kinderstoeltje verzekering???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Corry, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo,
    Een vraagje. Wij hadden een maxi cosi, maar deze was te oud en zou daardoor niet meer verzekerd zijn als we een ongeluk zouden maken. Wie is hiermee bekend? En als er een keurmerk op zit dan is het toch goed, en dan heeft leeftijd toch niks te maken met wel of niet verzekerd?? Ik kan het tenminste nergens terug vinden op internet...

(we hebben nu wel een nieuwe maxi cosi: afgeprijsd, maar ik vroeg me af in hoeverre dit een verkooppraatje is........)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nog nooit van gehoord. Maar ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat de veiligheid van het stoeltje niet meer gegarandeerd wordt. Er kunnen nl haarscheurtjes ontstaan in het plastic van de maxi-cosi en daardoor is de beschermende werking gewoon minder.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Er moet zo'n oranje keurmerksticker achterop zitten en dat zou (minimaal) moeten beginnen met 04
    Oudere macicosi's zijn inderdaad niet meer van 'deze tijd' en niet meer geschikt volgens de veiligheidsnormen.
    (Nu ik dit nalees ga ik twijfelen en denk ik trouwens dat dit geldt voor de groep1/4 autostoeltjes..:(. )

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik heb begrepen dat het niet ouder mag zijn dan 5 jaar.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0

Deel Deze Pagina