Ervaringen Ferti Lily cup?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wishmommy84, 21 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishmommy84

Wishmommy84 Niet meer actief

Hi allemaal,

Omdat wij al weer een jaar bezig zijn voor de tweede was ik me aan het verdiepen of ik nog iets extra’s kan doen. Ik zag positieve ervaringen met de Ferti Lily cup op verschillende fora maar ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (zowel positief als negatief). Op dit punt wil ik alles wel proberen maar twijfel een beetje of het überhaupt wel helpt.

Alvast bedankt!

2. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Wij zijn ook al ruim 2 jaar bezig en heb deze maand de menstruatiecup gebruikt, het idee is hetzelfde. Gewoon proberen! Ik vond het wel prettig eigenlijk dat ik geen vieze kwak in mijn onderbroek had terwijl ik wel altijd na de daad plas.. Blijft altijd wat achter ofzo

Wishmommy84 vindt dit leuk.
  3. Wishmommy84

Dank je wel! Een herkenbaar :oops:. Extra spannend deze maand. Was het een beetje makkelijk in gebruik? Lees daar ook verschillende dingen over

4. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik heb hem afgelopen menstruatie voor het eerst gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Was wel even wennen met inbrengen en uithalen en wilde het bijna opgeven haha. Oefening baart kunst ;)

En tijdens mijn eisprong heb ik hem gewoon liggend ingebracht, dat ging eigenlijk nog het makkelijkst haha. Normaal staand! Ben erg benieuwd of het geholpen heeft :D

5. Wishmommy84

Ik ook! Fingers crossed

Roos02 vindt dit leuk.
  6. blondina1993

blondina1993 Actief lid

5 dec 2019
    408
    186
    43
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd ! Wilde hem deze maand voor t eerst gebruiken! Kan helaas mn ei niet echt vinden dus weet niet wanneer ik hem nu moet gebruiken

7. Wishmommy84

8. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ik heb tijdens beide rondes waarin ik zwanger raakte een menstruatiecup na de seks ingebracht om het sperma op te vangen en daarna ben ik meteen gaan slapen. Geen idee of het werkelijk ervoor gezorgd heeft dat ik sneller zwanger raakte, maar baadt het niet, schaadt het niet ;)

EerlijkeEva en Wishmommy84 vinden dit leuk.
  9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst eens advies vragen bij een arts. Mocht er medisch iets spelen heeft zo’n ding echt helemaal geen nut. Dan kan je je beter laten helpen door het ziekenhuis.

Ik hoop natuurlijk dat dit niet zo is hoor!

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    De zaadjes zaten al in je baarmoeder. Zo’n cup vangt alleen het overtollige vocht op. Het is niet zo dat zo’n ding de zaadjes ‘terugstuurt’ naar binnen ofzo. Ik denk dat het puur toeval is geweest dat je erna zwanger was.

11. Wishmommy84

Dank je wel! Wat goed dat het gelukt is in die rondes!

12. Wishmommy84

Dank je voor je reactie. Ik ben inderdaad ook in het ziekenhuis nu weer gestart met ovulatie inductie middels gonal f en pregnyl. Bij de eerste (ik was toen alleen nog ietsje jonger:)) was dat ook nodig. Het gebrek aan controle leidt er toe dat ik zoveel mogelijk “goede” dingen wil doen die kunnen helpen

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal hoor! Maar er zit een verschil tussen goede dingen doen, en nutteloze dingen doen omdat het goed voelt. Niet lullig bedoelt overigens!

Orchid24 en Wishmommy84 vinden dit leuk.
  14. Wishmommy84

Hahaha née, maar dat is precies wat ik wil horen! Ik word er gewoon best onzeker van en dan lees je weer iets en denk je van, nou misschien is dat voor mij dan ook wel de truc. Ik weet dat een jaar proberen heel normaal is, maar na 3 jaar MMM (inclusief mijn eerste) vind ik het ondertussen wel welletjes geweest:)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh ik begrijp je gevoel zo goed! Lees mijn onderschrift maar eens... ik weet alles van dingen willen uitproberen om het ‘proberen’. Maar het feit dat mijn vriend onvruchtbaar bleek heeft me wel een stuk realistischer gemaakt.

16. blondina1993

blondina1993 Actief lid

5 dec 2019
    408
    186
    43
    Vrouw
    Ik heb vandaag eindelijk positieve ovu test en zal de cup morgen gaan gebruiken! Bij ons is er verder niks aan de hand alleen hele lange cyclus (pcos). Vind het de moeite waard proberen voor ik moet starten met clomid!

Roos02 vindt dit leuk.
  17. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ik zeg ook dat ik geen idee heeft of het werkt, ik insinueer niks in ieder geval, maar er wordt naar ervaringen gevraagd. Of je die cup er nou wel of niet in doet na de seks, zorgt in ieder geval niet voor een gezondheidsrisico of iets dergelijks.

18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik ook nergens toch? Maar dit soort ‘hulpmiddelen’ geven we een extra vorm van hoop. Hoop is prima, maar dan moet het wel realistisch blijven. Pas als je zeker weet dat er geen andere dingen aan de hand zijn, kan zoiets echt helpen. Wanneer er wel iets aan de hand is, kan je je beter laten helpen door een arts. Maar dat is mijn mening.

Teveel (valse) hoop geeft ook extra harde klappen op het moment dat blijkt dat het niet gelukt is. Is mijn ervaring tenminste.

19. Kussensloopje

Kussensloopje Niet meer actief

Wat wel echt schijnt te helpen: niet meteen gaan plassen na de seks. Dan zet je druk waardoor je alles er meteen weer uitperst. Het beste is om nog even te blijven liggen. Hoelang precies weet ik niet, maar het schijnt wel effectief te zijn. Zelf val ik altijd direct in slaap en word ik meestal een uur of 2 erna weer wakker. En dan ga ik pas plassen en wassen.

20. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    De zaadjes zijn allang doorgezwommen hoor:roflmao: die zwemmen direct. Dat wat eruit komt is overig vocht.

Deel Deze Pagina