Ervaringen ERMD tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yvon365, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Succes meis!

2. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier werd het afgeraden tijdens de zwangerschap. Maar ik denk dat het uitmaakt wat de reden van emdr is.

3. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou Emdr krijgen echter kwam ik er toen achter dat ik in verwachting was van ons mupke. Toen heeft de psycholoog besloten geen emdr toe te passen ivm de stress die het kan bezorgen tijdens en na de behandeling. Ik heb toen andere therapie gekregen en als het nodig is doen we de emdr na de bevalling.

4. moiss

moiss Actief lid

13 mei 2013
    397
    0
    0
    NULL
    NULL
    EMDR heeft mij ook enorm geholpen. Niet tijdens zwangerschap weliswaar maar vind het echt een magische therapie. De enorm moeilijke beelden voor de geest halen en later kunnen terug kijken naar diezelfde beelden zonder dat de spanning in je lichaam op max staat.
    Bij mij werkten ze overigens met lichtjes. Een soort waterpas met kleine lampjes erin die om beurten aan en uit gingen.

Mij heeft het enorm geholpen en hoop dat het voor jou ook enorm gaat helpen!
    Plan na zo'n sessie in ieder geval even helemaal niets. Zodat je goed kan rusten erna. 😀

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! De therapeut zal in de intake aan de hand van de aard van je trauma, de ernst van de klachten en je draagkracht op dat moment bepalen of EMDR geschikt is en kan starten. Dit is voor iedereen dus persoonlijk. Vandaar dat je zoveel verschillende reacties leest hier ;)

Hoe EMDR werkt is nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond, maar dát het om de meeste gevallen (snel) werkt is inmiddels wel bewezen. Ik hoop dan ook dat je snel van de nare gedachten en gevoelens rondom je zwangerschap en bevalling af bent! Sterkte!
    (Overigens kan het met geluiden, bewegingen én lichtjes. Iedere therapeut heeft zo zijn eigen voorkeur. Dit maakt niet uit voor de werking)

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Ik heb emdr therapie gehad ivm traumatische keizersnede, maar dat gebeurde wel met een lichtbalk. Een lichtje 'rolt', als het ware, heen en weer over de balk. Mocht de cryo blijven plakken, dan zal ik ook weer een afspraak maken met de therapeut die me vorig jaar heeft geholpen, ter voorbereiding op de komende bevalling. Of zij dan weer emdr zal toepassen weet ik niet. Goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt, hopelijk heb jij er ook baat bij! Succes!

Deel Deze Pagina