Pseudo Kroep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gisteren met ons meisje naar de hap geweest ze ademde zo gietend en pieipen bij inademen heel eng! Ze doet dat alleen bij inspanning en als ze ligt heel zielig! De ha zei pseudo kroep. Geen medicijnen of zo. Ik ben bang dat ze stikt of zo heel eng. Wie heeft er ervaring mee en hoelang duurt het?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Pseudokroep: Mijn kind heeft pseudokroep | Thuisarts.nl

Hoe gaat het verder bij pseudokroep?

Een aanval van pseudokroep gaat vanzelf over. Binnen enkele uren zijn de verschijnselen verdwenen en kan uw kind weer rustig slapen.

Een aanval van pseudokroep kan één keer voorkomen, of een aantal avonden achter elkaar. Soms zijn er aanvallen met grotere tussenpozen.

Hier heeft dochter het ook gehad.. ging na een nachtje vanzelf over.. volgens de HA hebben veel kindjes dat en niks om je zorgen over te maken ;)

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Daantje 22 bedankt ga gelijk je link lezen!
    Als ze rechtop zit doet ze dat niet naar zodra ze ligt en enthousiast wordt begint ze te piepen, eng is dat he!
    Ik dacht net volgens mij is het minder, maar toch niet ze piept nog steeds als ze door haar mond ademt, hopelijk is het snel weg!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een tip als ze het benauwd heeft.

In de badkamer gaan zitten bij het stoom van de douche. Dit zou verlichting moeten geven.

5. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier begon t meestal rond 22.00. En dan ieder uur/1,5 uur zo'n aanval met hoesten/gierende ademhaling. Hier hielp het om voor een open raam met koude lucht te gaan staan (je moet wat om 02.30).
    Onze zoon heeft sindsdien een puffer en nu gaat t goed, geen aanvallen meer gehad.

Sterkte, het is zo zielig voor die kleintjes en je kunt zo weinig doen. Behalve stomen en zelf rustig blijven...

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Helpt idd heel erg goed!!!

Beer heeft t ook een aantal keren gehad, en de HA zei dat t rond 23.00 in de avond meestal op komt zetten.
    Dus idd dan in de stomende douche gaan zitten, en eventuele koorts in de gaten houden, dit kan nl op iets anders duiden.
    Ook zei de HA dat ze van pseudo kroep niet kunnen stikken.
    Die vraag had ik nl ook, ;)
    Als de dag erop de ergste benauwdheid nog niet weg is, of je kindje blijft rochelen, ga ff langs de HA om de longen te laten controleren.
    Zo weet je zeker dat er geen slijm vast zit of iets dergelijks.......

En idd, ze groeien erover heen.
    Tot die tijd, succes en sterkte, ik weet hoe eng t is om je kindje zo te zien. :(

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het zijn niet echt aanvallen, maar alleen bij inspanning hijgt en piept ze, zijn dus geen echte aanvallen. Longen hebben ze gisteren gecontroleerd bij de hap was niets te horen mooi schoon, koorts heeft ze ook niet, en ze eet en drinkt prima net als normaal....maar toch piept ze met inspanning heel erg, maar als ze gewoon rustig is, is er 'niets aan de hand' bel morgen ff naar mijn eigen huisarts zodat zie nog een keer kijkt. De hap zei ook dat ze niet kunnen stikken maar klinkt zo eng dan.....ze lijkt er zelf geen last van te hebben.....

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe is t nu met dr?

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat lief dat je daaraan denkt!

Gaat eigenlijk wel goed, gisteren heeft ze de hele dag niet 'gepiept' en vanmorgen ineens weer wel, maar veel minder als andere dagen. Ze doet het nu alleen nog als ze er druk doet, dan begint ze weer te piepen met inademen, eten, drinken alles gaat nog goed.
    Alleen om de een of andere reden werd ze vannacht ineens wakker om 2 uur, maar goed dat terzijde dat heeft een andere oorzaak denk ik tandjes of sprongetje...

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou het kan er wel mee te maken hebben, hier 2x kort achter elkaar grhad, en beidde keren zonder aanleiding midden in de nacht klaarwakker.. Komt omdat het snachts het ergste schijnt te zijn..

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn oudste heeft het ook al een paar maanden, steeds hoesten en af en toe dat benauwde. (niet een echte aanval maar langere tijd.) Ook een keer bij de hap geweest en een puffer gekregen, hielp niet heel veel. Zal dan ook wel pseudokroep zijn!? De jongste had het toen ook maar wel minder.

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Naast het stomen in de douche smeerden we onze smurf in met luuf. Hielp ook wel. En het hoofdeinde van het bedje wat omhoog zodat ze niet plat liggen. Her is erg vervelend en eng om te zien maar het gaat, als het goed is, vanzelf over!

13. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stomen is achterhaald werkt niet, het beste is om je kind zo rustig mogelijk te krijgen, en evt een puffer te gebruiken die de bloedvaten openzet in de longen, helaas veel ervaring ermee gehad in de winter!

Deel Deze Pagina