Hallo allemaal, Ik kom even van me afschrijven. Ik ben vandaag 37+6 weken zwanger van een mannetje. Ik zit bij een verloskundige praktijk waar 4 verloskundige de controle afspraken doen en waarvan 3 de bevallingen doen. Nu vind ik dit helemaal niet erg en ze zijn stuk voor stuk hartstikke aardig. Nu is het wel zo dat ze allemaal verschillende ideeen en meningen hebben over de kleine. Het begon met ongeveer 26 weken toen ik in het ziekenhuis geweest was voor een CTG vanwege minder leven. Alles was toen in orde alleen de gyn vond dat de kleine wel heel groot was. Daar is toen dus een echo voor gemaakt en hij zit idd wel constant op de bovenlijn maar dat heeft hij vanaf het begin ook al gezeten. Nu heb ik een aantal weken achter elkaar dezelfde verloskundige gehad bij mijn controles en die had het er constant maar over dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze liever een te grote dan een te kleine baby heeft. Alleen dat we er wel rekening mee moesten houden dat ie er nog uit moet. Ik ben klein en smal dus... Ze had het al over evt inleiden etc. Mijn vriend werd hier helemaal gek van omdat ze het per controle wel 30 keer zei Nu heb ik met 36 weken nog een extra groei echo gehad en wat bleek vorige week: Hij was toch weer bijgetrokken en iets minder boven gemiddeld. Dus vriendlief blij! Ikzelf ben heel nuchter en zie het allemaal wel. Maar dus de grootte maakte niet meer uit en we mochten gewoon gaan afwachten tot de kleine man er zin in had om op de wereld te komen. Vandaag had ik mn wekelijkse afspraak weer en het was een nieuwe verloskundige die er eentje moet gaan overnemen als die met zwangerschapsverlof gaat. Nu had zij mij en de kleine nog nooit gezien en wilde "kennis maken" zoals zij dat noemde. Nou vroeg ze of ik verwacht dat ie snel komt, waarop ik antwoordde dat wij ervan overtuigd waren dat ie in de 37e week zou komen. Wat dus nu de laatste dag zou zijn. Waarop zij zei dat ze liever had dat ie nog even zou blijven zitten omdat 37 weken wel heel vroeg is. Toen mocht ik gaan liggen en ging ze naar de kleine voelen waar ze op dat moment schrok van de "hoeveelheid baby" die ze voelde. Waarop ze zei dat ze hoopte dat ie toch niet meer zo lang blijft zitten. En om het verhaal dan nog af te maken vond ze dat ze weinig vruchtwater voelde waarvoor ik nu zondag wéér een echo krijg! En dat terwijl 2 echo's geleden werd gezegd dat ik nog zo veel vruchtwater had voor zo'n grote baby... Dus we gaan maar afwachten tot zondag en dan waarschijnlijk horen dat de mevrouw die de echo doet het weer onzin vind dat wij daarvoor doorgestuurd zijn. Dat was vorige keer over de grote baby ook zo. Maar we mogen onze kleine in ieder geval nog een keertje zien! en dat is altijd leuk! (zoals mijn vriend zegt "we krijgen wel waar voor ons geld!") Ik kan er allemaal wel om lachen omdat ik er zelf heel nuchter tegenover sta. Maar mijn vriend daarentegen heeft nu weer iets nieuws om zich zorgen over te maken! Ik vind dat zo sneu want hij is er van slag door totdat hij hoort dat het goed is... naja nog eventjes...
dat is wel een erg lastig nadeel aan een groepspraktijk.ik ben ook in een groepspraktijk voor mijn zwangerschap en heb een gyn gehad die ik echt vreselijk onaangenaam en onvriendelijk vond...dus die wil ik niet meer.maar ja... jij zal blij zijn als de jongen er eindelijk is en gezond en wel en jouw vriend zal héél opgelucht zijn. spannende dagen voor jullie nu ik wens je (groot of klein zoontje)een mooie en makkelijke bevalling toe!
Vervelend dat iedereen zijn eigen mening heeft.. Ik duim dat je toch een 'gemakkelijke bevalling' hebt en dat je manneke het super goed doet! En jij ook natuurlijk.
vervelend dat heen en weer geslinger.. Hier zeiden ze in het ziekenhuis en bij de vlk dat het een grote baby zou worden,.. Nou hij is geboren met 41,3 en woon 2960gram en was 48cm..