Voor degene die flesvoeding geven vanaf het begin; voor welk merk hebben jullie gekozen en waarom? Ik denk zelf dat er niet zoveel verschil in zit, maar ik ben geneigd om naar Nutrilon te grijpen. Dit zie je ook in apotheken staan maar is wel een van de duurdere.
Wij gaan voor AH huismerk. Alle merken in NL zijn prima, Nutrilon is ontzettend duur en soms ook moeilijk te verkrijgen. Dat hebben we bij dochter wel gemerkt. Dus daar ook uiteindelijk overgestapt naar AH huismerk. Daar komen we elke week voor de boodschappen dus wel zo makkelijk.
Ik heb nutrilon omdat ik het gevoel heb dat dat de beste voeding is. De chinezen willen het niet voor niks allemaal kopen in NL
Het is voorlopig nog niet zover maar wij gaan voor Hero. Nutrilon is zo een gezeur. Bij een supermarkt hier vederop moet je zelfs kunnen aantonen dat je moeder of vader bent anders krijg je het niet mee . De verloskundige raadde ons Hero aan en op de 9 maanden beurs heb ik even een bezoek gebracht aan de hero stand.
Had de vk ook een duidelijk reden waarom juist Hero? Ik heb inderdaad ook al regelmatig lege schappen Nutrilon gezien..
Alle flesvoeding in Nederland is goed en veilig. Nutrilon geeft alleen heel veel geld uit aan reclame en sponsoring en dat zie je ook terug in de prijs. Ik zou nooit voor Nutrilon kiezen, het is duur, slecht verkrijgbaar ( lees de topics hierover van de afgelopen jaren maar eens terug!) en niets beter dan huismerken. Ik zou zelf gaan voor het huismerk van de supermarkt waar je altijd je boodschappen doet of de dichtsbijzijnde drogist. Gewoon praktisch, je wil echt niet voor elk pak voeding moeten omrijden!
In nederland zijn alle merken flesvoeding goed. De verschillen qua ingredienten zijn erg klein ( de online babyvoedingchecker.nl is van het voedingscentrum en daar hebben unilever en nutricia diverse adviesstoelposities dus is niet onpartijdig) Nutrilon is van de voedingsgigant Nutricia en heeft gewoon heel veel middelen om reclame te voeren waardoor het lijkt of dit beter is dan de rest. Het is nederlands en maakt ook veel medische voeding vandaar dat ziekenhuizen en apotheken dit in hun assortiment hebben ( sondevoedingen etc zijn nl meestal van nutricia en ziekenhuizen krijgen totaal contracten aangeboden vandaar dat je dan dus nutrilon, zwitsal, pampers in het ziekenhuis hebt) Friso/ hero is van oorsprong zwitsers en in europa een grote gigant. Zelf heb ik 2 jaar terug uitgebreid ond3rzoek gedaan en voedingen vergeleken omdat ik allergisch ben voor monopoliepositie bedrijven. De huismerken van kruitvat, A, Etos zijn net zo goed dan wel beter dan de nutrilon of Hero. In verhouding hadden deze merken meer van de mineralen en vitamines en minder van de vetten en bijproducten per 100gr. Voor mij is de inhoudt belangrijker dan de naam/ reclame... ( maar ja zo zijn we zoiezo tegen toevoegingen en eten hier biologisch)
Ik was ook aan het denken om Hero te pakken. Er is zoveel gezeik met nutrilon! En vaak op enz. Hero is overal verkrijgbaar en bijv als je even niet in de buurt van kruidvat of etos bent en je voeding is op ben je zo merk gebonden.
Een keer wisselen van voeding is echt niet zo slecht als de fabrikanten van fv je willen doen geloven. Voor hen is het belangrijk dat je bij een soort blijft, want daar verdienen zij aan. De meeste kindjes kunnen prima wisselen, dus als je een keertje geen AH maar kruidvat hebt is dat geen probleem. Borstvoeding is ook elke keer anders. Mijn zoons dronken borstvoeding als ik in de buurt was, Gekolfde melk of nutrilon op het kdv, AH merk thuis en als ze bij mijn moeder waren Hero.
Ik ga ook voor Hero. Dat komt denk ik grotendeels omdat m'n schoonzus dat ook altijd gebruikt heeft, had zij goede ervaringen mee en het is wat goedkoper dan Nutrilon. Let wel op dat het bij bijvoorbeeld Etos weer duurder is dan bij de Kruidvat.
Ik vraag me echt af waarom zoveel mensen voor een A-merk kiezen? koop je je eigen eten en drinken ook alleen maar A-merk? Of geef je gewoon graag teveel geld uit?
Ja die lege schappen kom ik ook regelmatig tegen. De vk zei dat Hero een goede naam heeft en dat zij er positieve ervaringen mee heeft. Ze snaptte overigens heel goed dat ik niet voor nutrilon gaat ivm al dat gezeur daarom heen.
Bij mijn zoontje nutrilon gebruikt en bij mijn dochtertje etos voeding gebruikt. Over allebei heel tevreden, etos is wel stuk goedkoper en net zo goed. En als het op is bij de etos dan is het van ah eigen merk hetzelfde als die van de etos. Hier nooit mis gegrepen maar had wel altijd een pak op voorraad staan.
Ik vraag me gewoon af of dat prijsverschil 'm echt alleen zit in reclame, betere verpakking etc.. Mijn gevoel zegt dat Nutrilon het beste is maar dat is nergens op gebaseerd. Ik heb ook geen ervaring dus tja..? Aangezien je veel van die voeding nodig hebt vind ik de prijs anderzijds ook weer belangrijk!
Ik weet dan (nog) niet hoe het met babyvoeding zit maar met diervoeding gaat het ook zo. Pedigree, Bonzo, Felix, Whiskas maar ook Royal canin zijn bekend omdat ze veel reclame maken. Als je naar de ingrediënten gaat kijken zijn de eerstgenoemde het minst wat je kunt geven. Royal Canin kan nog wel qua ingrediënten meer er zijn zat betere die goedkoper en beter zijn. Alleen door de reclame willen klanten dat kopen, puur alleen omdat het bekend klinkt.
Nou ja, ik ga bijvoorbeeld uit van ervaringen van anderen, niet per se omdat het duurder is hoor. Zo vertelde een kennis dat ze na Hero overgestapt was op Kruidvat eigen merk, maar dat haar kindje hier niet zo goed op reageerde als op Hero (veel boeren en overgeven). Vandaar dat ik kies voor Hero. Volgens mij toch een van de goedkopere a-merken. Ik denk dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit en niet alleen door reclame of verpakking. En als het dat wel zou zijn (who knows?) dan zit er in ieder geval vast verschil in de samenstelling van poeder. Aan de andere kant: ik geloof ook best wel dat goedkope merken niet per definitie slechter hoeven te zijn dan de a-merken. Maar dat kindjes misschien wel meer overgeven/boeren/krampjes etc door goedkopere poeder. Weet iemand toevallig of hier vergelijkingen van zijn te vinden, door écht onderzoek?