die persoon geeft duidelijk aan wat die wil: ik zeg dan bijvoorbeeld ik wil Chi krultang kopen jullie maar met hoeveel zijn jullie en de rest betaald dan mijn man besprek het met hem. Zo heb ik dus wat ik wilde en niet een vand e babyliss krultang en vrindiennen hebben dan ook geen moeite met zoeken en wile wat betaald etc. Bovendien sta ik bekend om mijn goede smaak dus iets vinden voor mij is een ramp. Toen we housewarming party hadden toen was iedereen in paniek wat geven: ik wist ook niet dus uiteindelijk 20 mensen hebben me gebeld wat ik irritant vond met de vraag- wat wil je: ik heb toen gewoon gezegd een bon van DOK dan koop ik daar later iets leuks van. maar bonnen geven is niet leuk voor mensen voor kraamcadeau vind ik. Ik kijk dan dus nog even of ik lijstje.nl gebruik of ik dan kleinezebra gebruik als optie voor mensen die het echt niet weten. Meeste mensen als ze zelf iets willen kopen kopen ook zelf en gaan geen lijstjes kijken lijkt mij. Mijn man vond het super handig vooral voor veel mensen die willen iets geven maar komen niet omdat verweg wonnen. Ik moet misschien dan even op de inlge kaartje uitleggen hoe die kleinezebra werkt dan mensen kunnen zelf kijken hoe ze het doen. Ik bespaar tenminste mensen moeite en tijd en hersenpijn met het zoeken naar juiste cadeau... en mensen die het niet uitmaakt kopen gewoon iets bij prenatal kan ook geen geen moeite mee (vriendin heeft kinderopvang dus kan ik aan haar geven
Poeh, je lijkt me persoonlijk een erg lastig persoon om iets voor de kopen. Niet snel tevreden en de lat erg hoog een eigenlijk ook best ondankbaar.
Ik denk ook dat ze eigenlijk wel weet wat ze wil doen, en onze meningen niet nodig heeft....als ik het zo lees dan...
Nee hoor, dat zie je helemaal niet verkeerd. Dat bedoelde ik idd te zeggen.... het is vaak de toon die de muziek maakt. Maar euh... bitjes krijgen voor je bruiloft? Met het prijskaartje er aan? Zachte hint dat jullie aan de teugel moeten lopen?