nexium icm lactulose ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby14, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Ons zoontje van 2 weken oud krijgt nexium tegen de verborgen reflux. Nu heeft hij erg veel moeite met zijn ontlasting. Harde keutels en daardoor buikpijn en onrust. Heb hem vandaag een paar keer geholpen met de thermometer. Dit lucht op bij hen maar zijn maar een paar keutels die meekomen. Vanochtend even contact gehad met de apotheek en die adviseerde lactulose. Dit heeft mijn man opgehaald maar ik heb het nog niet gegeven. Hebben meer mensen ervaring met nexium icm lactulose ?? Hij krijgt ook nig infacol kan dit icm met de lactulose of beter dit even te stoppen ??

Eerste zoon had ook verborgen reflux en kreeg destijds ook nexium maar nooit geen problemen gehad met ontlasting.
    Geed trouwens sinds gistet 100 water met 3 schepjes ipv 90 water van de hero standaard. Kan evt nog overgaan op de comfort....

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Infacol kan zorgen voor een hardere ontlasting. Infacol heeft als enige werking lucht te binden. Als je op een juiste manier voed zou er geen te veel aan lucht in de maag kunnen ontstaan en dan doet infacol dus ook niets.

Mijn eerste tip is dan ook stoppen met de infacol.
    De tweede is extra water in de fles en dan pas evt andere voeding proberen.

3. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ja, mogen samen gegeven worden, mijn dochter krijgt 2 maal daags Nexium vanwege reflux en de ka wilde haar ook Lactulose voorschrijven maar mijn dochter heeft kma dus dat ging niet door.

4. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hier krijgt onze dochter (inmiddels 6 maanden) ook nexium in combinatie met Lactulose. voor de nexium kon ze goed poepen maar door de nexium krijg je verstopping (staat in de bijsluiter en gaf de KA ook aan) en samen met lactulose gaat het goed.

5. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Oh ja en stoppen met de infacol heeft hier ook geholpen. Ook de johannesbroodpitmeel hebben we gestopt.

6. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Dank voor de antwoorden. We zijn idd gestopt met de infacol. Jbpm kreeg hij al niet ivm verstopping. Hoe vaak en hoeveel geven jullie zon kleine baby ? Gister voor het eerst gegeven. De apotheek gaf aan 5ml maar een uur of 3 later poepte hij zijn eigen helemaal leeg. Dus ik heb het vandaag nog niet gegeven. .. ik dacht eerst iedere dag 1ml proberen? ?

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook nexiumtegelijk lactulose gegeven geen probleem
    Overigens vond ik lactulose niet werken en hij kreeg er erge buikpijn van
    Toen over gestapt op forlax junior werkt perfect en geen pijn!

Deel Deze Pagina