ervaringen en tips Gastouderbureau Driebergen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Avastar, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi Allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in de wondere wereld van de kinderopvang en gastouderopvang en ik merk dat ik een beetje word overspoeld door alle informatie en hoop dat jullie mij misschien wat meer kunnen vertellen.

Ik ga straks 24 uur per week werken in de zorg, dat betekent dus onregelmatige werktijden. Ik krijg mijn rooster 2 maanden van te voren en weet dus 2 maanden van te voren welke diensten ik heb.

Mijn ouders en schoonouders kunnen samen 1 vaste dag per week oppassen, dus blijven er 2 dagen per week over voor de opvang, maar omdat ik ook om het weekend werk en die dagen mijn man gewoon thuis is, zal het in de praktijk neerkomen op 1,5 dag per week.

Ik ben er wel redelijk over uit dat gastouderopvang de beste vorm van opvang is maar er is een breed aanbod voor gastouders in Driebergen.

Zijn er meiden die ervaring hebben met gastouderbureau's in Driebergen en kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten?

Ik hoor het heel graag, alvast bedankt!

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Het gastouderbureau ( gob) maakt niet uit waar ze zitten. Heel veel gob's werken landelijk en gastouders ( go) werven/ zoeken kunnen ze ook allemaal. Ik heb vaak genoeg een kind in de aanbieding gehad van een gob waar ik niet mee samenwerkte en dan met dat gob ging samenwerken en met het gezin.

Ik zou als eerste eens gaan Googlen op go in jouw omgeving/ op weg naar je werk. En dan de websites bekijken, kijken wat jou aanspreekt, wat vind jij belangrijk. Als je er een paar hebt gevonden die je aanspreken een kennismaking plannen/ vragen of ze nog plek hebben voor flexibele kinderen.

Vaak hebben go ook wel meerdére gob's waar je uit kunt kiezen. Want in jullie geval is een goedkoper gob of een die een bedrag per uur vraagt het goedkoopst. Want heel veel uren zal je niet nodig hebben. En er zijn hele grote verschillen! Een gob van 100 euro per maand / door het aantal uur dat je opvang nodig hebt of een van 39 euro per maand scheelt enorm....

Succes!

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik werk zelf als Go in D. Oorn, het dorp ernaast. Ik sta ingeschreven bij gob utrechtse heuvelrug en vind dit een heel fijn en professioneel gob!

Deel Deze Pagina