Afgelopen weken heb ik voor het eerst ook gonal f gespoten (vorige keren fostimon). De eerste 7 dagen was het om en om 87,5, en 75. Daarna nog 2 dagen 87,5.
Bedankt voor de reactie ! Oke ik wist niet dat ze het ook om en om doen! En nu? nu in de wachtweken dus? Ik moet morgen weer heen.. Hopen dat er wat gegroeid is
Dat is juist het voordeel van gonal f, het is heel makkelijk in te stellen. Zo kan je d dosis makkelijk verhogen of om en om zoals ik gedaan heb. Afgelopen zondag was de iui, dus ik zit net in de wachtweken. Hoe ver ben je in je cyclus? Spannend morgen. Is dit je eerste ronde?
Oke daar ga ik het zeker even met mijn gyn over hebben! Dit is mijn 3e ronde, de eerste ronde moest ik afbreken wegens overstimulatie en de 2e ronde heb ik wel een eisprong gekregen na 4,5 week prikken maar ben toen helaas ongesteld geworden. Spannende weekjes dus! Hoop dat je straks positief mag testen Ik zit trouwens op cd 17
Hey meiden ik ga morgen beginnen met gonal F. Word de eerste ronde met injecties dus ben benieuwd hoe het zal gaan. Volgende week vrijdag eerste echo moment
Never lose hope, veel succes vandaag met de echo. Hopelijk zijn er mooie follikels zichtbaar en heb je nu dus de juiste dosis te pakken. 4,5 spuiten is behoorlijk lang. Na zo'n tijd hoop je helemaal dat het gelukt is. Mofantje, spannend zo'n eerste ronde. Hopelijk heb je niet veel last van bijwerkingen.
Dankje wel rietje wat lief ja ik hoop het ook.. Prik nu ongeveer 2 weken(1e week 50 2e week 75) dus hoop dat het eindelijk wat positief is. Hoe gaat het met jou? Mofantje het prikken moet je even aan wennen, ik vond het best spannend maar uiteindelijk ging alles goed. En het kan heel snel gaan hoor! Succes! ( qua bijwerkingen is het veeel beter dan clomid, vind ik) Nlh
Ben bij de gyn geweest, ik had 1 follikel van 12 mm dus omdat het nog niet echt opschiet moet ik ophogen naar 100 ( wel met de kans op overstimulatie) ik moet maandag weer heen.. Helaas.. Maar hopen dat ik maandag de pregnyl mag! Nlh
Jammer nlh maar ik duim voor je voor maandag. Iedereen zegt dat het prikken wel went en dat ze het fijner vinden dan de clomid betreft bijwerkingen dus laat maar komen!
Balen dat er nog geen goede follikel is. Probeer moed te houden hoe frustrerend het af en toe ook kan zijn. Spuit jij pregnyl voor je eisprong? Wat vond ik dat een rotmiddel, elke keer haalde ik mezelf open aan her glas van het medicijn. Ik ben blij dat ik nu ovitrell heb. Dat is net zo'n spuit als gonal en hoef je dus niet nog zelf te mengen. Mofantje, Clomid heb ik niet gehad, maar ik moet zeggen dat gonal wel en stuk prettiger is dan fostimon (ook zo'n 1 die je nog moet mengen). Ik had bijna geen bijwerkingen van de gonal. Zolang je niet bang bent voor naalden zal het prikken vast goed komen
Toen ik prikles had moest ik oefenen hoe ik dat glas moest breken en hoe ik moest mengen. Ik haalde me er toen ook aan open! Ondanks het beschermstukje haha. Dus daarom heb ik hem door de assistent laten prikken, alleen vond ik het wel een naar gevoel. Moed houden is soms wel moeilijk na zo'n afspraak, maar even later denk ik dan al gauw.. Even doorzetten en we gaan er weer voor Ik ga nu natuurlijk wel 2 klikjes hoger prikken.. Dus lijkt het me dat het wel iets gaat doen! Nlh
Haha komt me bekend voor. Die bescherm stukjes helpen totaal niet. Wat een geluk voor jou dat een assistent wilde prikken. Bij ons doen ze dat niet in het ziekenhuis. Mede omdat de prik 's avonds laat gezet moet worden. Ik vond het inderdaad ook raar aanvoelen. Ovitrell voel je helemaal niks van. Misschien dat je hier om kan vragen. In ons ziekenhuis geven ze alleen nog maar Ovitrell. Ik snap je heel goed. Vol goede moed ga je naar een afspraak toe en als het dan niet is wat je hoopte is dat frustrerend. Gelukkig kan je je er snel overheen zetten die 2 klikjes hoger gaan het doen voor je
Haha ja ik kwam thuis van prikles met pleisters op me handen( had me namelijk ook al in me vinger geprikt) ik ga mijn gyn vragen naar die ovitrell bedankt! Ja ik vind het wel moeilijk hoor, in het begin kon ik dagen piekeren als ik weer een tegenvaller had. Maar je leert er mee omgaan ( om het zo maar te zeggen ) Hoe gaat het eigenlijk met jou? Nlh
haha hoe krijg je het voor elkaar om in je vinger te prikken? Af en toe piekeren is niet verkeerd, zolang het maar niet gaat overheersen. Afleiding zoeken werkt bij mij erg goed, maar dat is voor iedereen weer anders. Op dit moment zit ik op dag 5 na de iui. Eigenlijk gaat het best goed. De eerste paar dagen heb ik behoorlijk last van m'n buik gehad maar dat is nu over. Ook de humeurschommelingen die ik tijdens het spuiten had zijn weg Ik ben weer mezelf geworden Hopelijk hou ik dit gevoel nog 9 dagen vast. Elke keer als het toch niet lukt of een echo is niet zoals verwacht begin ik aan mezelf te twijfelen. Na 8 jaar mmm ben ik zwanger geworden via iui alleen ben ik toen heel veel aangekomen. Hierdoor heb ik nu nog steeds overgewicht waardoor ik bang ben dat het nu daarom niet lukt. Als ik eenmaal ga twijfelen, verzin ik van alles waarom het niet zou lukken. We willen niet weer 8 jaar bezig zijn.
Haha ja daar keek de assistent ook wel raar van op ( ik moest het dopje van de naald er af trekken, die zat zo vast dat ik hem met kracht er af trok, en vraag me niet hoe dat kwam maar toen schoot de hand met de naald naar de hand met de dop... Au haha) zullen de zenuwen wel geweest zijn Ik heb na mijn eisprong ook veel buikpijn gehad. Gelukkig voel je je nu goed! Dat is in deze weken wel belangrijk ik snap je helemaal, ik ben nu 1 jaar bezig en ik vind het al zo moeilijk.. 8 jaar is echt lang, gelukkig heb je daar wel iets moois aan over gehouden. In iedergeval ( makkelijker gezegd als gedaan) niet aan jezelf gaan twijfelen ik duim voor je dat het goed komt! Wat kunnen 9 dagen dan lang zijn he! Ik heb vanmorgen de 100ie geprikt, wel vandaag echt stekende pijn gehad.. Of het daar nou van kwam? Geen idee.. Maar even afwachten en maandag weer heen
Ja zenuwen kunnen gekke dingen veroorzaken zoals in je vinger prikken haha. Lijkt me erg spannend wachten na iui. Hoop dat ik daar binnenkort ook op mag wachten. Piekeren doen we allemaal en twijfelen en balen, huilen, lachen heerlijk al die hormonen maar niet heus maar dat doel en die grote wens zijn het waard om alles te ondergaan. Ik zoek ook graag afleiding al heb ik gewoon baaldagen of momenten dat ik denk, mijn lijf heeft in afgelopen jaar geen ei geproduceerd en zelf met de clomid gebeurde er niks wat een rot lijf heb ik. Ik ben aangekomen door clomid nadat ik eerst 23 kilo ben afgevallen. Ik krijg de 10 kilo er nog steeds niet af en daar baal ik zo van. 4-5 x per week sporten, gezond eten, met de hond in de weer en nog gebeurd er niks.
hoi meiden! Mag ik met jullie meekletsen? Vandaag gonal-F en ovitrelle meegekregen van de gyn, moet eerst deze cylus afbreken (provera). Heb hiervoor clomid gebruikt, maar het werkte heel wisselvallig en ik had zoveel last van bijwerkingen dat ik overwoog om onze wens voor een 2e op te geven. Hoop dat dit me minder bijwerkingen geeft! en dat het prikken me mee gaat vallen.. Ik heb geen pcos, maar gewoon pech Ik heb zeer onregelmatige cyclussen (35-110 dagen) en geen eisprong. Mijn schildklier werkt niet zoals ie zou moeten werken, dus dat helpt ook niet echt