Eiceldonatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door broos, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Na drie ICSI-pogingen zonder resultaat zijn wij ons nu ook aan het oriënteren op andere manieren om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Alle artsen die wij tot nog toe gesproken hebben kwamen al snel met eiceldonatie op de proppen. Wij vinden dat een heel ingewikkeld thema, maar willen ons in elk geval goed laten informeren voor we besluiten of we dit pad wel/ niet gaan bewandelen.
    Op dit forum is er volgens mij nog niet een speciaal topic met dit onderwerp, terwijl ik wel weet dat veel meer van jullie nadenken over eiceldonatie.
    Ik ben dan ook heel benieuwd naar al jullie ervaringen/ gedachten omtrent dit onderwerp.

2. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

wij zitten op dit moment midden in onze eerste eiceldonatie poging via spanje. Als je meer info wil stuur me even een prive bericht wat je wil weten!

3. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Fijn dat je reageert Elsje! En spannend dat jullie nu midden in de eerste poging zitten! Sterkte de komende tijd!! Dat jullie wens maar uit mag komen....

Ik hoop dat in dit topic meerdere meiden reageren. Zodat we, net als in andere topics, van elkaars ervaringen kunnen leren en met elkaar mee kunnen leven.

Tegelijkertijd weet ik dat ECD een heel ingrijpend en intiem besluit is. Althans zo ervaar ik het zelf. In die zin is het misschien ook wel lastiger om ervaringen in zo'n open topic te bespreken. Hoe sta jij daar in?
    Mijn man en ik lopen bijvoorbeeld wel tegen de vraag aan in hoeverre we het moreel verantwoord vinden om met eiceldonatie te starten. Als de natuur ons blijkbaar in de steek laat door een verminderde eicelreserve en verminderde zaadkwaliteit zouden we ons daar dan niet bij neer moeten leggen? Tot hoever ga je in je kinderwens? Heeft ons besluit later z'n weerslag op het kind omdat de biologische moeder niet bekend is? Zijn we dan egoïstisch bezig?

Nou ja, dat soort vragen dus. Ik ben benieuwd hoe jij en anderen met deze vragen om gaan. Of wellicht leven deze vragen helemaal niet bij jullie?

Verder is ons door zowel Gent als het UMC ook aangeraden om naar Spanje te gaan. Hebben jullie eventueel ook nog een ander land overwogen? Bij welke kliniek zijn jullie uitgekomen? Hoe zijn jullie ervaringen?

Zoals je ziet heb ik eigenlijk een heleboel vragen... Als je die liever prive beantwoordt snap ik dat ook helemaal.
    Reacties van andere ervaringsdeskundigen en twijfelaars zijn wat mij betreft ook zeer welkom!

4. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

ik beantwoord dit liever prive vanwege misschien herkenbaarheid? Klinkt misschien stom maar bijna niemand weet er in onze omgeving vanaf. Ik stuur je zo een prive bericht.

Een optie is mss wel om een besloten topic te openen? Als mensen dit willen geef t hier even aan!

5. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi

Ik lees hier even mee. Ik ken broos al uit een ander topic. En ik zit zelf in ongeveer dezelfde situatie. Ik ben zelf nog niet helemaal toe aan eiceldonatie. Ik heb wel al drie mislukte ICSI pogingen gehad, maar ik wil het in ieder geval nog 1 keer proberen. Maar tegelijkertijd ben ik er wel al over aan het nadenken. Ik begrijp wel dat je soort van anoniem wilt blijven Elsje. Ik denk dat ik als eenmaal besluit om het te doen, het dan ook niet in mijn omgeving vertel.
    Maar zoals ik al zei weet ik niet of het wel wil. Ik zit een beetje met dezelfde vragen als Broos. Bovendien vind ik het heel moeilijk dat het kindje dan niks genetisch van mij heeft..
    Ik ben ook heel benieuwd hoe anderen hier mee om gaan. Maar ook naar praktische aspecten. Graag lees/schrijf ik hier mee om me alvast wat meer voor te bereiden om straks een beslissing te nemen.

6. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Zal ik een besloten club aanmaken? Dan wil ik daar graag alles vertellen maar zoals ik al aangaf ben ik anderd bang dat iemand mijn verhaal herkent...

7. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Zo'n besloten club is wat mij betreft een goed idee. Ik hoop dat daar dan nog een paar meiden met ervaring op dit gebied bij willen aansluiten...

8. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    hoi ik heb vier jaar geldeden via Geertgen gedoneerd ink van de wederkerigheid. Vi Pm mag je me vragen wat je wil. Succes met alles gr Mylo

9. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Mylo03, mag ik je ook toevoegen aan de besloten club of heb je dat liever niet?

Andere meiden zijn natuurlijk ook van harte welkom!

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hoi,

Kunnen jullie mij ook toevoegen aan een besloten groep mbt eiceldonatie? Ook hier liever niet openbaar...

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik zou ook graag toegevoegd willen worden!

Liefs, Miss

12. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Beide toegevoegd!

13. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Hoi is goed hoor toevoegen ad besloten club weet alleen niet zo goed hoe dat werkt:(

14. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ha Miss, ik zat al op jou te wachten!
    Het groepje groeit gestaag.... Fijn om met elkaar te kunnen spreken over zo'n ingewikkeld onderwerp als ECD. Meiden die ook willen aansluiten zijn van harte welkom! Sommige leden hebben al ervaring met ECD, anderen zijn zich er op aan het oriënteren of zijn erg aan het twijfelen of ze het al dan niet willen. Alles kan!

15. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Miss,

Ik heb jouw oproepje in de lounge gelezen..wat ontzettend fijn en goed dat er dames zich aangeboden hebben! Ik hoop zo van harte dat het gaat lukken!

Liefs,

16. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Hi,

ik wil ook wel toegevoegd worden. Mocht DD voor ons niet lukken overwegen wij ook ECD in Spanje.

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi meiden, ik zie nu de laatste berichten pas hier!

@ Broos, ik ben er natuurlijk bij ;). Sorry dat ik zo weinig op ons topic kom, ik denk veel aan jullie maar kon het na de laatste tegenslag (beste vriendin zou doneren maar heeft er op het laatste moment vanaf moeten zien) even niet meer opbrengen om te schrijven. Ik zal snel weer eens komen bijkletsen!

@ Switi: dank je wel! Bijzonder hè, hoeveel reacties er op mijn oproep zijn gekomen? Dat hadden we nooit verwacht!

Ik kom mezelf zsm voorstellen en meeschrijven op ons besloten topic. Fijne avond!

Liefs, Miss

18. lamaris

lamaris Niet meer actief

#18 lamaris, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2015
    Hoi Broos. Wat goed dat je een topic heb geopend over ECD (wij kennen elkaar van het Poffertjes-topic).
    Op Freya is een zeer actief besloten forum over eiceldonatie te vinden.
    Je vindt daar een schat aan ervaringsverhalen van dames en ook heel veel info over verschillende buitenlandse klinieken. Ook ik ben al een hele tijd geleden begonnen met mezelf orienteren op ECD. Als deze cryo-pogingen mislukken doe ik de derde poging nog met mijn eigen eicellen maar daarna wordt ECD een serieuze mogelijkheid. Mag ik ook in het besloten topic?

19. clematis

clematis Lid

7 mei 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook graag toegevoegd willen worden.
    Wij zijn na drie pogingen IVF uitbehandeld. We willen nu met eiceldonatie van start gaan. Mijn beste vriendin heeft aangeboden donor te zijn. Super lief! Toch hebben we nog veel vragen rondom het proces. Ik lees en schrijf dan ook graag mee.

20. Rose0077

Rose0077 Nieuw lid

17 apr 2015
    1
    0
    0
    Zwanger proberen te worden!!!
    NULL
    Wij hebben al 3 ivf /ecd pogingen achter de rug,zowel bij Geertgen als met eigen eiceldonor AMC.
    Helaas zonder het zeer gewenste resultaat.
    Wij gaan in juni naar Cyprus,naar wat voorheen Dogus heette en nu Cyprus Ivf centre heeft met team Miracle.
    Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen en het hoeft niet besloten van mij,iedereen weet er van in onze omgeving.
    Groetjes Rose

Deel Deze Pagina