dit is geen discussieforum en hoef ook geen mensen die zeggen dat het wel of niet kan zo jong, wil even ervaring horen van anderen die het wel hebben. Mn dochter wil al sinds ze kan praten oorbellen, omdat mamma ze indoet en ze loopt ook met plakkertjes of knipjes, gaat de deur niet uit zonder... Dus we hebben besloten om haar toch al oorbellen te geven. Eerst wilde we hiermee wachten tot ze ouder was maar nu hebben besloten toch nu te laten zetten. Echter wil ik het geprikt hebben en niet geschoten. Dit doet minder pijn en minder kans op ontsteking. Waar kun je dit laten doen omgeving Utrecht-stad?? Wil best naar omliggende dorpen/steden gaan maar het liefst zo dicht bij. Alle juweliers hier doen het vanaf 6 jaar of hebben de oorbelletjes voor zo klein niet op voorraad. Ik wil een goede juwelier die al wat langer bestaat en lief is tegen kinderen. Wie heeft er al oorbelletjes laten schieten bij hun kindje die jonger was dan 6 en waar heb je dit laten doen?
Ik weet niet of je nog op vakantie gaat? Wij hebben het in Portugal laten doen. Was zo gepiept en doordat ze de hele dag in het zoute zee water zat, werd het ook goed ontsmet. Ze was toen 1.5 jaar en nu is ze 3,5 jaar en het is nooit gaan ontsteken. Vroeger had je btw op aan de oude gracht "Het Oortje", ik weet niet of die shop er nog zit hoor.
Als je het wil laten piercen, volgens mij kun je dan het beste terecht bij piercingshop? Mij lijkt schieten trouwens minder zeer doen hoor maar het schijnt volgens mij dat prikken beter is, mij lijkt dat alleen niks, hihi. Adressen weet ik niet.
Hey, Hier in de buurt doen ze het vanaf een half jaar, het is in Ter Aar, ZH, ze zijn erg lief en hebben mooie knopjes. goud of zilver. Het is alleen niet echt heel dichtbij voor je, ik weet niet of je dat er voor over hebt?
Dank je wel! Ik hoop toch wel dat iets dichterbij ook kan... En zo niet dan maken we er gewoon een mooi dagje uit van
Waarom piercen ze niet onder de 6? Het lijkt mij dat ze niet 'zomaar' het allemaal niet onder deze leeftijd doen?
Dat is omdat ze geen kleine oorbelletjes hebben voor onder de 6 jaar en deze ook niet in het assortiment nemen. Of omdat het niet goed loopt ofzo... geen idee.
de kleine meid van een vriendin van me heeft het ook al heel vroeg laten doen, toen ze volgens mij net 2 was. ze wilde het ook PERSEE 'belletjes in mama' nou en huppa. ik weet alleen niet waar ze dat heeft laten doen, het zal hier in de buurt van Nijmegen zijn dus dat is het niet voor je. ook een ander kindje bij de psz van Jill heeft ook belletjes in. dus het kan wel....
Hier in het dorp schieten ze al oorbelletjes vanaf een paar maanden. Het lijkt me wel beter om te schieten, doet minder zeer. Je krijgt een soort alcohol mee om te ontsmetten. Ik heb hier dames rondlopen die beiden rond de 8 maanden waren bij het schieten van oorbelletjes, nooit geen ontstekingen gehad. Ook mijn oudste zoon was rond de 6 maanden en heeft nog nooit een ontstoken gaatje gehad. Ik moet wel zeggen dat ik me strikt heb gehouden aan de regel om de eerste 6 weken zweerknopjes te laten dragen en 1x per dag te ontsmetten. Daarna is er alleen echt goud in gegaan. De oudste dame die nu 13 is begint nu pas met het verwisselen van haar oorbellen en heeft er inmiddels aardig wat. Ook van gewone oorbellen heeft ze dus geen last. Succes met zoeken
Bij mij zijn gaatjes geprikt toen ik 4,5 jaar oud was. Een tijd later moest er een opnieuw (was vreselijk ontstoken geraakt, maar toch wilde ik een nieuwe), die is geschoten. En ik heb later nog een 2e setje laten schieten. Schieten deed bij mij véél meer pijn dan prikken, vooral de uren erna. Ik zou dus ook kiezen voor prikken ipv schieten. Bij mij was het bij een gewone juwelier, maar we hebben het nu wel over 100 jaar geleden . Geen idee waar, dus sorry, ik kan je niet helpen. Wel zit hier op het kdv een meisje van 1 jaar met gaatjes, er zijn er dus zeker wel die het doen bij kleintjes.
Ik heb het in Bleiswijk laten doen, schieten dan... Gewoon bij een juwelier en genoeg knopjes op voorraad. Ik heb er nog niks aan alcohol o.i.d. op gedaan. De alcohol haalt de natuurlijke vetten van de huid weg en dat zorgt juist voor een mooi litteken. Je kan dus beter niks doen, tenzij het ontstoken is. En de eerste 6 weken 5 keer per dag de belletjes draaien.
in amsterdamse poort doen ze het overal vanaf een paar maanden.. meeste turkse juwelieren doen het ook vroeg
Even een andere vraag: Wat een leuk idee, klipjes! Waar kun je die krijgen voor je dochters leeftijd? Ik vind belletjes prikken/schieten nog een beetje eng op deze leeftijd maar vind het wel erg leuk staan. Vandaar mijn interesse in de klipjes die je beschrijft.
Mijn dochtertje bijna 3 heeft ook altijd gaatjes gewild, maar ben er zelf niet zo gek op bij jonge kinderen. Tot ze op een dag met een vork in haar oorlel begon te prikken en ze het zelf wel even zal gaan doen. De volgende dag naar een juwelier gegaan en die deden er totaal niet moeilijk over (was gewoon in een dorp in overijssel) Toen wou mijn oudste dochter 4jaar ook dus zij ook maar even naar een juwelier in ons eigen dorp deed het ook niet. de andere juwelier die we hier hebben zitten deed het ook zo. Ze hebben geen kik gegeven. Bij mijn jonste schoten ze het er in en bij mijn oudste prikt ze. Mij leek het schieten wel fijner trouwens. Heb je alle juweliers bij je in de buurt geprobeert.Zit er vast wel een bij die het gewoon doet
hier in gouda schieten ze ze wel onder de 6.. heb je alle zaken al geprobeerd in je stad? bij ons was er ook maar 1 die het doet.. ze schoten wel met 2 mensen tegelijk
Mijn dochter wil ook zo graag oorbellen. Ze krijgt ze nu voor haar verjaardag. Hier schieten ze de oorbellen.
Er zal in Utrecht vast wel Claire's zitten? Hier in Almere doen ze het ook niet meer bij de juwelier, en bij Claire's wel. Daar doen ze het vanaf 4 maanden. Afgelopen maandag heeft mijn oudste dan eindelijk haar oorbellen gekregen!