Wanneer fietsen met de kleine

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Bloemetje45, Mar 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

Jul 21, 2014
    220
    74
    28
    Hallo,
    Vanaf wanneer mag je fietsen met je baby/dreumes?
    Mijn kleine man is net 1 jaar.
    Maar kan nog niet zelfstandig in zit komen, wel is ik hem een hand geef komt ie zelf tot zit.
    Graag hoor ik advies en meningen.
    Alvast bedankt!

2. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

Jul 21, 2014
    220
    74
    28
  3. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

Jan 4, 2016
    1,007
    4
    38
    Vinkeveen
    Ik dacht als ze zelfstandig kunnen zitten. Je hebt natuurlijk wel wat balans nodig. Anders vallen ze om ;).

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Pas wanneer een kind volledig zonder hulp vanuit lig naar zit stand kan. En dan in het begin alleen zo lang fietsen als dat het kind rechtop kan blijven zitten. Dus als hij thuis na 5min alweer omvalt dan niet langer dan 5min fietsen.

5. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

Jul 21, 2014
    220
    74
    28
    Hij kan van lig na zit nog niet zelf, maar wel als ie staat kan ie in zit komen.
    Hij kan wel al heel lang zittend spelen.
    We hebben tips van fysio gekregen, hoe we hem kunnen stimuleren, maar hij vind het wel goed zo.
    Inmiddels loopt ie langs de tafel.
    Denk dat ie zelfstandig zitten niet vanuit lig gaat doen?
    Kan het kwaad als ik nu al zou fietsen met hem?

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Ik heb geen idee of de nek en rug spieren voldoende zijn ontwikkeld als hij al wel langs de tafel kan lopen. Als hij dat niet had gekund dan moest je absoluut niet gaan fietsen. Ik zou het aan de fysio vragen of en hoelang je mag fietsen, die kent je kind en weet wanneer het wel of niet kan. Ik zou niet gaan fietsen zonder eerst te overleggen met de fysio, ook geen klein stukje.

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Sommige kindjes slaan dingen trouwens over. De mijne niet maar leek ook wel eeuwigheid te duren voor hij ging zitten, niets leek erop dat hij dat snel zou doen, tips van fysio werkten hier ook niet en ineens op een dag kwam ik de woonkamer weer in en zat meneer rechtop in de box! Dus het kan nog komen misschien.

Share This Page