1e verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloemetje45, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Hallo dames,

Mijn kleine man word binnenkort 1.
    Wat hebben jullie zoal gevraagd voor cadeaus?
    En hoe hebben jullie dit gevierd?
    Tips zijn welkom :)

2. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Hier is de eerste verjaardag ook in zicht! Ik lees even mee :)
    Mijn vriendin had als tip om op internet zo'n verlanglijstje in te vullen waarop mensen kunnen afstrepen wat ze hebben gekocht. Zodat je weet dat je nuttige cadeaus krijgt en geen dubbele dingen. Werkte bij haar heel goed!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben z'n 1e verjaardag 's morgens en 's middags gevierd. Zoontje sliep nog maar 1x dus hier omheen gepland.
    's Morgens van 10.00- 12.00 en 's middags van 15.00- 17.30, avondeten gewoon met z'n drieën gedaan.

Wat hij hier zoal heeft gekregen:
    - driewieler
    - waterbaan
    - opblaasbadje van Lief
    - veel duplo
    - buitenspeelgoed
    - rugtasje van Lief
    - kruiptunnel van ikea
    - boekjes en cd'tjes
    - dvd van Nijntje
    - magnetisch tekenbord van Nijntje

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij zijn 's morgens naar mijn opa en oma gegaan, die kunnen zelf niet meer komen. En verder hebben we de visite 's middags na haar slaapje laten komen. Zo kon ze 's avonds gewoon lekker op tijd naar bed. Ze was ook bekaf toen.

Dingen die ze heeft gekregen:
    - vtech baby walker
    - baby keyboard
    - boekje
    - duplo
    - vormenstoof
    - blokken trein
    - baby tablet

5. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden de visite in de middag gepland na het slaapje. dus rond een uur of 2 alleen de eerste gasten hadden dat niet helemaal begrepen en waren er al om 12 uur. We hebben voornamelijk duplo gevraagd. Dat is zo heerlijk tijdloos. Er zijn wel een aantal mensen geweest die met iets anders kwamen maar dat hadden we al verwacht.

Wat wij wel hebben gedaan en wat echt erg leuk was is een aparte taart regelen voor mijn zoontje. Die mocht hij helemaal alleen "opeten". Dat was echt hilarisch.

6. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Dank je voor de ideeën!
    Wat hebben jullie zelf gegeven voor de 1e verjaardag?

7. Veera

Veera Niet meer actief

Ik kijk ook al uit naar haar eerste verjaardag :D ze krijgt een speelhuis voor buiten van ons, en iets van vtech toettoet van haar opa en oma.
    Ze heeft al heel veel hier, babywalker, loopauto, speelmat en berg speelgoed en knuffels dus vraag aan de rest maar kleertjes denk ik ofzo.

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook bijna 1 jaar, en ik heb nog geen idee! Dus ik kijk even mee :D
    Mijn zoontje is wel weg van bumba misschien dat ik daar voor ga kijken!

Hij heeft al zoveel speelgoed haha babywalker van Nijntje en dat soort dingen, misschien wat kleding nog, maar dat heeft hij ook al zo veel haha:D

9. Verox

Verox Niet meer actief

Mijn dochter kreeg een houten driewieler loopfiets van ons.
    Van haar grootouders kreeg ze haar eerste pop, van de andere een houten poppenwagen.
    Verder een voorleesboek van Jip en Janneke, toettoet en Duplo.

Wij hadden een aantal mensen uitgenodigd voor de hele dag. Die kwamen om 10 uur en mochten meelunchen.
    Na de lunch ging de kleine meid naar bed.
    Toen ze wakker werd was er taart en daarna kwamen de andere gasten tot etenstijd.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Oja misschien een hobbeldier? Is echt super gaaf! Mijn zoontje heeft een hobbel dino, ik denk dat hij er straks veel plezier van heeft als hij wat groter is

11. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ook wij hadden de visite gepland na het dutje die op dat moment nog tot 12 uur sliep. Als eerste hebben we cadeautjes uitgepakt en vervolgens een megataart moment gedaan. Dat laatste is een aanrader, maar wel met een zeil of iets onder de stoel 😉
    Tot slot wilden we naar de kinderboerderij gaan die dichtbij zat, maar wegens omstandigheden niet meer gedaan. Dat kan wel fijn zijn voor kleintjes even lekker energie kwijtraken.

Qua cadeaus verlanglijst:
    - houten loopwagen
    - tuinhuisje/speelhuisje
    - boeken
    - duplo
    - puzzels
    - eerste bestekset
    - eerste serviesset
    - speelgoedkist
    - gifwijzer
    - kleding

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben het ook ongeveer zo gevierd. Zijn na taart en cadeautjes wel nog naar park(speeltuin/terras) geweest met z'n allen; dl wilde helemaal niet slapen die dag dus kwam handig uit.

Qua cadeaus : loopkar, kralenboogspeelding, kinetisch zand, boeken, stapeltoren, hamerbank, puzzels, dat soort dingen.

13. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Dank jullie wel :)

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter wordt vrijdag 1.

Van ons krijgt ze : Zoefzoef boomhuis en een ballentent
    Van mijn ouders een loopauto, bon voor 1ste schoentjes
    Van mijn broer een zachte babypop
    Van mijn schoonouders een babyschommel voor buiten

Wij vieren het zaterdag. Enkel de (schoon)ouders komen (mama's zijn ook de meters). Schoonzus, mijn broer en man zijn oma.
    Lekker rustig :)
    We laten een Minnie mouse taart maken en erna doen we broodjes.

15. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het klein gevierd, rond half elf bezoek (na ochtendslaapje), niet teveel mensen, samen geluncht en daarna ging ze weer op bed voor haar middagdutje. Bij het versieren had ik rekening gehouden met dat wat zij leuk vindt, zoals slingers met lampionnetjes eraan.
    We hebben een gezamelijk cadeau gevraagd aan de familie, ze heeft namelijk al zo ontzettend veel speelgoed en ik wilde graag iets wat een tijdje meegaat en je eventueel ook kunt bewaren voor later. Daarom hebben we de familie gevraagd om of de boerderij of het geluidenhuis van Little People. Het werd de boerderij. Van ons kreeg ze een nieuw ingerichte speelhoek, ze wilde al een tijdje niet meer in de box.

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben er ook al mee bezig.

We vieren het waarschijnlijk op een zaterdagmiddag van 14-17. Tot nu toe liggen haar slaapjes daar redelijk om heen. We nodigen wel redelijk wat mensen uit dus hoop heeeeel erg dat het mooi weer wordt want dan kunnen in ieder geval de kinderen naar buiten.

Ik hou jaarrond een lijstje bij op lijstje.nl om te voorkomen dat ik niet van alles moet gaan verzinnen :p van ons krijgt ze waarschijnlijk een watertafel. Op het lijstje staat onder andere:
    Schelpen zandbak + zand + speelgoed
    Aantal voorleesboeken/prentenboeken
    Rugtasje voor op de opvang
    Wat specifieke kleding (bijvoorbeeld badpakjes of spijkerbroek maat 80)
    Cadeaukaart voor babyzwemmen
    Muziekinstrumentje (keyboardje)
    Loopauto'tje (zo'n ding waar je ook op kunt zitten)
    Boerderij van little people
    Speelgoed voor buiten

De gasten weten dat ze gewoon al heel veel heeft dus we vragen of ze iets van het lijstje willen kopen, centjes geven of gewoon niets mag natuurlijk ook :)

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij gaan als 'kinderfeestje' met de groep van de zwangerschapscursus (6 baby's en 12 ouders in totaal) een Pancakes & Pajamas feestje doen. Alle baby's komen dan in hun pyjama rond een uur of 9 in de ochtend 'ontbijten' met pannenkoeken. Mijn zoontje gaat vaak rond 10 uur weer slapen, dus dan blijft het ook voor de kleintjes leuk.

Tussen 12 en 15 uur is hij in de middag vaak wakker, dus dan willen we zijn verjaardag vieren met vrienden en familie. Het wordt waarschijnlijk een behoorlijke club, dus ik zoek nog naar ideeën. Ik zag net de kinderboerderij voorbij komen en dat lijkt me ook wel leuk. Ook fijn dat het niet allemaal in huis is.

We hebben op lijstje.nl een cadeaulijst gemaakt voor inspiratie. Van ons krijgt hij een Spherovelo, van mijn ouders een activity walker en van mijn schoonouders een Trunki. Het hoofdthema voor de kleinere cadeautjes is alles wat herrie maakt...

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Staan leuke ideeën tussen zoals een ballen tent :D die onthoud ik!

Heeft iemand de toet toet ambulance? Ik wil dit voor mijn zoontje kopen als hij 1 word, ben benieuwd wat jullie kindje ervan vind :)

En welke toet toet's zijn nog meer leuk?

19. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Mijn zoontje vind de auto ambulance van toet toet helemaal geweldig. Hij heeft deze voor zijn eerste verjaardag gekregen en speelt er nog steeds elke dag mee.
    We hebben ook de garage maar hij gebruikt die meer om op te klimmen.
    Ik zou er wel een paar losse auto's bij kopen.

20. Veera

Veera Niet meer actief

O, deze krijgt ze trouwens van ons ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,7 KB
      Weergaven:
      0

Deel Deze Pagina