Hoi allemaal! Onze jongen van 13 maanden slaapt over het algemeen goed...in zijn eigen bedje met ritueeltje van tevoren. Overdag nog 2 slaapjes, hij is net begonnen met kruipen en optrekken dus hij heeft 2 slaapjes nog nodig. Nu sinds een aantal dagen is het, met name overdag, krijsen, huilen als ik hem in bed leg. Als ik hem er weer uithaal dan is het goed. Ik heb net volgehouden en hem laten huilen....ik vond het erg moeilijk maar hij was doodop. Ik ben alleen bang dat het niet goed is, als hij huilend gaat slapen. Hij heeft prima door dat we er snel aankomen, dus ik wil dit wel veranderen. Ik heb mezelf voorgenomen min. 10 minuten te wachten, blijft hij overstuur dan ga ik even naar hem toe. Maar ook dan wordt het juist erger. Hij wil eruit. Hoe doen jullie dit? Toch volhouden? Hij slaapt nu wel trouwens. Hij heeft denk ik een minuut of 5,6 gehuild. Vind het zo zielig...aan de andere kant, het is ook nu een soort van opvoeden denk ik. Het is tenslotte geen baby meer... 's Nachts slaapt hij redelijk door. Laatste dagen begin van de nacht wakker. Hij krijgt dan wat melk (drinkt hij overdag bijna niet) en dan kan ik hem weer terug leggen. HIj ontwikkeld zich razendsnel ineens, dus begrijp dat dat ook onrustig voor hem is. Ik ben benieuwd naar jullie tips/verhalen!
Ik vind 5 minuten huilen door Z ook hartverscheurend maar laat haar toch huilen want ik weet dat ze echt moe is en dat mijn bezoekjes het meestal erger maken. Als ze na 10 minuten nog huilt dan ga ik naar haar toe, leg haar weer neer en zeg alleen tijd om te slapen. Ik merk dat kletsen, lief lachen en oogcontact het weer erger maken. Als ze erg overstuur is blijf ik wel even om lichaamscontact te maken. Vaak is ze dan al zo moe dat ze daar bijna van in slaap valt terwijl ik haar rug of buik wrijf. Maar als ik dat doe als ze niet heel moe is dan wordt het heeeel veeel erger. Het heeft ook een poosje geholpen dat ze iets uit mocht zoeken om mee naar bed te nemen maar toen wilde ze steeds meer mee naar bed nemen en werd ze weer driftig omdat niet alles in haar bed mocht. T is vast een fase
Tja, ik ben nooit van het laten huilen geweest. Maar ik herken deze fase wel. Nog net niet naar 1 slaapje kunnen... Ik ben met 1 jaar toch overgegaan naar 1 slaapje. Ik wilde geen strijd. Dus eerst rekken tot half 12 en toen uiteindelijk tot 12 uur waar we nu op zitten. Ipv van twee keer 1.5 uur doet hij nu netjes 3 uur in 1 keer. Maar doe vooral wat goed voelt voor jou en jouw kindje want dat werkt het beste
Ik vind 5,6 min huilen als hij heeeel erg moe was niet erg hoor. Ik laat mijn dochter nooit huilen maar als ze heeeel moe is heeft ze heel af en toe dat ze een aantal min huilt. Meestal zo weer over. Bij blijven werkt hier echt averechts!! Dus als je zeker weet dat het vermoeidheid is even laten gaan meestal slapen ze binnen 10 min dan. Als het geen moeheid is dan weer uit bed gewoon.