Hallo Mijn zoontje is nu negen weken oud. Hij heeft een poosje gehad dat hij van 23:00 tot 05:00 sliep en soms zelfs tot 05:30. Maar nu heeft hij sinds een week weer dat hij rond 03:00 of 03:30 wakker word en dan ook echt eten wil. We hebben al geprobeerd om de speen te geven of om hem even bij ons te nemen maar hij heeft dan echt honger. We gebruiken normaal gesproken friso comfort. Nu las ik dat friso extra gebruikt kan worden als nachtvoeding. Nu willen we dit dus even proberen. We gaan dan om 23:00 4 schepjes extra doen en 2 schepjes comfort. Zijn er mensen die dit ook zo doen of die hier ervaring mee hebben? Ik vind het namelijk altijd wel weer een beetje eng om andere voeding te gaan gebruiken omdat hij in het verleden altijd veel last heeft gehad van darmkrampjes. Maar we willen het toch maar eens gaan proberen. Ik hoop dat ik wat reacties krijg Groetjes
hier was het een vreselijke combinatie. krampen en een soort behangplaksel spugen. ikzelf zou het dus niet doen als je kindje altijd vee.l last gehad heeft van krampen. en negen weken is echt nog jong hoor om door te slapen. misschien kun je de laatste fles wat ophogen. groetjes, Miranda
Hier wel goede ervaringen met Friso extra. Ik meng het wel met de standaard voeding, overdag 3 om 2 scheppen, met 150 ml water en om 23.00 uur 4 om 2, met 180 ml water. Sinds ik dit geef om 23.00 uur slaapt Iris door tot minimaal 7 uur. Ook kan ze nu gemakkelijker 4 uur tussen de voedingen overdag laten. Ze was toen ik er mee startte 9 weken.
ik meng ook comfort met extra. en dit gaat goed. alhoewel als je wilt dat hij doorslaapt moet je juist comfort gebruiken. volgens het cb is het zo dat bij extra ze meer moeite moeten doen tijdens de fles waardoor ze verzadigder zijn. en bij comfort blijven ze wat langer gevuld van binnen. dus als het voor het doorslapen is zou ik gewoon op de comfort blijven hoor. je kindje is ook nog erg jong om te gaan goochelen met eten. veel succes
hallo Ik wilde jullie even laten weten dat het mengen geen succes was. We geven hem nu alleen friso extra met wat schepjes nutriton erbij en dit werkt ideaal voor ons. Hij heeft nu al drie nachten doorgeslapen Groetjes