Ervaringen freds Swimtrainer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door urfebe, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

Zijn hier meiden die ervaring hebben met babyzwemmen en of freds Swimtrainer babyband?

Volgende week gaan we een weekje naar center parcs met m'n kleine meid, ze is dan 10 weken oud. Het babyzwemmen-lesje is vanaf 3 maanden maar ik wilde het wel proberen (in ons dorp is t vanaf 6 weken en ga ik donderdag uitproberen).

Op de beurs zag ik 'freds swimtrainer', een speciale zwemband vanaf 3 maanden/6kg. M'n kleintje weegt pas 4,5 kilo dus de band zal nog een beetje groot zijn, maar zijn er dames die hier ervaring mee hebben en deze met mij willen delen?

Lijkt me heerlijk om lekker in het water te drijven met mn kleintje, Samen kn bad vindt ze ook heerlijk!

Alvast bedankt meiden!

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik vind hem ideaal voor die leeftijd! Ze liggen lekker op hun buik, en hangen niet zoals bij die gele banden op hun kruis. Wij hebben hem het eerste jaar gebruikt bij Landal etc. Bij de gewone babyzwemles niet, dan hield ik haar onder de oksels vast.

Als je baby nog erg klein is moet je wel oppassen met onderkoeling. Meestal wordt zwemmen vanaf 3 maand aangeraden, maar de meeste baby's zijn dan al veel zwaarder dan 4,5 kg en hebben dus meer vet om zich warm te houden. Ik zou max 15 minuten in het water gaan.

Veel plezier met de 1e keer zwemmen.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    als ze zo klein zijn is hij echt super fijn!
    ik wilde hem afgelopen weekend ook nog gebruiken bij mijn dochtertje in cp maar wat een kl*te ding als je kind wat ouder is (ondanks mijn dametje nog maar 8.3 kilo weegt)
    wat betreft het babyzwemmen mijn dochtertje vond het leuk, maar kreeg het idd snel koud terwijl het in het warme bad was, dus zou idd niet te lang in het zwembad blijven...
    welk park gaan jullie?!
    alvast fijne week in centerparcs!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier hebben we ook de Swimtrainer voor ons mannetje en we hebben hem al regelmatig gebruikt, bevalt heel erg goed en F. vindt het ook erg leuk gelukkig.

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook gebruikt vanaf een maand of 3 en vonden het een leuk ding. Kleine man had ook vrijwel direct door dat als ie trappelde met zijn beentjes hij vooruit kwam, dus hij vond het fantastisch. Ik vond het er wel een beetje ongemakkelijk uitzien als ze zo klein zijn, die armpjes zaten wat raar, maar hij vond het allemaal geweldig dus lekker zo gelaten.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hier ook een positieve ervaring! Wel errug veel ventielen, dus vooraf even opblazen. Hou er rekening mee dat je in veel zwembaden zonder drijfmiddel het bad niet in mag, dus sowieso iets aanschaffen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.958
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de swimtrainer twee keer gekocht. Bij onze oudste heb ik hem gelijk retour gebracht. Hij zat nog lang niet aan het maximumgewicht, maar ik kreeg het ding met geen mogelijkheid aan. Voor stevig gebouwde kinderen vind ik het dus geen aanrader.
    Onze jongste is veel fijner gebouwd en hij kon er wel makkelijk in. Hij vond het erg fijn. Het is ook een stuk comfortabeler volgens mij dan zo'n band waarin ze zitten. Onze zoon (was toen een maand of 9) maakte ook echt al zwembewegingen met zijn beentjes en kon daarmee prima op de plek komen waar hij heen wilde. Dat lukt met zo'n ronde band niet.

8. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    wij gebruiken hem ook. wij hebben een klein meisje wat nog lang niet aan de zes kilo zat bij eerste gebruik (wel al 3 maand). maar ze wou er op haar buik absoluut niet in (heeft ivm met pijn een hekel aan op buik liggen) dus wij gebruiken hem verkeerd om, ze ligt er op har rug in. maar ze vind hem superfijn (en wij ook). ik zeg ook, aanrader!

9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Het was hier een groot succes :)
    Op de foto's was ze 7 maand, en ook op centerparcs :)

Bijgevoegde bestanden:

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Toevallig afgelopen weekend voor het eerst gebruikt. Onze kleine is 7,5 maand. Ze vond het geweldig. Meteen trappelen met haar beentjes. Ze gierde van plezier. Wij hebben ook zo'n gewone gele band, maar heb echt het idee dat ze de swimtrainer veel leuker vind. Wij hadden ook het idee dat ze in de gele band het sneller koud kreeg.

Ik vind het een succes, en qua aandoen van de band en de tuigjes, is een kwestie van een paar keer doen.

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga m na al jullie positieve verhalen zeker aanschaffen.

Wat een lieve foto's twingia! Droppie!

Bedankt ook voor de tips over koud krijgen en richtlijn kwartiertje. Ik heb er veel zin in, zeker met jullie tips voel ik me alweer wat zekerder. Leuk!

Deel Deze Pagina