Wanneer indicatie IUI/IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Logan, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Aangezien wij beide niets mankeren en, op twee miskramen na, nu 2.5 jaar proberen zonder resultaat vroeg ik me het volgende af;

Staat er ergens beschreven wat de indicatie geeft voor behandelingen? Ik kan wel zeggen 'ik vind' maar daar bereik ik niks mee. ;)
    Ik heb morgen een afspraak adv de hsg, die overigens prima was en ben bang dat ze ons de deur gaat wijzen.

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Bij ons was na 1 jaar proberen en geen resultaat de aanleiding om door te sturen.
    Ik weet niet of dat overal het zelfde is.
    Je kan een afspraak maken bij je huisarts hier over

3. Logan

Logan Niet meer actief

De huisarts zijn we al geweest, alles is ook al onderzocht. ;) er komt alleen niks uit...

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Als er geen oorzaak wordt gevonden en je lang genoeg zelf geprobeerd hebt, wordt er meestal een berekening gemaakt van de kans op een spontane zwangerschap in het komende jaar. Is die kans kleiner dan een bepaald getal, dan kan er tot behandeling worden besloten. Dit is dan eerst IUI.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Oke duidelijk thanks. :)

6. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Wij zijn begonnen na 2.5 jaar met de iui. Onze hsg en alle andere onderzoeken waren goed. Na de hsg nog 4 maanden geprobeerd. Ze zeggen dat het de kans op een zwangerschap vergroot omdat het niets was geworden en onze kansen kleiner werden begonnen met de iui. Inmiddels gaan we voor een intake ivf.

Succes in elk geval

7. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi logan

bij ons kunnen ze ook geen oorzaak vinden voor het uitblijven van een zwangerschap.

vorige week ook hsg gehad. wij moeten nu weer 6 maanden zelf proberen en als wij in sept nog steeds niet zwanger zijn dan startte ze met iui.

Ik zou even het gesprek afwachten want ik was ook bang dat ze mij weer de deur zouden wijzen, viel 100% mee!

succes!

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik zie dat jouw laatste miskraam ook in april was, bij mij ook en ik ben daarna ook niet meer zwanger geworden. Mijn gyn zei dat ik nu in april terug mag komen voor onderzoeken en als daar niets uitkomt, moeten we nog even zelf proberen. Daarna kan je IUI krijgen en pas na 3 jaar geen zwangerschap zonder oorzaak krijg je IVF.

Toevallig loop ik in België voor die miskramen en daar starten ze veel eerder met IUI. Dit ook wel ivm medicatie die ik voor miskramen krijg en niet te lang mag gebruiken.

9. Logan

Logan Niet meer actief

We zijn vanmorgen geweest en we moeten inderdaad tot zeker twee jaar na de laatste miskraam wachten.
    Het positieve is ook wel dat alles goed is dus daar gaan we dan maar van uit.

10. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Heel goed, hou dat positieve vast!
    (en het kan hoor, kijk maar naar mijn onderschrift... ;) )

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik word daar heel blij van :) gefeliciteerd, wat fijn dat je al over de helft bent zeg.

Deel Deze Pagina