Heb het ook bij een ander topic gepost, maar ook even hier. Heb echt tips nodig.... Mijn dochter is 7 maand oud en krijgt een antibioticakuur. Nu is het geval dat ze direct na het toedienen van de AB enorme hoeveelheden uitspuugt. Ik: -geef het via een spuitje -spuit het beetje bij beetje in haar wangen -houdt haar liggend - zittend, allebei geen succes -geef het vóór de voeding, maar ja, overdag zit er altijd nog wel wat in de maag Wat kan ik toch nog proberen? Ik zie er enorm tegen op om die AB weer te geven, want het is dus elke keer hetzelfde en we moeten nog 5 dagen! Wie heeft tips?
even bellen met een huisarts of huisartsenpost, als ze er zo erg van moet overgeven kan ze er misschien niet tegen? mijn meisje heeft al 3 kuurtjes gehad, ook met een spuitje en hier nooit last van gehad.
Ik gaf het via de speen van de fles. Speen eraf en in het mondje, en dan spuitje legen in de tuut. Zo zuigt ze het rustig naar binnen.
ik geef het ook via de flessenspeen, danique krijgt ook 2x per dag med. tegen de reflux, die doe ik ook in de flessenspeen, voordat ze in de gaten heeft dat het geen melk is,is het al weg, succes!
Hmmm, die speen kan ik wel eens proberen. Ik hoop dat het er doorheen komt, want het is een vrij dikke substantie. Maar het proberen waard. Anders weet ik het ook niet meer hoor... Dit is al de 2e antibiotica waarvan ze gaat overgeven.
Wij hebben nu op dit moment een kuurtje. Ik doe het gewoon door de fles heen. Dit kon volgens de huisarts en ook volgens de apotheker. Ze heeft amoxicilline. Succes!
welke ab is t? Collin heeft 2 kuren gehad, amoxicilline, dit was een groot succes vond ie heerlijk! En Clazid.. dit was een drama, kwam er gelijk uit, incl eten... was ook te smerig en klonterig voor woorden dus na 2 dagen gestopt want alles wat ik in zijn mond wilde stoppen kwam eruit.. wilde niet dat hij een afkeer zou krijgen tegen eten!
Idd, amoxiciline was hier ook een succes qua smaak, die hadden we eerst. Alleen dit kwam er net zoals deze weer uit, ook toen ik het ging mengen met voeding. Dan kwam het met voeding en al er weer uit. Nu is het clazid en dat komt er dus ook uit. Vindt ze inderdaad ook niet zo lekker als amoxiciline. Lijkt me toch sterk dat ze tegen beide niet kan? En de ene keer blijft het net wel binnen, maar meestal hebben we pech. Gelukkig pas weer morgenvroeg dat ik me er weer druk om moet maken. Moet morgenmiddag toch weer in het ziekenhuis zijn, dus loop dan wel even langs de kinderafdeling waar ze afgelopen week heeft gelegen. Daar gebeurde het trouwens ook! Maar toen dachten we nog dat het door slijm ophoesten kwam. Maar dat was nu echt niet het geval.
ik zou t wel even melden, is niet goed... misschien andere AB proberen.. Collin krijg ook uitslag van de amox.. en ook van Clazid.. gewoon overgevoelig ervoor dus (net als ik ) sterkte ermee!
Onze kleine vindt het heerlijk. Misschien dat het doord efles mag. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ze de fles opdrink. Desnoods eerst mengen in bv 60 ml (dat krijgen ze vaak wel op) en daarna de rest. En anders misschien door een beetje vla/toetje. Onze kleine vindt toetjes heerlijk. Om iets toe te dienen wil ik nog wel eens een uitzondering maken en het met wat vla mengen. Er zijn ook speciale toetjes voor baby's
Je geeft aan dat je kindje echt na die tijd spuugt? Dan toch even horen bij de huisarts ! Want misschien kan je kleintje er niet tegen!
Onze dochter werd ook misselijk van de antibiotica (amoxiciline..), dat kon ook een bijwerking zijn. Maar ze spuugde niet (alleen) direct na het toedienen, maar ook een paar uur erna. Wij hebben toen ook iets gekregen tegen de misselijkheid (domperidom). Vanaf toen ging het een stuk beter.. Toedienen zelf was geen probleem, ze vond het heerlijk..!!