Ervaringen fieststoeltje Yepp Maxi (easy fit)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eva1983, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi meiden,

wij denken erover om het Yepp fietsstoeltje aan te schaffen (en die op de bagagedrager gemonteerd wordt)
    Ik ben benieuwd of dit stoeltje al prettig ervaren wordt, dus laat hier je mening achter!

Alvast bedankt!

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij hebben een Yepp met bevestiging aan de buis en die bevalt ons zo goed, dat wij er deze week nog een gaan kopen voor ons jongste kind! (en die komt dan bij mij op de fiets ipv het voorstoeltje).
    Vorig jaar waren wij de eersten in het dorp hier met een Yepp, en de fietsenmaker vertelde dat hij nu meer Yepp dan Bobike verkoopt!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb sinds kort een Yepp stoeltje. Moet er wel aan wennen, eerst zat ze voor op. Ik voel iedere beweging die ze maakt. En de voetriempjes vind ik erg stug. Wij hebben er een met zo'n bevestiging voor op de bagagedrager. Buisbevstiging kan bij mij niet omdat ik een laag frame heb, zo zeiden ze in de winkel.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik heb al een tijdje de Yepp maxi, hij bevalt super!
    Door de hoge rugleuning zit ze lekker beschermd, en ze zit er goed in vast.
    Wil over een tijdje ook zeker de Yepp mini voor voorop, die is zooo mooi!

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@ dreumesmama: ja die voor voorop is ook heel mooi, maar die heb ik voorlopig nog niet nodig én mijn bobike stoeltje is nog zo mooi dat ik het zonde van mij geld vind om daar ook een nieuwe voor aan te schaffen wanneer er een 2e kindje is. Dan maar 2 verschillende stoeltjes hoor ;)

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    hier ook erg tevreden over alleen de bandjes voor over de voet gaan erg stug maar voor de rest prima.Je kan hem er ook makkelijk vanaf halen als je een keertje weg gaat zonder kindje.

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben de yepp maxi al een jaar in gebruik, ik blijf grote fan! voor mij nooit een bobike, die haalt het echt niet bij het comfort en gemak van de yepp!
    (hier overigens gemonteerd op een easyfit bagagedrager)
    naast het zitcomfort, de perfecte zithouding, geen gejatte kussentjes zoals bij de bobike, hele goede gordel, vind ik het slot ook een enorm pluspunt, het is vrijwel onmogelijk de yepp te stelen (tenzij iemand de hele fiets meeneemt... en dan heeft ie er nog een flinke klus aan om alsnog de yepp functioneel te krijgen zonder sleutel)

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben vorig jaar de Yepp mini gekocht en die bevalt zo goed dat we ook voor de maxi gaan.

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik had de Yepp, met zadelbuisbevestiging gekocht, paste helaas niet op mijn fiest, dus nu mocht ik 'm omruilen (ondanks 2x gebruiken) voor die je bvestigd op bagagedrager (in mijn geval extra rekje) op man zijn fiets kan ie zo op bagage drager, en ik ben zo weg van het zitje! als er nog een kindje mag komen (ooit) wil ik ook het voorzitje er van :)

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Inmiddels heb ik het zitje besteld, in het zilvergrijs. (vriendlief vond dat mooier dan een gekleurde ;)) Hopelijk is hij voor het weekend binnen, dan kan ik 'm er vrijdagochtend op laten monteren en jullie laten weten hoe die bevalt!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind het een super-stoeltje! Wordt ook helemaal niet warm in de zon. Voetriempjes vind ik niet stug gaan. Het verstellen van de schouderriempjes vind ik wat lastiger.

Erg handig: je neemt hem er zo af als je dat eens wilt en hij is bevestigd met een slotje met sleuteltjes, dus een 'weirde' ouder kan hem er niet af stelen (is een vriendin wel eens gebeurd met een BoBike stoeltje...)

Hij zit ook heel fijn, zegt zoonlief. Hij zit er helemaal 'in', zegt ie.

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zilvergrijs was voorlopig niet leverbaar dus is het toch de limegroene geworden!

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Even een vraagje om in te vallen.
    Ik wilde ook goede verhalen horen en die ik hoor ik nu genoeg.
    Ik hoorde via een site dat ik ook de easyfit moet hebben, maar heb ik ook nog dat stuk extra nodig (de bagagebevestiging?) of kan hij zo op mijn eigen drager?
    En is hij zo makkelijk eraf te halen dat hij ook te gebruiken is voor 2 fietsen? Vind het zo zonde er 2 te kopen, want ze zijn best prijzig en er kan er maar 1 met kind tegelijk fietsen toch? ;)

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ september08: Het ligt aan je bagagedrager. Als je een bagagedrager hebt met een easyfit-window (een aantal 'nieuwere' modellen heeft dat standaard) dus een bepaalde afmeting, kan het stoeltje er direct op. Bij ons was dit echter niet het geval en hebben we allebei een Yepp Easyfit dragertje moeten aanschaffen. Die schroef je eenmalig op je bagagedrager. Vanaf dan is het Yepp stoeltje echt heel makkelijk van de ene fiets op de andere fiets te zetten. Wij zijn er superblij mee! Als je twijfelt, ga eens met je fiets naar de Halfords en probeer het uit!

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ok bedankt.
    Ik heb al gehoord, dat hij op mijn bloom past.
    Maar dan schaf ik voor mijn vriend de extra bagagedrager, scheelt weer een stoeltje..

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toch ook eens kijken wat voor fietsstoeltje ik moet gaan nemen... vanaf september moeten we op de fiets naar school namelijk :)

en zo op het oog zijn zowel bobike als yepp beetje hetzelfde idee..
    alhoewel ik toch neig naar bobike vind ik die slotjes ook wel een sterk punt.. woon hier niet echt diefstal vrij dus goed vast is wel belangrijk.
    maar bobike zit ze veel vaster in lijkt het.. (en ze is nooit meegeweest op de fiets dus ik wil wel zeker weten dat ze goed blijft zitten en niet dr voetjes tussen mijn spaken steekt :) )

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij de Yepp zijn de benen afgeschermd van het wiel.Weet niet of dat bij de Bobikezitjes het geval is.

18. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Veel plezier ermee, ik heb hem sinds vorige week, een heerlijk stoeltje vind ik. Ik heb hem ook op slot gezet zodat niemand hem mee kan nemen. En de bobike die ik eerst had staat nu bij mijn vriend achterop.

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    yepp schijnt een ergonomische zit te hebben. Dus goed voor de houding. Geen idee of bobike dat ook heeft.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee! En inderdaad makkelijk van de fiets af te halen als je hem even niet nodig hebt.

Deel Deze Pagina