3 jaar geleden kreeg ik na een vragenlijst, echo en bloedonderzoek de diagnose pcos. Wat volgde was een jaar clomid, 6 iui's en inmiddels een tweede ivf poging. Nu zien de artsen niets meer dat wijst op pcos. Wat dan wel? Iemand hetzelfde meegemaakt of goede adviezen wat ik moet vragen aan mijn arts?
Het is natuurlijk een goed teken dat de pcos niet meer te zien is! Wel raar dat je dan alsnog niet zwanger wordt. Weet je ook waar 't mis gaat? Heb je steeds wel een eisprong, maar geen bevruchting of innesteling?
Bij mij werd er eerst gesproken over PCOS. Toen weer niet, toen weer wel, toen weer niet, toen weer wel.. Nu in Dusseldorf blijkt dat ik, ondanks een prima AMH, toch een te lage eicelreserve heb. Ik hoor ook vaker van meiden met POF dat eerst PCOS werd vastgesteld bij hen, maar dat later bleek dat ze dat helemaal niet hebben. Is jouw AMH wel eens gemeten?
AMH zegt me niks. POF ook niet trouwens Heb wel vanmorgen te horen gekregen dat mijn eierstokken niet goed reageren op stimulatie. Met 225 mg menopur slechts 2 follikels. Ophogen heeft geen zin volgens de arts. Ze verwacht ook niet dat er met andere middelen meer eitjes komen. Zou dat door de eicelvoorraad komen? We gaan nu voor ivf met 2 eitjes.
Ik heb dat ook (wekenlang spuiten en geen enkele follikel) en bij mij wijst dat inderdaad op de lage eicelreserve. Ik hoop ontzettend dat het deze poging meteen raak zal zijn! Ik kan me voorstellen dat die 2 eitjes een behoorlijke teleurstelling zijn. Ik hoor vaak dat, wanneer er weinig eicellen gevonden worden, ze wel van goede kwaliteit zijn. Hopelijk is dat in jouw geval ook zo en zit de goede er meteen tussen!