Weer een slecht-slapen topic -10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nieko, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik weet het...weer een slaaptopic. Maar ja, het is ook zo'n belangrijk onderdeel van je functioneren: voldoende slapen! En dat schiet er de laatste tijd flink bij in hier :)

Mijn zoontje van 10 maanden heeft nog nooit echt doorgeslapen, maar zo erg als het nu is.... Hij gaat tussen 19 en 20 uur naar bed, en slaapt dan als een blok tot ongeveer 23.00 uur. Hij krijgt dan nog een fles of we maken m wakker voor de fles. Vervolgens slaapt hij tot 2.00 ongeveer en dan begint het onrustige slapen: om het uur ongeveer wakker en dan huilen. We treffen 'm dan op zn buik aan in bed, waar hij erg onrustig is. Soms zelfs echt overstuur met heel lang na snikken (zo zielig). We kunnen m goed troosten, dat is het "probleem" niet. We snappen alleen niet wat er steeds aan de hand is, en ook (en niet geheel onbelangrijk) het breekt ons op! Vaak geven we m zijn speentje, leggen m op zijn zij en aaien wat over zijn bolletje. Hij kalmeert dan snel en lijkt in slaap te vallen. Soms slaapt hij dan dus een uur, maar soms ook wordt hij na 15 minuten weer wakker en gaat huilen.

Herkent iemand dit? Iemand enig idee? Tips...?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Heeft hij die fles van 23.00u nog echt nodig? Is er misschien een manier om overdag wat meer eten in hem te krijgen, zodat hij dan niet wakker wordt of gemaakt hoeft te worden? Kindjes (net zoals volwassenen overigens) slapen het best en het diepst aan het begin van de nacht. Het is maar een theorie, maar ik kan me best voorstellen dat altijd tijdens deze kostbare slaap een fles geven ten koste gaat van de diepte/intensiteit van de slaap, waardoor hij eigenlijk niet genoeg diepe slaap krijgt en de rest van de nacht "overprikkelt" is. Mocht het een optie zijn dan zou ik eens een week of twee geen 23.00u fles geven en kijken wat er dan gebeurt. Overigens heeft het geen nut om dit 2 a 3 dagen te proberen, aangezien het rond die tijd minder diep slapen dan nog in zijn systeem zal zitten.

Daarnaast zou het natuurlijk ook gewoon (gedeeltelijk) aan de gebruikelijk "probleempjes" zoals doorkomende tanden/kiesjes, verstopt neusje, etc. kunnen liggen.

Succes!

Deel Deze Pagina