Wij zijn op zoek naar een goede degelijke auto uit bouwjaar 2004 / 2005. We hebben altijd volkswagen gereden en dit beviel erg goed, maar we vinden het best duur. Nou is ons oog gevallen op een Ford Focus, maar we kennen het merk niet zo goed, dus ik vroeg mij af of iemand zo'n auto heeft en hoe die bevalt? Liefs Tumtummetje
Wij hebben sinds eergister een focus TDDI. Tot op heden bevalt hij echt perfect. Superfijn ding! Hebben van ´ervaring deskundige ´ dat de TDDI iets betrouwbaarder is dan een TDCI.
Wij hebben ook altijd VW gereden maar vanaf vorig jaar een splinternieuwe ford focus TDCI Titanium (lease auto) en wij zijn er echt super over te spreken! Rijdt en zit echt HEERLIJK. Wij hebben er nu al weer meer dan 60.000 km mee gereden en nog geen gekke dingen mee gehad.
Ik les in deze auto, en ik vind het een fijne auto.. Maarja, ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal
Wij hebben een Ford Focus Diesel (geen idee of het TDCI/TDDI ofzo is, haha). Het is wel een ouwetje (1998). Maar we vinden hem heel fijn rijden. Heeft ons nog nooit in de steek gelaten. We rijden hem al een paar jaar, maar buiten de normale beurten om, nog niks aan gehad... *afkloppen*
Wij rijden ook in een Ford Focus TDDI? station (2001?) en we zijn er zeer over te spreken. We zitten nu op bijna 250.000 km en zijn geen gekke dingen tegen gekomen. Hetgeen wat mij opviel is dat de wegligging erg goed is en dat het voorruit erg groot is dus je hebt een goed zicht op de weg. Wij willen niet anders meer en de ruimte is ook heerlijk. Wij hebben inderdaad ook bewust gekozen voor een TDDI ipv een TDCI. Gr Megan
Ook wij rijden een ford focus TDDI. Maar dan wel benzine. Heerlijke wagen! We hebben m nu 8 mnd. Moet er wel bijzeggen dat ons slot wat problemen geeft. Als het koud is buiten springen de deuren steeds vanzelf op slot. Normaal gesproken niet zo erg. Maar je moet dus niet even je sleutel in het slot laten hangen als je uitstapt. Maar dit zal neem ik aan alleen bij die van ons zijn. Maar verder een geweldige wagen. We zijn er echt super blij mee!
Wij hebben ook een Ford Focus diesel en we zijn er supertevreden over. Betrouwbaar, zuinig en weinig onderhoudskosten (bijv. de distributieriem hoeft enkel om de 160.000km vervangen te worden en is ook nog relatief goedkoop bij een focus). De auto is ontzettend ruim en rijdt voor een station behoorlijk pittig. Nadeel vind ik het zitcomfort. Hiervoor hadden we een Volvo station en vergeleken daarmee zitten de stoelen van de focus minder lekker.
Nou, zo te lezen bevalt het erg goed! We Ford die wij alleen gezien hebben heeft een TDCI motor en ik hoor dat die minder zijn dan de TDDI. Hmmz, misschien moeten we daar dan nog even voor nadenken. Volgens mijn man is de TDDI een ouder type motor en ligt de TDCI in de wat nieuwere types.
Wij rijden sinds kort een Ford Focus futura wagon. (wel benzine) Dus niet hetzelfde als wat jij bedoeld, maar Ford bevalt ons uitstekend tot nu toe, eerst altijd Renault gereden, maar dit is echt een erg fijne wagen.
Wat mij opviel is dat hij ontzettend stabiel op de weg ligt. Het voelt heel betrouwbaar op 1 of andere manier Wij hadden hiervoor trouwens Opel...
Ik heb even onderzoek gedaan en ik zag dat de TDDI echt van Ford is volgens mij en dat de TDCI frans is. En ik ben niet zo erg fan van Franse auto's, dus het wordt zeker weten een TDDI. Van welk jaar is jullie Ford en hoeveel km heeft ie op de teller?
Ik heb er ook een... bevalt goed. Weinig tot geen onderhoud en als er eens iets mee is, dan zijn vervangende (ford) onderdelen niet duur
Uit 2001 en niet schrikken, maar heeft nu al 235.000 km op de teller. Ik rij onwijs veel voor mijn werk. Ik rij niet voor niks diesel . De auto bevalt nog steeds zo goed dat ik geen zin heb om hem in te ruilen ondanks de leeftijd en het aantal kilometers.