Dochter plast de verkeerde kant op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door babylove26, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo!

Wij zijn bezig met het zindelijk maken van onze dochter en dat gaat heel goed zeker met dit weer en in de blote billen lopen. Ze geeft nu zelf aan en gaat ook zelf naar de wc, nu is het mij opgevallen dat ze de verkeerde kant op plast dus niet zoals ik bijvoorbeeld recht naar beneden maar ze wijkt heel erg uit naar rechts, gevolg is dat alles nat is en het lijkt me niet de bedoeling. Ze laat me niet kijken en ik heb al een keer ''goed geveegd''om te kijken of dan de richting veranderd maar helaas.

Iemand ervaring hiermee?

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Niemand die dit ook mee heeft gemaakt?

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Is dat elke keer of incidenteel?

Ik heb namelijk ook al mijn hele leven dat ik soms recht naar beneden plas maar ook vaak afwijk naar rechts en ja, dat is niet zo prettig want dan heb je soms echt je bovenbeen nat :).
    Maar goed, daar zijn vochtige doekjes goed voor, dus het hoeft niks geks te zijn maar prettig is het niet.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook last van verkeerde richtingen gehad. Het was vooral het heel onderuit gezakt zitten op de wc.
    Wij leren haar een goede houding aan. Ik zeg altijd; Rechtop zitten met een holle rug. en duw dan in haar rug zodat hij hol wordt. Mijn man zegt dan; goed naar voren buigen. Dan is haar houding zo dat het recht naar beneden gaat.
    Het gaat nu bijna nooit meer mis.
    Ik denk dus kwestie van kijken hoe ze goed zit.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een kwestie van goed zitten. Als mn dochter op de wc zit zonder voetenkrukje en verkleiner plast ze dr benen nat of over de rand ( boogje tussen dr benen door uit de wc ) als ze goed zit - op jonge leeftijd op de po - dan plassen ze als het goed is naar beneden.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    goed laten zitten rechte rug, ontspannen buik, voeten stevig op de grond, niet te veel afstand tussen de benen.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dit heb ik zelf ook een paar maanden gehad na de bevalling van de jongste! Super irritant, denk door het litteken van de hechtingen ofzo. Het is nu weg, gelukkig.
    Bij een kindje verwacht je niet een dergelijke reden ;). Misschien leunt ze iets opzij? Een goede houding is heel belangrijk. Mijn dochter moet ook iets voorover leunen, op de verkleiner zitten en krukje onder de voetjes. Dan gaat het goed. Op het potje heeft ze wel een paar keer vooraan erover heen geplast, zat ze iets te ver naar voren icm wat achterover geleund :D.

Deel Deze Pagina