Hallo dames, Wij zijn lopen sinds vorige maand bij de fertiliteitsarts in het OLVG Amsterdam. Om het even kort uit te leggen: Sinds januari 2014 gestopt met de Nuvaring, vanaf toen niet echt bezig met zwanger worden maar ook geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, en sinds 9 maanden echt bewust bezig met zwanger worden, maar zonder resultaat helaas. Ben nu 23 jaar. Op mijn 18e geopereerd aan een Cyste van 7cm op mijn linker eierstok, daarna inwendige bloeding gehad (2,5 liter bloed verloren) en grote buik operatie gehad. Alle standaard onderzoekjes zijn nu achter de rug. Spermaonderzoek was prima, 19 miljoen zaadcellen. Mijn bloedonderzoek op cyclus dag 3 was goed. Mijn uitstrijkje was goed. Er bestaat een kans dat er door de operaties verklevingen zitten in mijn baarmoeder en eileider, daarom heb ik op 7 april een afspraak voor een HSG. De arts zei dat dit nogal vervelend kan zijn, heb dan ook 2 tabletten Naproxen mee gekregen voor de avond ervoor en de zelfde dag 2 uur van te voren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit onderzoek, en misschien nog wat tips? Alvast bedankt, Debbie...
Ik vond het meevallen na alle gruwelverhalen op internet haha. Heb ook 2 tabletjes gehad waarvan je er 1 een paar uur voor het onderzoek moet nemen en de andere daar na. Ik heb de 2e pil niet eens nodig gehad.. Vond het vooral een nare ervaring hoe je er bij ligt en wat ze aan het doen zijn dan dat ik pijn heb ervaren. Hier moet ik wel bij zeggen dat mijn eileiders geen verklevingen of verstopt zaten dus de vloeistof ging redelijk makkelijk er door. Natuurlijk is het geen prettig gevoel wat ze doen, maar ik vond het echt meevallen. Sommige vrouwen hadden mij geadviseerd een inlegkruisje mee te nemen, dit heb ik ook gebruikt. Heel veel succes en laat het op je afkomen.. Neem vooral de tabletten in. Dat is het enige advies dat ik je kan geven.
Eerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo spontaan? Na 2,5 jaar? Waren al jouw onderzoeken goed? Bedankt voor je ervaring en van dat inlegkruisje hoor ik ook net van mijn collega
Dank je! Ja, spontaan. We waren er even helemaal klaar mee eind vorig jaar, en toen we dus weer opnieuw zijn gaan proberen (zonder middeltjes) spontaan zwanger geraakt! Mijn onderzoeken waren helemaal goed, manlief ook helemaal gezond. Ik heb mijn HSG onderzoek als ik het mij goed herinner in juli/augustus gehad, bij mij heeft het niet geholpen maar er was ook niks dat het zou kunnen blokkeren oid dus dan heeft zo'n HSG ook geen zin gehad om kans op zwangerschap te vergroten (zelf bedacht overigens, mijn fert.arts zei van wel, maar er was niks dat in de weg zat). Hoop voor jou dat het allemaal meevalt en je snel zwanger mag worden.
probeer te ontspannen en de naproxen goed nemen! Bij mij viel het enorm mee Fijn is het niet maar het is ook zo voorbij!