Ervaringen extreme reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Heb je een wippertje. Kan je dan de baby gym niet daar over heen schuiven en zij er tussen zo dat ze misschien toch baby gym kan doen. Zo dat ze niet plat hoeft. Dus schuin zetten dat ding en eventueel een extra gesp er bij zo dat ze niet voor over kukelt.
    Dit kan je dus dan ook in de box zetten als je die hebt dat wippertje met babygym. Dan kan ze toch de wereld een beetje beter ontdekken. En heb jij even 10 min de handen vrij.???

2. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff wordt droevig van al deze verhalen... Morgen kinderarts voor verder onderzoek naar reflux omdat Nexium 2x per dag niet meer lijkt te werken... En ze poept ook niet echt veel... hoop niet dat ze nu ook nog verstopping krijgt/heeft!
    Sterkte iedereen met de reflux baby's :(

3. knap

knap Niet meer actief

lees nu pas de vorige reacties in plaats alleen de eerst posten:(:(:( sorry.
    In elk geval hoop dat ze wat voor je kunnen doen in het ziekenhuis en dat je meisje er goed door heen komt met haar reflux.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cb, ze deden er ook niks aan. Ze zeiden ook niet eens over nutriton iets ben ik zelf mee begonnen maar hielp niks. Ook niet 20 min rechthouden na voeding (alleen dat werd geadviseerd door cb. En mn dochter had verder geen last behalve bij neerleggen ergens.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Rozemarijke sterkte met de opname

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vreemd hoor...
    Nou hebben niet alle kids er evenveel last van, maar het blijft wel reflux dan.

7. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hier gewoon reflux. Maanden last van gehad maar nu hij meer rechtop leeft gaat het goed (nu 14 mnd). We zijn al lang van de medicatie (zantac met motilium) af.
    Wij hielden hem minimaal een half uur na het voeden rechtop. Ik had een schuin kussentje gekocht voor onder het hoofdeinde in wandelwagen en zijn bedje hadden we aan het hoofdeinde verhoogd. Hij wilde absoluut niet in de draagdoek. Wij kregen het advies om hem veel op zijn buik te leggen omdat de maaginhoud dan minder terugstroomt. Dit wilde hij ook absoluut niet... krijgen! Dit hebben wij toen heel langzaam (vanaf heel jong) opgebouwd.. week 1 een minuut, week 2 twee minuten. etc. Langzaam werden zijn nekspieren sterker en begon hij het leuker vinden om op zijn buik te liggen.
    Wij zij pas na 6 mnd volledig bv begonnen met vaste hapjes. Dit omdat er sprake was van koemelkallergie. Dit kan ook reflux klachten veroorzaken.
    Moeilijk, hoor! Ik denk niet graag terug aan die tijd. Heel veel sterkte!!

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    hij heeft altijd op zijn rug gelegen op de buik vond hij verschrikkelijk. bedje stond wel super schuin. hij huilde altijd als hij in bed lag.. maar gelukkig even. na 4 maanden werd het minder, maar dat kwam ook door de juiste medicatie.

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte met de opname, hoop dat je meer duidelijkheid krijgt over eventuele medicatie, en hoe nu verder

10. raspberry

Nou, het is goed gegaan vanochtend. Kleine meid heeft geslapen tot half 7 en is toen bij mij nog even in slaap gevallen tot 7.15m dus toen hoefden we nog maar een half uurtje te overbruggen voor we naar de OK gingen.
    Daar aangekomen moesten we wel nog een tijd wachten en toen was ze het wel echt zat en ging de honger echt dwars zitten, maar zolang ik met 'r liep, ging het gelukkig wel :) Iedereen die klaarlag om geopereerd te worden, heeft 'r uitgebreid kunnen bewonderen ;)
    Het maagklepje sluit idd niet goed, minder goed dan normaal is voor baby's. Er waren geen ontstekingen te zien, maar er is nog weefsel weggenomen om onderzocht te worden en daarvan moeten we met een week ongeveer de uitslag hebben. Kan zijn dat daar toch nog ontstekingen uitkomen, soms zijn die wel aanwezig, maar niet zichtbaar. Nog even afwachten dus...

Nu slaapt ze lekker en heeft vanochtend in het ziekenhuis ook lekker geslapen, beide keren in bed... slaapt hier nu thuis al anderhalf uur en nog niet wakker, zal dat dan de nasleep van de narcose zijn? Want dat ken ik dus niet van 'r.
    Verder poept ze d;r darmen helemaal leeg vandaag, er komt een hoeveelheid ontlasting uitzetten die echt niet normaal is... alsof dat allemaal opgehoopt heeft gezeten en nu loskomt.

Nouja, de komende dagen dus maar eens zien hoe het gaat, dat slapen in d'r eigen bed mag ze wel lekker blijven doen van me... :) Heerlijk, heb net even de was op kunnen vouwen gewoon weer en wat rommel in de kamer opgeruimd :)

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Fijn dat het zo goed gegaan is en ze nu lekker ligt te slapen. Narcose kan zo'n uitwerking hebben, maar mss heeft die ontlasting haar ook wel dwars gezeten.

Qua spelen e.d. Wij hebben hier een kinderstoel Chicco Polly Magic. Deze kan vanaf de geboorte, want hij kan op wipper stand zeg maar, bijna plat en er zit een speelboog bij. Erg leuk en makkelijke stoel.
    CHICCO Polly Magic Delicacy hoge stoel | Pixmania

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Fijn dat het goed gegaan is. ben benieuwd naar de uitslag.

13. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Fijn dat alles goed is verlopen.

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Fijn dat de operatie goed is gegaan, dat is al achter de rug nu de uitslag nog... Hoe is het nu met haar, nog veel slapen?

15. raspberry

Ja, ze slaapt alweer :) We weten niet wat ons overkomt, hihi. Ik reken er maar niet te hard op dat ze dit blijft doen, maar voor vandaag was het wel even heel fijn, heb even heerlijk bij kunnen tanken van alle spanning rond de kijkoperatie zo.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Fijn dat het zo goed is verlopen vandaag!!

17. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Jammer dat je niet kan aanklikken "dit vind ik leuk" net als bij fb ;). Heerlijk zo effe die rust, Kan het me heel goed voorstellen. (meegemaakt bij Cris).
    Hoop dat ze dat blijft doen.

Maar ik weet bij C die toen operatie kreeg aan zijn balletje. Dat hij paar dagen nog suf was van narcose, maar daarna ging hij weer verder :(

18. raspberry

Ik reken er idd niet te hard op dat dit blijft, want dacht zelf al wel dat het ws de nasleep van de narcose is, maar goed.... als dit net even is wat we kunnen gebruiken om 'r wel in een ritme te krijgen... ;)
    Dat vele poepen komt je niet bekend voor van na een narcose? D'r darmen zijn zich echt helemaal leeg aan het gooien, ze poept nu na elke voeding gewoon! :$ (Tot aan gisteren hooguit 1 keer per dag.... zelfs met de forlax ;)).

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    huu nee komt me niet bekend voor. heeft Cris niet gedaan. miss buikgriep?

20. raspberry

Nou, van buikgriep zou ze zich niet fit moeten voelen en het omgekeerde lijkt dus juist het geval: dat ze zich beter voelt dan ooit de afgelopen weken tevoren, (maar dus last van verstopping steeds gehad hier, en dat ze ook erg moest persen om er iets uit te krijgen).
    Dus hopelijk blijft dat zo, want ze drinkt nu ook ineens weer hele flessen (120+4) leeg... Afgelopen 2 weken was 70 cc de max van wat ze per voeding dronk en dat deed ze dan nog in 2 etappes... Nu gaat er weer in 1 keer zo'n hele fles leeg... :)

Deel Deze Pagina