ervaringen en meningen over geboortelijstjes bij kraamcadeau aangeven?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ts woont in den haag, het gaat ook niet zo zeer om de kadotip maar om de manier waarop en de winkel waar het gekocht dient te worden die als er genoeg besteld is (150 euro) het dan in een keer bij de familie bezorgd. Vind ik toch iets anders dan de Belgische gewoonte.

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Nou sorry, maar ik heb misschien een andere " sociale kring " ( van piloot, ook van het ontwerpwereldje en alles ertussenin) zoals je dat zelf noemt, maar dat mensen niet hoeven te komen als ze het lijstje niet waarderen vind ik erg bijzonder.

Toch blijf ik van mening dat je een gegeven paard niet in zijn bek mag kijken. Ik persoonlijk vind een cadeau waar iemand over nagedacht heeft van een paar euro leuker dan dat ik het cadeautje van de postbezorger zou krijgen.
    Maar iemand uitlachen om een cadeau welke ze hebben gegeven?!? Gelukkig komt dat in mijn " sociale kringen" niet voor.
    Erg respectloos! Net zoals je 8 uitnodigingen krijgt en maar bij 2 langs gaat omdat je "die kind" al bent tegengekomen.....

Het is jullie geboorte kaartje en je moet doen wat je wilt. Ik vind het idee van lijstje.nl leuker. Dan kunnen ze nog kiezen naar welke winkel ze gaan. Of zelf online bestellen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik begin inmiddels ook te vermoeden dat "de sociale kringen" waarin ts zich bevindt...familie van hanna tokkie zijn ofzo met iemand uitlachen om een cadeau

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Waar men zich druk om maakt :( :(
    Het gaat toch totaaaaal niet om cadeautjes??

Al krijg ik niks of een truitje van de kringloop of zeeman of wibra, het gaat toch om het gebaar????

Wie het kleine niet eert ;)

Als je je daar druk om moet maken of je cadeau wel aan je hoge eisen voldoet pfff

Het is KRAAMbezoek, geen cadeautjes festijn

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat is in bepaalde kringen wel anders ;)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het ideaal!
    Mijn vriendin doet het ook altijd zo, via lijstje.nl
    Een hele rits aan cadeautjes, inclusief verwijzing naar wnkel of webshop.
    Ik hoef de deur niet meer uit en mn hersens breken wat ik in godsnaam moet kopen, bestellen en het wordt bij me thuis afgeleverd.
    Ik blij en mijn vriendin ook,want die zit niet meer met dubbele cadeautjes of cadeautjes waar ze niks aan heeft. Mooi toch?

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Lijstjes geen problee.
    Alleen jammer dat het als gever noet zelf overhandigt/gezien hebt/gevoeld hebt voordat je het geeft. Dat zou mij tegenstaan.

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Dat is idd geen probleem, maar denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Een briefje met tijd en datum wanneer ze langs kunnen komen?? Sirieus??

10. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Pffft, je kan je beter druk maken over hoe je verdere zwangerschap zal gaan, je bevalling in je kraamtijd...
    Jij bent je alleen maar druk aan 't maken over kadootjes, lijstjes, inplannen wanneer wie mag komen enz enz.

11. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om alle spulletjes die je wilt hebben voor de baby, in een uitzetlijst of geboortelijst te plaatsten. Maar dan voor jezelf. Dus gewoon zelf kopen.

Ik zou niet te veel verwachten van het kraambezoek. Hebben ze een kadootje bij dat helemaal jouw smaak is, des te beter. Hebben ze iets bij dat niet mooi of niet nuttig is voor jou, dan is het ook geen probleem. Daar kan je waarschijnlijk andere mensen blij mee maken, bij hulporganisaties weten ze wel wie het kan gebruiken.

Ik begrijp wel dat je hebberig wordt als je al die leuke spulletjes ziet bij De Kleine Zebra. Wat is er leuker dan shoppen voor de baby?! Koop ze gewoon zelf joh, en verwacht niet te veel van andere mensen.

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoe gaan jullie het vermelden bij het kaartje?
    Zodat het er een beetje aardig staat haha
    Heb namelijk ook een lijstje op lijstje.nl :)

13. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zou zelf ook heel graag een lijstje bijvoegen aan ond geboortekaartje...Of erbij zetten dat we graag bonnen hebben oid.
    Weet dat ik een 'aparte' smaak heb en vind het gewoon zonde als ik spullen krijg van mensen die het goed bedoelen maar dat het niet mooi vind....Ik trek dat mijn kind echt niet aan dan....
    Als iemand zo'n lijstje zou hebben vind ik dat alleen maar slim! En makkelijk. Zo heb je altijd iets wat diegene leuk.
    Daar komt bij dat ik shoppen zelf zo leuk vind!

Helaas veegde hubbie mijn plan direct van tafel met de welbekende gegeven-paard-qoutes.
    Heb nu afgesproken dat als mensen vragen om een cadeau-tip hij bonnen zou zeggen...Wat de rest doet zien we dan vanzelf wel....

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

TS ik hoop serieus dat je allemaal zooi krijgt sorry! Zelfs tegen mijn zoon van 3 jaar zeg ik 'mensen die vragen....' Ik vind je extreem hebberig overkomen en ik hou daar absoluut niet van! Je kan net zo goed gewoon geld vragen dan kan je zelf die webshop leeg kopen. Als iemand mij zulke dingen 'opdraagt' dan ga ik expres even langs de Zeeman om rommel te kopen. Niemand gaat mij vertellen wat ik moet kopen en ik zou het al helemaal niet willen laten bezorgen bij diegene! Het zou bij mij dus geheel in het verkeerde keelgat schieten maar dat is wel duidelijk nu ;)

Deel Deze Pagina