onze zoon is nu 5,5 week oud heeft een aantal moeilijke weken achter de rug ivm vermoeden van verborgen reflux. Sinds vrijdag hebben we daar medicijnen voor en deze slaan goed aan. Hij krijst bijna niet meer en kijkt ook stukken tevredener. Nu heb ik echter moeite om met hem een goed ritme te vinden. CB kwam met allerlei oorzaken maar geen advies. Alleen elke 3 uur 90 cc geven. Dat hielp niet werd de reflux erger van. Nu zit ik weer op 6x 120 cc. Overdag red hij het hier krap 4 uur op. Hij slaapt overdag erg weinig wil liefst steeds op de arm om te slapen en dat wil ik niet. na de fles van 18 uur slaapt hij wel in zijn wiegje Hij slaapt bij ons op de kamer omdat er verder geen ruimte is in huis maar hij zo onrustig dat wij bijna niet slapen. wij slapen nu om en om op de bank zodat er 1 rust krijgt. zijn schema is 7,11,15,19,23 uur maar rond 0130 begint hij snachts te morrelen en piepen en liggen wij dus al wakker tot 3uur. en na die fles blijft hij onrustig en het duurt lag voor hij weer slaapt We weten eigenlijk niet zo goed wat we er mee moeten. Alleen dat we op raken. hebben jullie tips, advies? CB geloof ik niet meer in. Vanaf wanneer kan een kindje de nacht (00-0700) doorslapen? Onze oudste sliep met 2 weken van 0000-0700 en na 5 weken van 2230-7 dus dat is geen hele goede graadmeter.
Hoi, Wt verelend dat jullie zelf zo moe worden van het ritme van jullie kleintje. Ik heb geen gouden tip, maar wil jullie vooral nog veel succes wensen. Hier ook een uk die moeilijk slaapt s nachts. Ik heb uit pure wanhoop de kleine bij ons in bed liggen. ( mijn man slaapt sindsdien in het logeer bed., vindt hij overigens heerlijk.) eindelijk rust. Bij mij in bed slaapt ze super, al weten weten wij inmiddels niet meer hoe we haar in der eigen de krijgt. Ik eb wel begrepen dat een kindje op je Eigen kamer leggen juist heel goed is, ( ter voorkoming van de wiegendood?!). Ik hoop voor jullie dat iemand een goede tip heeft'! Veel succes!
Klinkt alsof de medicatie toch nog niet optimaal aan het werken is. Goed opvolgen en zo nodig terug naar KA. Mijn dochter heeft de eerste 3 maand bijna voortdurend op mij geslapen, maar als je dat niet wil, heb ik helaas geen andere tip voor je. En dat doorslapen... Dochter is 12 maand en ik moet er nog steeds enkele keren per nacht uit voor haar. Maar dat wil je wsl niet horen. Sorry! Veel succes alleszins.
Ik kan je helaas ook geen tip geven. Hier een fijn schema, maar dat wil je natuurlijk eigenlijk helemaal niet horen. Maak je hem wakker voor de fles van 23.00uur?
hij slaapt zo weinig overdag. max 20 minuten aaneen. na de fles van 19u gaat hij naar bed en dan moeten we hem om 23uur echt wakker maken. maar dat is ook het enige stukje over de hele dag/nacht wat hij rustig slaapt. dus van 20-23uur. de rest is hij onrustig word snel wakker etc. ik vind het zo sneu voor hem wil hem graag helpen. hij slaapt alleen rustig overdag op mijn arm/borst maar daar wil ik hem niet aan wennen en ik heb nog een kind dat aandacht nodig heeft. door de medicatie heeft hij nauwelijks nog last van reflux maar hij is er nog niet rustiger van geworden. denk e rover om de flessen op te hogen maar hoeveel ik ook geef hij red het er maar 3 a 3,5uur op. dus 4 of 5 van 150 zit er nog niet in. ik word er ook zo onzeker van. en moedeloos en uitgeput. de meesten roepen het is een fase gaat wel weer over maar dan zit ik er al doorheen en met mijn geschiedenis van PND moet ik dat toch echt zien te voorkomen.
Bij reflux iig NIET de flessen op gaan hogen! Dan gaat hij meer last krijgen. 120 cc is bij 5-6 weken al best veel... Ik vroeg me ook af waarom je denkt dat hij meer last kreeg bij het verkleinen van de flessen? Bij reflux is dat namelijk meestal wel goed juist en geeft dat meer rust, (maar dan dus wel korter tussen de flessen uiteraard). Leef je verder de leefregels voor reflux na? Voeding indikken? Goed laten boeren tijdens en na de voeding? Bedje flink opgehoogd? Evt buikligging? Verder is een draagdoek een uitkomst bij reflux; lekker rechtop tegen jou aan, waardoor de reflux veel minder een probleem vormt, en jij de handen vrij voor de oudste en het huishouden. Ik was hier zonder draagdoek echt helemaal doorgedraaid denk ik, maar met de draagdoek erbij ging het mooi Niet bang zijn dat je ze verwent of went: hier nu twee keer de ervaring dat een kind dat goed in d'r velletje zit, gewoon zelf in bedje gaat slapen
Mijn zoontje heeft ook reflux gehad. Die diagnose kwam pas toen hij een maand of 5 was. En ik ondertussen uitgeput van het niet slapen s'nachts. Ik snap dus je vermoeidheid en moedeloosheid. Wat betreft de medicatie. Je zegt dat deze werkt, maar hij is nog wel onrustig. Hij is pas 5 weken, dus een schema of doorslapen is eigenlijk iets waar je inderdaad niet van uit kan gaan. Ook zonder reflux kan je kindje de eerste 8 weken rommelen met voeding en slaapjes. Wel heb ik zelf gemerkt dat,toen we medicatie gingen gebruiken, de pijn duidelijk weg was. Maar zijn slaapgedrag, het duurde toch wat langer voordat er meer geslapen werd. Dus geef het ook wat tijd. Als de onrust aan blijft houden, kan je wellicht nog een keer een afspraak bij de KA maken. Hou het goed in de gaten. Wij zijn van medicatie geswitched omdat de losec niet aansloeg uiteindelijk. Toen nexium/motilium gaan gebruiken en dat was de oplossing. Ik lees ook dat je vanaf 01.30 wakker bent, tot hij zijn fles krijgt om 03.00. Kan je niet gewoon die fles geven ipv nog 1,5 uur rekken? Probeer hulp te vragen waar je kan, geef dingen uit handen. Ga vroeg naar bed. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Er komt verbetering maar het is zwaar, ik weet het