Dreumes en baby slapen niet gelijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jume, Jul 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jume

Jume Lid

Jul 10, 2015
    18
    0
    0
    #1 Jume, Jul 10, 2015
    Last edited: Jul 10, 2015
    Ik ben op zoek naar ervaringen...
    Mijn baby 6 maanden en dreumes 19 maanden slapen precies na elkaar.
    Jongste slaapt van 10.00-11.30 en van 14.00 tot 15.30
    De oudste slaapt van 12.00 tot 14.30.

Opzich niks mis mee want zo heb ik alle tijd voor de kinderen als de ander slaapt! Maar nu kom ik steeds in de problemen met boodschappen en andere uitstapjes. Ik kan alleen weg tussen 9.00 en 10.00 en tussen 16.00 en 17.00. Daarna is het om 17.30 eten en 18.30 weer in bed tot 7.00 (al helemaal super natuurlijk met een kindje van 6 maanden)

Hoe deden jullie dat met de slaapjes, soms onderweg in de wagen laten slapen of juist vooral thuis blijven? Of heeft iemand tips om ze een beetje in hetzelfde ritme te krijgen? Nu gaan ze gewoon naar bed als ze moe zijn, geen gerek tot nu toe.

Alvast bedankt!

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik heb de jongste altijd zo lang mogelijk in de wandelwagen bak gehouden zodat die de slaapjes daar in kon doen. Dan had ik enkel rekening te houden met het slaapje van de oudste. En bij mij zaten ze beide met 7 maanden op 1 slaapje per dag.

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wat je kunt doen is de jongste 's morgens eerder wakker maken, dus bijvoorbeeld maar een half uurtje laten slapen. Dan beide kids om 12.00 weer naar bed. Dan lekker wat langer laten slapen. Heeft hier altijd goed gewerkt, een kort ochtenddutje en een lang tussen-de-middag dutje. Eventueel aan het einde van de middag de jongste nog een kort dutje laten doen, maar alleen als dat nodig is. Dan heb je ze iig 1 keer tegelijk op bed, heerlijk is dat (vind ik) :) !

4. Jume

Jume Lid

Jul 10, 2015
    18
    0
    0

Tot een week geleden ging dit inderdaad goed! Maar de jongste is een kei in powernappen lijkt het 😂 ze gaat dan niet om 12.00 maar gewoon om 14.00 met een hoop gemekker en gejammer tussendoor helaas.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ah, dat is vervelend, is het niet een kwestie van wennen? Anders weer ik het ook niet voor je ... idd de jongste in de kinderwagen/buggy laten slapen?

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik zou gewoon, wanneer je in de ochtend naar de winkel wil, de jongste in de wandelwagen te slapen leggen, zodat je gewoon kunt vertrekken als je wil. Mits de jongste in de wandelwagen wil en kan slapen natuurlijk. Ik weet uit ervaring dat dat namelijk niet voor alle kinderen geldt.

Share This Page