Hallo, Een vraagje. Wij hadden een maxi cosi, maar deze was te oud en zou daardoor niet meer verzekerd zijn als we een ongeluk zouden maken. Wie is hiermee bekend? En als er een keurmerk op zit dan is het toch goed, en dan heeft leeftijd toch niks te maken met wel of niet verzekerd?? Ik kan het tenminste nergens terug vinden op internet... (we hebben nu wel een nieuwe maxi cosi: afgeprijsd, maar ik vroeg me af in hoeverre dit een verkooppraatje is........)
Nog nooit van gehoord. Maar ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat de veiligheid van het stoeltje niet meer gegarandeerd wordt. Er kunnen nl haarscheurtjes ontstaan in het plastic van de maxi-cosi en daardoor is de beschermende werking gewoon minder.
Er moet zo'n oranje keurmerksticker achterop zitten en dat zou (minimaal) moeten beginnen met 04 Oudere macicosi's zijn inderdaad niet meer van 'deze tijd' en niet meer geschikt volgens de veiligheidsnormen. (Nu ik dit nalees ga ik twijfelen en denk ik trouwens dat dit geldt voor de groep1/4 autostoeltjes... )
Het is gewoon niet meer gegarandeerd veilig na 4 a 5 jaar vanwege mogelijke scheurtjes in het kunststof. Hoe dat zit met verzekeringen weet ik trouwens niet, maar goed veiligheid is toch ook het doel waarom je zo'n stoeltje hebt Welk autokinderzitje moet ik gebruiken voor het vervoer van een kind? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl